Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-23@21:11:21 GMT

سقوط ۴ درصدی قیمت نفت

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۶۷۸۶

به گزارش پارس نیوز، 

با هم‌زمان شدن گزارشات رشد میزان ذخایر انبارهای نفت و رکورد زدن سطح تولید نفت خام روسیه و آمریکا، با سقوط بازارهای سهام، قیمت نفت ۴ درصد سقوط کرد و سومین روز پیاپی افت قیمت خود را به ثبت رساند.

تا ساعت ۱۴:۳۷ به وقت تهران، پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۰۴ دلار یا ۴.۱ درصد سقوط کرد و به ۴۷.۸۴ دلار رسید. همچنین پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲.۴۱ دلار یا ۴.۰ درصد سقوط کرد و به ۵۷.۲۰ دلار رسید.

با افزایش فزاینده میزان ذخایر نفت در جهان، قیمت هر دو شاخص مهم نفت، از اوایل اکتبر تا کنون بیش از ۳۰ درصد افت کرده است. وارن پترسون، استراتژیست کالا در بانک هلندی آی‌ان‌جی، در آمستردام، می‌گوید: بخش اعظم این حرکت رو به پایین قیمت‌ها تحت تاثیر سقوط گستره بازارهای سهام آمریکا و آسیا اتفاق می‌افتد.

او اضافه کرد: به ویژه که در بازار نفت هیچ نشانه واضحی از کاهش عرضه وجود ندارد. اعضای اوپک پلاس این ماه توافق کردند تا تولید نفت خود را روزانه ۱.۲ میلیون بشکه کاهش دهند، اما اجرای این توافق از ماه آینده خواهد بود و در این میان تولید نفت روسیه، آمریکا و عربستان سعودی رکورد زده است یا در سطحی نزدیک به رکورد قرار دارد که این بر قیمت خرید نقدی نفت فشار وارد کرده است.

در روزهای اخیر تولید نفت روسیه در سطح ۱۱.۴۲ میلیون بشکه در روز قرار داشته و تولید نفت آمریکا هم به رکورد ۱۱.۷ میلیون بشکه در روز رسیده است. از سوی دیگر شرکت اطلاعات انرژی جن‌اسپیس اعلام کرد که میزان ذخایر نفت آمریکا در مرکز انبارهای کوشینگ اوکلاهاما، تنها در بازه ۱۱ تا ۱۴ دسامبر، ۱ میلیون بشکه افزایش یافته است. این مرکز، نقطه تحویل نفت خریداری شده طی قراردادهای پیش‌خرید است و داده‌های میزان ذخایر نفت آن به دقت از سوی تاجران پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: رشد نفت روسیه قیمت نفت دلار شاخص سهام اوپک عربستان سعودی انرژی رشد روسیه سهام قیمت نفت نفت پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی در گزارشی نوشت: هر دو شاخص نفت خام در معاملات اولیه بعد از حمله رژیم صهیونیستی بیش از ۳ دلار در هر بشکه افزایش یافتند. تا ساعت ۱۲:۰۰ به وقت گرینویچ، معاملات آتی نفت خام برنت برای تحویل در ژوئن ۰.۵۰ دلار کاهش یافت و به ۸۶.۶۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد ماه می‌برای نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) ۰.۴۳ دلار یا ۰.۵۲ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۰ دلار در هر بشکه رسید.

یک مقام ارشد آمریکایی در مصاحبه با‌ ای بی سی نیوز مدعی شد که رژیم صهیونیستی در بامداد روز جمعه به خاک ایران حمله ضعیف کرده است. الجزیره گزارش داد که تلویزیون دولتی ایران نیز این حملات را تایید کرده و پدافند هوایی فعال شده است. در این رابطه پرواز‌ها در چندین منطقه از جمله تهران و اصفهان به حالت تعلیق درآمد.

افزایش قیمت نفت توسط تحلیلگران به عنوان یک واکنش بدیهی بازار به نگرانی‌های فزاینده در مورد تشدید مجدد خصومت‌ها بین اسرائیل و ایران تلقی می‌شود.

کلوین وانگ، تحلیلگر OANDA در سنگاپور، به رویترز گفت: «تبدیل ریسک ژئوپلیتیکی به یک محیط پرخطر در این مقطع با افزایش خطر اختلال در عرضه نفت حداقل در کوتاه‌مدت موجب افزایش حق بیمه می‌شود».

در اوایل این هفته، کارشناسان انرژی در بانک آمریکا هشدار دادند که یک جنگ همه جانبه بین رژیم صهیونیستی و ایران، که به طور اجتناب ناپذیری بر زیرساخت‌های انرژی تأثیر می‌گذارد و عرضه نفت خام ایران را مختل می‌کند، موجب می‌شود قیمت نفت خام بین ۳۰ تا ۴۰ دلار در هر بشکه افزایش یابد.

افزایش تنش در منطقه همچنین می‌تواند کشتیرانی از طریق تنگه هرمز بین عمان و خلیج فارس را به خطر بیندازد. توجه به این نکته ضروری است که حدود یک پنجم کل عرضه نفت جهان از این مسیر حیاتی کشتیرانی عبور می‌کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • قیمت نفت در بودجه چند دلار است؟
  • قیمت طلا سقوط کرد
  • سقوط آزاد طلا/ فلز زرد چند قیمت خورد؟
  • قیمت نفت نزولی شد
  • قیمت نفت کاهش یافت
  • قیمت جهانی نفت / برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۳ |برنت ۸۶ دلار و ۶۲ سنت شد
  • خیز قیمت جهانی نفت پس از حمله بچه‌گانه رژیم صهیونیستی به اصفهان