Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: گلولۀ توپ سربیِ 106 ساله، از بقایای گلوله‌باران حرم مطهر به دست قزاق‌ها، در موزۀ مرکزی آستان قدس رضوی در معرض دید عموم قرار دارد.

گلولۀ توپ سربی به جامانده از گلوله‌باران گنبد مطهر امام‌رضا(ع) در دهم ربیع‌الثانی 1330 قمری، معادل 1291 شمسی در ویترین گنجینۀ تاریخ حرم رضوی در معرض نمایش قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی در این خصوص اعلام کرد: این گلوله مربوط به گلوله‌باران گنبد مطهر به دست قزاق‌ها در دوران مشروطه است.

مهدی قیصری‌نیک با بیان اینکه گنجینۀ تاریخ حرم رضوی به نمایش اشیاء مربوط به حرم مطهر امام‌رضا(ع) اختصاص یافته است، در این ارتباط اظهار داشت: این گنجینه در سال 1378 به منظور آشنایی بیشتر مردم با مراحل رشد و توسعۀ شهر مشهد و نیز حوادثی که در طی قرون بر اماکن متبرکۀ رضوی گذشته است، بنا شد و باتوجه به ارتباط اشیای به نمایش گذاشته شده در این موزه با حرم مطهر امام‌رضا(ع)، در سال 1392 نام موزۀ تاریخ مشهد به موزۀ تاریخ حرم رضوی تغییر یافت.

قیصری‌نیک افزود: گنجینۀ تاریخ حرم رضوی، درحال حاضر با فضای نمایشی حدود هزار متر، بخش قابل توجهی از اشیاء ارزشمند معنوی، تاریخی، فرهنگی و هنری را در معرض دید عموم قرار داده است که ضریح‌های طلا و نقره و فولادی، کتیبه‌های طلای حرم مطهر، درهای چوبی، درهای طلا و نقره، محراب‌های زرین‌فام، پنجره فولاد حرم‌مطهر، ظروف شستشوی ضریح مطهر، ابریق‌ها و آفتابه لگن‌های مورد استفاده در کشیک‌خانه و دفاتر حرم مطهر، انواع زیارتنامه‌ها، انواع وسایل روشنایی، قفل‌ها و عکس‌های تاریخی مربوط به اماکن متبرکه در موزۀ تاریخ حرم رضوی، از نمونه‌های این اشیاء هستند.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز مرگبار به یک زن جوان در پارک / این زن می خواست شهردار شود+عکس سعید با نازی دعوا کرد و از خانه رفت/ وقتی به خانه برگشت یک مرد آنجا بود! پشت پرده پرونده سیاه آقای سوپراستار از زبان بازپرس حسین پور + فیلم این خودپردازبه جای اسکناس، طلا می‌دهد +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا این 2 سارق مسلح تهرانی را می شناسد؟ / آنها بیرحم هستند + عکس علت مرگ ملیکا زیبایی نژاد بازیگر شیرازی اعلام شد +عکس اخراج یک دانشجو و انفصال از خدمت یک استاد دانشگاه تهران تایید شد + جزئیات دزدی مرد عینکی از بانک مثل آب خوردن ! +تصاویر تصادف زنجیره‌ای در کرمانشاه ۳ کشته و ۵ زخمی بر جای گذاشت+عکس استخدام اراذل و اوباش برای برخود با دستفروشان تهرانی ؟! قاچاق اسلحه قهرمان پر افتخار ایرانی را پشت میله های زندان انداخت لحظه مرگ امیر سرتیپ علی‌اکبر فناخسرو حین سخنرانی +فیلم پسر خلافکار کرمانشاهی به مادر خودش هم رحم نکرد انهدام باند "گرگ‌های وحشی" در حافظ تهران

منبع: رکنا

کلیدواژه: آستان قدس رضوی حرم مطهر شهر گلوله باران عکس فیلم زن جسد دختر جوان همدستی زن جوان خانواده خاش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باران در راه خراسان رضوی است

به گزارش خبرآنلاین از خراسان، سارا حکمی در گفتگویی با بیان اینکه بارش پراکنده باران از عصر دیروز در نقاط مختلف استان آغاز شد که این بارش ها از ظهر امروز با گستردگی و شدت بیشتر تداوم خواهد یافت، اظهارکرد: بارش باران روز گذشته، مناطق شمالی و غربی خراسان رضوی را فرا گرفت و امروز علاوه بر این مناطق، نواحی مرکزی و شرقی نیز میزبان بارش باران خواهند بود.

وی گفت: فردا حجم بارش ها به اوج خود خواهد رسید که با شدت گرفتن این بارش ها احتمال آبگرفتگی و ایجاد رواناب در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود.

حکمی افزود: وزش باد و ماندگاری هوای خنک از دیگر پدیده های جوی استان است که تا اواخر هفته جاری تداوم دارد.

کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی تصریح کرد: طی شبانه روز گذشته، فریمان با ۹ و سرخس با ۳۲ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و خنک ترین مناطق استان بودند و در همین مدت، دمای کلانشهر مشهد بین ۱۳ تا ۲۸ درجه در نوسان بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899094

دیگر خبرها

  • نوای دلنشین نقاره زنی در چهارشنبه زیارتی حرم مطهر رضوی
  • طرح نور در مجتمع های تجاری اطراف حرم رضوی اجرا می‌ شود
  • باران در راه خراسان رضوی است
  • توپ گوستاو؛ بزرگ ترین قطعه توپخانه تاریخ به وزن ۱,۴۹۰ تن با گلوله های ۷.۵ تنی (+عکس)
  • پذیرایی نجم‌الدین شریعتی از زائران در چایخانه حرم مطهر رضوی
  • گروه بندی و زمان مسابقات فوتبال مناطق رده سنی امید
  • ادعای عجیب اسنایپر برتر آمریکایی: سلاح‌های زمان شوروی بهتر هستند!
  • ببینید | حضور نجم الدین شریعتی در چایخانه حضرت در حرم مطهر رضوی
  • در محضر آیت‌الله درچه‌ای هم‌زمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • مراسم صبحگاه یگان حفاظت حرم مطهر امام رضا(ع) برگزار شد