Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@12:37:19 GMT

تبعيض نژادي در برخورد پليس فرانسه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۶۶۳۹

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل از شبکه الجزیره انگلیسی، براساس تازه ترین آماری که در فرانسه منتشر شده احتمال توقف و بازرسی از جوانان و نوجوانان فرانسوی آفریقایی و عرب تبار بدست پلیس 20 بار بیشتر از دیگر شهروندان در این کشور است.
سه نوجوان آفریقایی تبار از پلیس فرانسه به علت تبعیض نژادی و بدرفتاری با سیاهپوستان شکایت کردند اما دادگاهی در این کشور، شکایت آنان را رد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلیس فرانسه این سه نوجوان را در سفری که از سوی مدرسه تدارک دیده شده بود متوقف کرده و به علت رنگ پوست شان از آنان بازجویی کرده است.
رای قاضی فرانسوی برای این افراد که شهروندی فرانسه را دارند بسیار ناامید کننده بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دانش آموزان یاد شده در سال 2017 در سفری که از سوی دبیرستان محل تحصیل شان ترتیب داده شده بود شرکت کردند اما پلیس پاریس بدون هیچ توضیح یا علتی آنان را متوقف و مورد بازرسی قرار داد. آنها از پلیس به علت تبعیض نژادی شکایت کردند اما دادگاهی در فرانسه، رای به تبرئه پلیس داد و مدعی شد پلیس هیچ خطایی مرتکب نشده است.
دانش آموزان یاد شده پس از پیاده شدن از قطار مترو در پاریس به دستور پلیس متوقف شده و در انظار دیگر هم کلاسی‌هایشان در معرض بازرسی قرار گرفته اند.
مَمَدو، یکی از دانش آموزان گفت چنین حکمی نشان دهنده آن است که جوانانی همچون او، شهروندان درجه دوم به شمار می آیند.
وی گفت: «شعار فرانسه، آزادی، برابری و برادری است اما فکر نمی کنم این شعار برای همه فرانسوی ها یکسان باشد بلکه بستگی به این دارد که فرد چگونه ظاهری دارد، کجا بزرگ شده و اصل و نسبش چیست.»
نژادپرستی و تبعیض نژادی در فرانسه غیرقانونی است اما برخی جوانان و نوجوانان می گویند پلیس فرانسه به علت رنگین پوست بودن شان با آنان برخورد می کند.
گزارش ها نشان می دهد احتمال اینکه پلیس فرانسه، جوانان فرانسوی آفریقایی تبار و عرب تبار را در خیابان متوقف کرده و آنان را مورد بازرسی قرار بدهد 20 بار بیشتر از دیگر شهروندان این کشور است.
بسیاری از جوانان می گویند بارها اتفاق افتاده که پلیس بدون هیچ علت یا توضیحی آنان را متوقف و بازجویی کرده است. 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: تبعيض نژادي فرانسوي آفريقايي تبار بدرفتاري شکايت دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم

محسن اژه‌ای رییس قوه قضاییه گفت: اگر پلیس به کسی تذکر داد و او تمرد کرد یا به پلیس تعرض کرد با متخلف طبق قانون برخورد می‌کنیم. هرجا اشکال و ایرادی بود آن را رفع می‌کنیم. خود حفاظت پلیس هم با خطاها برخورد می‌کند./شبکه راوی

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • برخورد پلیس فرانسه با شرکت‌کنندگان در تظاهرات ضدصهیونیستی
  • ساعت سرکوب در دانشگاه‌های آمریکا / گسترش جنبش‌های مردمی حمایت از فلسطین همزمان با مشت آهنین غرب در برخورد با فعالان معترض
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • جریمه انتقاد از جنایات جنگی در کشور مدعی مهد دموکراسی!
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • اعزام پلیس‌ مراکش به المپیک ۲۰۲۴
  • راهکار فرانسه برای کمبود پلیس در المپیک پاریس
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم