Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، عبداله فتح الله زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان در اولین همایش نهال کاران مجوز دار با اشاره به اینکه آذربایجان غربی دارای ۵۰ نهالستان مجوز دار است که ۶ ملیون اصله نهال تولید می‌کندگفت:این استان دارای ۲ مرکز کشت بافت است که ۱/۵ ملیون اصله نهال در این مراکز تولید می‌شودکه سال گذشته ما به سه کشور آذربایجان، عراق، افغانستان نهال صادر کرده ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود؛ به دنبال راه اندازی مرکز نهال گواهی شده در استان هستیم که شهرستان ارومیه و میاندوآب رتبه اول تولید نهال و شهر‌های اشنویه و خوی رتبه دوم نهال را در استان دارند.

بیتا احمدیان مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان در این همایش با اشاره به اینکه آذربایجان غربی بزرگترین قطب تولید نهال در کشور می‌باشد که سالانه قریب به ۲۰ میلیون اصله نهال درختان میوه‌های معتدله و سردسیری و حدود ۱۰ میلیون اصله نهال درختان غیر مثمر در نهالستان‌ها تولید می‌کندگفت: باغداران تا ۱۵ بهمن فرصت دارند اطلاعات باغی خود را در سامانه نظام نوین ترویج ثبت کنند تا بتوانند از امکانات و تسهیلات سازمان استفاده کنند.

عزیز امانی مدیر باغبانی و دبیر کمینه فنی نهال استان با اشاره به اینکه: کمیته نهال استان در طی سال ۱۰۰ دوره بازدید داشته ودر نتیجه ۵۰ نهالستان را مورد تائید قرار داده گفت:با توجه به اینکه ۴۰ درصد باغات استان پیر است استفاده از نهال سالم و اصلاح شده شناسه دار در جوان سازی باغات در اولویت کار قرار دارد.

انتهای پیام/پ

۵۰ نهالستان مجوز دار در آذربایجان غربی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور


به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز خلیج فارس، مسعود گرگیج افزود: سالانه در هرمزگان ۲۰۰ هزار اصله انواع نهال مرکبات پیوندی تولید می‌شود.
وی گفت: رقم‌های نهال‌های پیوندی گرمسیری و نیمه گرمسیری شامل؛ لیمو شیرین، لیمو ترش، نارنگی، انبه، زیتون بندری، کنار، انجیر، سه پستان و انگور است.
گرگیج افزود: ۱۱ نهالستان در شهرستان‌های رودان و حاجی آباد فعال هستند.

بیشتربخوانید:برداشت لیموترش نوبرانه از باغ‌های توکهور و هشتبندی

دیگر خبرها

  • تمدید مهلت مزایده عمومی ۲۸۹ معدن آذربایجان غربی
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه جمعیتی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی
  • امسال ۲۰۰ تن سیست و بیومست آرتمیا در آذربایجان غربی تولید می شود
  • کاشت بیش از ۶۵۰ اصله نهال در ورودی شهر بوشهر
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان‌غربی ییلاقی است
  • یک میلیون هکتار از مراتع آذربایجان غربی ییلاقی است
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • اهدا بیش از پنج هزار اصله نهال حرا به محیط زیست استان بوشهر
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور