Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – ایرنا – نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی گفت: کسانی که جریان های اصلاح طلبی و اصولگرایی را قبول ندارند و آنها را کارآمد نمی دانند، یک جریان سیاسی جدید ایجاد کنند.

به گزارش ایرنا، احمد شیرزاد عصر روز سه شنبه در برنامه موسوم به 'چهار دهه آرمان خواهی' در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: اگر قرار است جریان سیاسی جدید شکل بگیرد باید از جوانان شروع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: آنها باید با تلاش، امید و شجاعت در این جهت حرکت کنند هرچند ممکن است هزینه هایی نیز به همراه داشته باشد.
این فعال سیاسی با تاکید براینکه با رای ندادن، چیزی درست نمی شود، گفت: اگر اصلاح طلبان و اصولگرایان بتوانند با جریان سیاسی جدید رقابت کنند، بسیار خوب است.
وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر ناامیدی جامعه را فراگرفته است و دید منفی بویژه بین نخبگان و جوانان وجود دارد، تاکید کرد: ما باید بیشتر با جوانان حرف بزنیم و اجازه ندهیم فضای یاس بر تصمیم های کشور مستولی شود.
این فعال سیاسی با بیان اینکه رویگردانی از اصلاح طلبی در شرایط حاضر، امری طبیعی است، تبلیغات شدید و سوء رسانه ها، تغییر رفتار اصولگرایان و کاهش ترس از این گروه را از دلایل پدیده یاد شده توصیف کرد.
وی با طرح این سووال که آیا اگر همه رجال سیاسی کشور را حذف کنیم همه مشکلات حل می شود، خاطرنشان کرد: رجال سیاسی با همه اشتباه هایی که ممکن است داشته باشند جزو سرمایه های سیاسی کشور محسوب می شوند.
شیرزاد خاطرنشان کرد: نباید مجموعه ظرفیت های سیاسی کشور را نفی کرد کمااینکه همین اشتباه در اوائل انقلاب صورت گرفت و انقلابیون هیچیک از مدیران قبلی را قبول نداشتند.
نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما باید روش ها را درست کنیم، افزود: دغدغه و غُر زدن جوانان ما در این روزها بیشتر به حرف پیرمردان و پیر زنان شبیه است و به نظر می آید که آنها دغدغه های عافیت طلبانه پدران و مادران و نسل های گذشته را مطرح می کنند.
شیرزاد با بیان اینکه مردم سال 57 می دانستند که چه نمی خواهند اما بدرستی نمی دانستند که چه می خواهند، گفت: مردم ما، تحقیر باورهای مذهبی و خودبزرگ بینی رژیم پهلوی را نمی خواستند.
این فعال سیاسی با توصیه به اینکه نباید عاشق رهبران سیاسی شد، اضافه کرد: نباید عشق یا تنفر نسبت به رهبران 'سیاسی کار' داشته باشیم بلکه باید از آنها حمایت یا با آنها مخالفت کنیم.
وی همچنین با بیان اینکه برخی شعارها تبدیل به 'دکان سیاسی' برای عده ای شده است، تاکید کرد: یکی از دلایل مخالفت با آمریکا در زمان انقلاب، مبارزه با استبداد و دلیل دیگر حمایت ایالات متحده از شاه بود اما اینکه تصور شود همه انقلابیون ما سرتا پا ضدآمریکایی بودند، اینگونه نبود.
شیرزاد با تاکید براینکه ادامه تنش در مواجهه با کشورهای غربی، منافع ما را تامین نمی کند، افزود: این موارد جزو آرمان های جمهوری اسلامی نبوده بلکه دیدگاه هایی است که عده ای به آن پایبندند.
وی با اشاره به اینکه نباید گفته های رهبران سیاسی را به منزله آرمان کشور تلقی کرد، اظهار داشت: نباید بسیاری از مسائل مانند انرژی هسته ای را جزو ارزش ها یا ناموس قرار داد زیرا دیگر نمی توان در باره آنها مذاکره کرد.
شیرزاد با تاکید براینکه رسیدن به تعدیل و پیشرفت در همه جای دنیا، هزینه دارد، تصریح کرد: در سال های 76 تا 81 جریان هدایت شده ای به نام 'گروه فشار' برنامه های مختلف را به هم می زد اما در زمان حاضر دیگر خبر چندانی از این جریان نیست.
این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: اتفاقی که چند هفته قبل در همین سالن در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اتفاق افتاد، نشانه عقب ماندگی جریان راست در این مجموعه بود.
به گزارش ایرنا، سخنرانی علیرضا بهشتی فرزند شهید آیت الله بهشتی در 23 آبان امسال در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به دلیل اعتراض تعدادی از تشکل ها و دانشجویان، برگزار نشد.
شیرزاد همچنین با بیان اینکه اصلاح طلبان دیگر نمی توانند در انتخابات آنطور که باید، رای زیادی کسب کنند، گفت: به دلیل اینکه در دوره های گذشته، مخالفان ما بیشتر با چهره خشن در اذهان مردم جای داشتند، اکنون رفتارها تغییر کرده است.
این نماینده پیشین مجلس با اشاره به انحصارطلبی اصولگرایان بویژه در 2 دهه پیش خاطرنشان کرد: با این حال، اصولگرایان فعلی با افراد 20 سال گذشته یکسان نیستند و معتدل تر شده اند.
وی به جوانان و دانشجویان توصیه کرد که به جای اینکه به دنبال شکستن قاب ایجاد شده از آرمان های مختلف در کشورمان باشند با تغییر رفتار خود و روش های کم هزینه تر این قاب را نرم و منعطف کنند.
شیرزاد تاکید کرد: نباید چیزهایی را که دکان سیاسی عده ای خاص است، به عنوان آرمان های خود تلقی کنیم.
این نماینده پیشین مجلس اضافه کرد: ما هرچه جلوتر آمدیم، افراد معتدل تر شدند و بعید می دانم تا 7 یا 8 سال آینده، فضای داغ احساسی در کشورمان ایجاد شود.
به گفته وی، بسیاری از افراطی گری های اوایل انقلاب توسط جریان های چپ صورت گرفت اما آنها بعد تغییر کردند و عمده دگردیسی ها در دوران ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی بوقوع پیوست.
شیرزاد با بیان اینکه این دگردیسی ها در دوران احمدی نژاد برای اصولگرایان نیز صورت گرفت، تصریح کرد: علی لاریجانی امروز با 20 سال گذشته فرق می کند، حسن روحانی از اردوگاه اصولگرایان آمده است، هاشمی رفسنجانی ابتدا از اصولگرایان بود اما بعد برای اصلاح طلبان کاندیدا شد و ناطق نوری، ناطق قبل نیست.
وی به فعالیت برخی رسانه های خارج از کشور مانند شبکه های 'من و تو' و 'ایران اینترنشنال' نیز اشاره و تاکید کرد: آنها از این طرف مرز پول می گیرند تا اصلاح طلبان را تخریب کنند.
این فعال سیاسی در پاسخ به برخی مطالب مطرح شده در این برنامه تاکید کرد که اصلاح طلبان باید مسوولیت حمایت از حسن روحانی را بپذیرند و خود را کنار نکشند.
به گزارش ایرنا، تعدادی از شرکت کنندگان در این برنامه، حین سخنرانی شیرزاد انتقادهایی را بویژه در باره بکار نگرفتن جوانان در بدنه مدیریت کشور و اجازه ندادن برای تشکیل حزب جدید مطرح کردند که این فعال سیاسی، بیشتر آنها را 'متلک' خواند و از این افراد خواست که برنامه و راهکار اساسی ارائه کنند.
این برنامه توسط انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
6027/3011

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي دانشگاه پزشكي اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در جمع فرمانداران گفت: لازم است فرمانداران بر مدیریت تفرجگاه‌ها نظارت بیشتری داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بهشهر، قاسم عزیززاده گرجی معاون سیاسی  امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در نشست با فرمانداران مازندران در بهشهر با تاکید بر اینکه مدیر نظام اسلامی باید  پاکدست بوده و روابط سالم با همگان داشته باشد، گفت: مدیریت موضوعات فرهنگی در تفرجگاه‌ها و سواحل استان با ظرفیت مردمی مورد تاکید است.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه مسئولیت نباید جولانگاهی برای سوء استفاده از قدرت شود تصریح کرد: مدیران نظام اسلامی مدیرانی هستند که اخلاق مداری دارند و اخلاق در رفتار آنان پیوند خورده است.

وی ادامه داد: قول و عمل و گفت وگو و رفتارهای مدیر باید مزین به اخلاق بوده و  پایندی به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلابی وجود داشته باشد. 

 معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بر دوری از افراط و تفریط تاکید کرد و گفت: لازم است مدیران شهرستانی با نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان برای پیشبرد امور همفکری داشته باشند.

وی ایجاد تحول در مدیریت با تاسی از فرموده رهبری در در نحوه مدیریت را خواستار شد و افزود: اولین گام تحول تغییر در رفتار بر مبنای اخلاق و آموزه‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سه گروه اصولگرایان از نظر عباس عبدی : از "ارزشی های واقعی" تا "بی شخصیت های هتاک"
  • نسخه جدید گروهک نهضت آزادی برای اصلاح طلبان
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • رهبر حزب اصلاح یمن درگذشت
  • جزئیات سفر رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به ترکیه
  • پنج اخطار برای یک مجلس
  • پس از تنبیه رژیم صهیونیستی حالا وقت احیای برجام است! / اصلاح‌طلبان برای دور دوم انتخابات چه برنامه‌ای دارند؟
  • تاکید بر مدیریت اصولی سواحل و تفرجگاه‌های مازندران
  • کتابی‌درباره استدلال‌های اخلاقی «غذاهای اصلاح شده ژنتیکی»
  • با مذاکره با آمریکا از عملیات «وعده صادق» دستاورد سیاسی بدست بیاوریم! / اصلاح‌طلبان: موشک‌ها را خرج برجام کنید