Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس بین المللی جام نیوز، نخست گمانه‌زنی‌های این شرکت این بود که هکرهایی با حمایت دولت‌های چین و روسیه در این شبکه اجتماعی فعال شده‌‌اند اما کمی بعدتر توئیتر خبرش را اصلاح کرد.

 

شرکت توئیتر می‌گوید ترافیک مکرر مشاهده شده در این سایت از آدرس‌های اینترنتی در چین و عربستان سعودی بوده نه هکرهایی که با دولت‌های چین و روسیه کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

شرکت توئیتر هنوز دلیل این فعالیت‌ها را نمی‌داند اما دریافته است که تعداد کاربران روز دوشنبه افزایش چشمگیری داشته است.

 

از سوی دیگر شرکت توئیتر همزمان از کشف یک مشکل امنیتی خبر داده که براساس آن ممکن است هکرها به شماره تلفن، کد کشور و حساب های کاربری مسدود شده برخی کاربران پی ببرند. توئیتر اعلام کرده است که نمی تواند مشخصا بگوید آیا هکرهای وابسته به دولت ها با استفاده از این مشکل امنیتی به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده یا خیر.

 

به دنبال انتشار خبر کشف یک حفره امنیتی در سایت توئیتر ارزش سهام این شرکت ۶.۸ درصد سقوط کرد.

 

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه ۱۸ دسامبر بار دیگر غول‌های اینترنتی گوگل، فیس‌بوک و توئیتر را متهم کرد که به نفع دموکرات‌ها عمل می‌کنند.

 

 

ترامپ در حساب خود در توئیتر نوشت: «فیس‌بوک، توئیتر و گوگل خیلی جانبداری دموکرات‌ها را می‌کنند. مضحک است. توئیتر در واقع کار را برای پیوستن مردم به اکانت توییترم سخت‌تر کرده است. آن‌ها خیلی از اسم‌ها را پاک کرده‌اند و به طور قابل ملاحظه‌ای سطح و سرعت رشد را کاهش داده‌اند. آن‌ها نه [انجام این کار را] قبول کرده‌اند و نه کاری در این خصوص انجام داده‌اند.»

 

اظهارات ترامپ در حالی انجام می‌شود که ساندرا پیچای، رئیس گوگل، ماه گذشته این اتهامات را رد کرده بود.

 

شرکت‌های بزرگ اینترنتی گوگل، توئیتر و فیس‌بوک در ماه‌های گذشته تحت حملات لفظی رئیس‌جمهور آمریکا بوده‌اند که آن‌ها را به عدم رعایت بی‌طرفی متهم می‌کرده است.

 

اگرچه روسای شرکت‌های بزرگ فن‌آوری آمریکا به طور تاریخی متمایل به دموکرات‌ها بوده‌اند، با این حال کارشناسان می گویند شواهد کمی وجود دارد که گوگل به دلایل سیاسی نتایج جستجوها را دستکاری کرده باشد.

 

106

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: گوگل گوگل چین دونالد ترامپ آمریکا جام نیوز توئیتر روسیه عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایگزین مسواک از راه رسید!

به گزارش تابناک، عصر ایران نوشت: لبخند همیشه زیباست و هیچ چیز مانند دندان‌های سالم و سفید اعتماد به نفس را بالا نمی‌برد. اما متأسفانه، دندان‌های ما به ندرت هم سالم هستند و هم سفید! مسواک زدن لکه‌های عمیق را از بین نمی‌برد و راهکار‌های سفید کردن دندان‌ها هم می‌تواند مینای دندان را دچار فرسایش کند و خطر ایجاد حفره‌ها و از قضا تغییر رنگ را افزایش دهد. 

خوشبختانه، در مطالعه‌ی اخیری که در مجله علمی «ACS Applied Materials & Interfaces» منتشر شد، یک درمان جدید نانوذره‌ای گزارش شده که دندان‌ها را بدون آسیب رساندن به آن‌ها سفید می‌کند و با از بین بردن باکتری‌های حفره‌ساز از آن‌ها محافظت می‌کند. 

سال ۲۰۱۹، «موسسه سنجش و ارزیابی سلامت» جامع‌ترین مطالعه جهانی سلامت را منتشر کرد. در این مطالعه محققان ۲۸۶ علت مرگ، ۳۶۹ بیماری و جراحت و ۸۷ عامل خطر را در ۲۰۴ کشور و منطقه تجزیه و تحلیل کردند.

بر اساس این مطالعه، شایع‌ترین وضعیت از دست دادن سلامتی، پوسیدگی دندان است؛ فرسایش دندان که معمولاً به واسطه پلاک‌های چسبنده و اسیدی باکتری ایجاد می‌شود. 

نخستین قدم برای جلوگیری از پوسیدگی دندان، از بین بردن این پلاک‌های اسیدی است. مسواک زدن شروع خوبی است، اما نمی‌تواند تمام باکتری‌ها را از بین ببرد. در نهایت پلاک فوق‌چسبنده دندان‌های شما را می‌پوشاند که برداشتن آن کار متخصص است. 

متأسفانه همه افراد به متخصص دسترسی ندارند. بنابراین، محققان همیشه در جستجوی درمان‌هایی برای مقابله با این پلاک‌های سرسخت هستند. مشکل چنین درمان‌هایی، عوارض جانبی آن‌هاست، از جمله تغییر رنگ دندان‌ها پس از استفاده طولانی مدت.

این لکه‌ها با روش‌های سفیدکنندگی بالینی با استفاده از نور آبی با شدت بالا و پراکسید هیدروژن پاک می‌شوند. اما نور آبی می‌تواند به پوست و چشم آسیب برساند و قدرت بالای ضدلک پراکسید هیدروژن نیز سبب فرسایش شدید دندان می‌شود. 

به بیان دیگر، ترکیباتی که باکتری‌های پلاک‌ساز را از بین می‌برند، می‌توانند دندان‌ها را لکه‌دار کنند و درمان‌هایی که لکه‌ها را از بین می‌برند، می‌توانند به سطح دندان آسیب برسانند و به باکتری‌ها اجازه دهند راحت‌تر بچسبند. این چرخه بدخیم پوسیدگی و تغییر رنگ دندان است. 

چند سال پیش، مهندسان زیست‌بهداشت دهان و دندان شروع به بررسی امکان از بین بردن پلاک‌ها با نانوذرات اکسید آهن کردند. یک ماده زیست‌پزشکی؛ اکسی کلرید بیسموت (Bi۱۲O۱۷Cl۲) امیدوارکننده بود. دانشمندان دریافتند که می‌توانند به طور دقیق فعال شدن آن را با استفاده از نور سبز به جای نور آبی کنترل کنند. این ماده پس از فعال شدن، می‌تواند دندان‌ها را سفید کند و پلاک‌ها را از بین ببرد. اما متأسفانه، به اندازه کافی به دندان نمی‌چسبد تا مؤثر واقع شود. 

شائولِی وانگ و همکارانش در دانشگاه نانچانگ به دنبال راهی بودند تا نانوذرات اکسی کلرید بیسموت را مدت طولانی‌تری روی دندان بچسبانند. راه‌حل آن‌ها افزودن یک نانوذره دیگر بود. اکسید مس (Cu۲O) خواص ضد باکتریایی با طیف وسیعی دارد، با نور سبز فعال می‌شود و وقتی با بیسموت اکسی کلرید و کلسیم مخلوط شود، یک هیدروژل تشکیل می‌دهد. 

وانگ و همکارانش فرض کردند بکاربردن هیدروژلی از نانوذرات روی دندان، لکه‌ها و پلاک‌ها را از بین می‌برد

تیم تحقیق این ماده را روی دندان‌های آغشته به مخلوط قهوه، چای، آب زغال‌اخته و سس سویا به مدت ۱۵ روز آزمایش کرد تا رنگ طبیعی دندان‌ها را شبیه‌سازی کند. سپس دندان‌ها با هیدروژل پوشانده شدند و روزانه به مدت ۱ ساعت در معرض نور سبز قرار گرفتند. با ادامه این درمان، دندان‌ها با گذشت زمان درخشان‌تر شدند. افزون بر این، هیچ آسیبی به مینای دندان وارد نشد و ۹۴ درصد از باکتری‌های موجود در بیوفیلم‌ها (زیست‌لایه‌ها) از بین رفتند. 

برای ما، تمیز کردن دندان‌ها در ظرف کشت میکرب و قرار دادن آن‌ها در معرض نور سبز به مدت یک ساعت در روز، عملی نیست؛ بنابراین تیم تحقیق از موش‌هایی استفاده کرد که دهانشان به باکتری‌های حفره‌ساز آغشته شده بود تا مشخص شود آیا این درمان روی دندان‌های یک ارگانیسم زنده موثر است یا خیر.

هیدروژل روی سطح دندان اعمال شد و روزانه با دو بار استفاده به مدت پنج دقیقه درمان شد. پس از ۳۰ روز، سطح پلاک دندان پس از درمان به طور قابل‌توجهی کوچکتر شد و تنها ۹ درصد از کل سطح دندان را تشکیل می‌داد. 

در انسان، اگر ناحیه پلاک کمتر از ۲۰ درصد دندان را تشکیل دهد، مهارشده در نظر گرفته می‌شود. علاوه بر این، هیدروژل فعال‌شده با نور سبز به نحو موثر از ایجاد حفره‌های متوسط و عمیق روی سطح دندان‌های حیوان جلوگیری کرد (به رغم‌عدم مسواک زدن). 

محققان به این نتیجه رسیدند که درمان بدون مسواک آن‌ها از ایجاد حفره جلوگیری می‌کند و دندان‌ها را سفید می‌کند. با این حال، این مطالعه هنوز کمبود‌هایی دارد. برای مثال، چسبناکی BC-SA را می‌توان بهبود بخشید و پایداری طولانی‌مدت BC-SA نیاز به کاوش تجربی بیشتری دارد. در مجموع، این یافته یک گام امیدوارکننده جهت بهبود سلامت دهان و دندان است.

تماشاخانه

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی چین برای ساخت مرکز حمل و نقلی در ازبکستان جهت ارتقا مسیر تا اروپا
  • چرا صنعت نفت برای سرمایه گذاری خارجی با وجود تحریم ها جذاب بود؟
  • لایه‌های پر حفره
  • جایگزین مسواک از راه رسید!
  • وارادات واگن‌های چینی مترو به کجا رسید؟ | پشت پرده معطل ماندن این قرارداد مهم شهرداری مشخص شد
  • موبایل های گوگل به اینترنت ماهواره ای متصل می شوند
  • آمریکا متحد چینی اینتل و انویدیا را تحریم کرد
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟
  • اعتراضات علیه ممنوعیت کنگره فلسطین در برلین