Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- مدیر امور شعب صندوق امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاکنون به هفت هزار و 973 نفر از مددجویان زیر پوشش وام قرض ‌الحسنه پرداخت کرده است.

اسماعیل رحمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات به مبلغ 389 میلیارد و 500 میلیون ریال در قالب 6 هزار و 389 فقره وام کارگشایی، 430 فقره وام خرید و ساخت مسکن، 43 فقره ودیعه مسکن، هزار و 66 فقره وام اشتغال ‌زایی و 45 فقره وام از محل مشارکت خیرین پرداخت ‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از 223 هزار و 676 فقره سپرده ‌گذاری از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و اظهار داشت: با این تعداد سپرده بیش از 573 میلیارد و 500 میلیون ریال جذب صندوق قرض‌ الحسنه شده است.
وی با بیان اینکه جذب سپرده در سال گذشته 176 هزار و 816 فقره با مبلغ بیش از 360 میلیارد ریال بوده است، گفت: این سپرده گذاری ‌ها توسط پزشکان طرف قرارداد، شرکت کنندگان در طرح های اکرام ایتام و محسنین، کارکنان، مددجویان، مراکز نیکوکاری و مشتریان عادی انجام شده است.
رحمانی به پرداخت 19 هزار و 865 فقره تسهیلات قرض‌ الحسنه به مبلغ بیش از 840 میلیارد ریال در سال گذشته اشاره کرد و افزود: تسهیلات پرداخت‌ شده شامل 16 هزار 908 فقره در بخش حمایت، 2 هزار و 810 فقره در بخش اشتغال، 62 فقره در بخش خرید و ساخت مسکن و 85 فقره از محل مشارکت خیرین بوده است.
وی با بیان اینکه این صندوق به‌ عنوان یکی از اعضای شورای هماهنگی بانک ‌های استان محسوب می ‌شود اظهار داشت: با تعامل بانکها نسبت به فراهم کردن زمینه پرداخت آسان تسهیلات اشتغال به مددجویان اقدام شده است.
وی به کسب رتبه اول توسط صندوق قرض‌ الحسنه امداد ولایت خراسان رضوی در بخش‌ های جذب سپرده و پرداخت تسهیلات قرض ‌الحسنه در کشور اشاره کرد و گفت: تسهیلات پرداختی به نیازمندان برای حل مشکلات اساسی مسکن، درمان، جهیزیه و دیگر امور ضروری زندگی آنان بوده است.
هم اکنون نیم میلیون نفر در قالب بیش از 200 هزار خانوار در خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
7496 / 6053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كميته امداد صندوق ولايت خراسان رضوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود

رضا خواجه ای با بیان اینکه مقاوم سازی اماکن روستایی، موثرترین اقدام در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها محسوب می شود، گفت: هم اکنون میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی در این استان ۵۷ درصد است که با مقاوم سازی های امسال، این میزان به ۶۷ درصد خواهد رسید که این جهش در تاریخ فعالیت بنیاد مسکن کم نظیر است.

وی اظهار داشت: متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی ساخت مسکن در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن در شهرستان‌ها نیز نسبت به تکمیل پرونده‌های خود جهت دریافت تسهیلات اقدام کنند.

این مسوول ادامه داد: اقساط بازپرداخت تسهیلات جدید با نرخ سود پنج درصد، حدود ۳۵ میلیون ریال در ماه خواهد بود، که متقاضیان پس از تشکیل پرونده در بنیاد مسکن، به بانک مربوطه جهت عقد قرارداد معرفی می شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان از پیشنهاد افزایش سقف وام مسکن روستایی از سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به چهار میلیارد ریال خبر داد و گفت: مهاجرت معکوس ظرفیت و تقاضا برای ساخت و ساز در روستاها را افزایش داده است و همین مساله موجب می شود تا همه ساله و طبق قانون ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات مسکن روستایی در کشور به متقاضیان پرداخت شود و هر سال نیز سقف آن افزایش یابد.

وی به ترغیب و تشویق و لزوم همکاری اعضای شورای اسلامی، دهیاران و مشارکت روستاییان در انجام طرح های مقاوم سازی اماکن روستایی اشاره کرد و افزود: اهالی روستاهای استان باید از فرصت پیش آمده استفاده کرده و با اخذ تسهیلات بانکی برای سلامتی و حفظ جان و اموال و پیشگیری از هرگونه خسارات احتمالی خانه های خود را مقاوم سازی کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان ادامه داد: سعی بر این است که با ادامه روند نوسازی اماکن مسکونی، زمینه‌ای جهت فراهم ساختن فرصت برای روستاییان، ایجاد بالندگی و خودباوری در روستاها و ارائه تعریف جدید از روستاها به عنوان واحدهای تولیدی و فرهنگی انجام شود.

وی اظهار داشت: بنیاد مسکن نیز بر اساس این تکلیف در بخشی از رسالت خود فعالیت‌ها را بیشتر معطوف به روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته کرده است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: مقاوم سازی اماکن روستایی و مناطق محروم استان در واقع همان پیشگیری قبل از وقوع حادثه و جلوگیری از خسارات و تلفات جانی و مالی در برابر سوانح طبیعی است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی
  • پرداخت ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به متقاضیان
  • ۱۰ غرفه مددجویان کمیته امداد در نمایشگاه اقوام دایر شد
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ۷ درصد رتبه‌های برتر کنکور از مددجویان کمیته امداد هستند
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • حق بیمه بیش از ۴ هزار مددجوی کمیته امداد ماهانه پرداخت می‌شود