Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا – نظرسنجی انجام شده توسط یکی از نهادهای انتخاباتی فعال در رقابت‌های داخلی حزب دمکرات آمریکا نشان می‌دهد که «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، در میان گزینه‌های احتمالی این حزب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیشتاز است.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، سندرز با کسب 36 آرا، در این نظرسنجی که توسط نهاد موسوم به «دمکراسی برای آمریکا» صورت گرفته، پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پس از سندرز، «جو بایدن» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا موفق به کسب حمایت 15 درصدی شده و «بتو اورورک» نماینده مجلس این کشور نیز با کسب 7 درصد در رتبه بعدی نظرسنجی قرار گرفته است. رتبه بعدی متعلق به «الیزابت وارن» عضو سنای آمریکا است که در انتخابات گذشته نیز کارزاری ناموفق در انتخابات های درون حزبی داشت.
هیچ یک از دیگر گزینه‌های احتمالی مطرح شده در این نظرسنجی، موفق به کسب بیش از 4 درصد آرا نشدند.
سندرز در رقابت‌های داخلی حزب دمکرات برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 مغلوب «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه اسبق آمریکا شده بود.
تعدادی از ایمیل‌های مقام‌های حزب دمکرات که در روزهای نزدیک به انتخابات منتشر شد، نشان می‌داد که اعضای کمیته ملی این حزب با وجود الزام به بی‌طرفی، در رقابت‌های درون حزبی از کلینتون حمایت کرده و سعی در دسیسه چینی علیه سندرز داشتند.
این موضوع به استعفای «دبی واسرمن شولتز» رئیس وقت کمیته ملی و شماری از دیگر مقام‌های این حزب انجامید.
برخی نظرسنجی‌ها پس از انتخابات نشان داد که چنانچه سندرز به عنوان نامزد نهایی دمکرات‌ها انتخاب می‌شد، از شانس بالایی برای شکست «دونالد ترامپ» جمهوریخواه برخوردار بود.
وی که هم اکنون نماینده مردم ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا، رئیس کمیته امور بازنشستگان و همچنین از جمله اعضای ارشد کمیته بودجه این مجلس است، در انتخابات بعدی نزدیک به 79 سال خواهد داشت.
به همین جهت، بسیاری با دیده تردید به توانایی او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌نگرند.
شبس ** 9386 **1613

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برني سندرز آمريكا انتخابات 2020 آمريكا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

کد خبر 6089164

دیگر خبرها

  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود