Web Analytics Made Easy - Statcounter

جنبش حماس به تصمیم خصمانه استرالیا علیه ملت فلسطین و مواضع رژیم آل خلیفه در قبال این تصمیم واکنش نشان داد. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹ بین الملل آسیای غربی بیداری اسلامی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، جنبش مقاومت اسلامی حماس تصمیم استرالیا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنبش حماس امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این تصمیم استرالیا تجاوز به ملت فلسطین و حقوق تاریخی آنها است و نقض همه قطعنامه‌های بین‌المللی که این کشور در گذشته به نفع آن رأی داده است.

حماس تاکید کرد که این تصمیم به زیان استرالیا است و بر روابط دو ملت که مبتنی بر احترام متقابل و عدم دخالت در امور داخلی است تاثیر می‌گذارد.

جنبش حماس در این بیانیه از نخست‌وزیر استرالیا خواسته که از این تصمیم ظالمانه خود علیه ملت فلسطین صرف نظر کند.

واکنش ضعیف سازمان همکاری اسلامی به تصمیم خصمانه استرالیا درباره قدس اشغالی

این جنبش همچنین از مواضع وزیر خارجه بحرین در قبال این تصمیم استرالیا انتقاد و بر مخالفت قاطعانه خود با هرگونه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی در تمامی سطوح تاکید کرد.

 اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز شنبه گفت که کشورش قدس غربی را پایتخت اسرائیل می‌داند.

 اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا قصد دارد تا طی یک سخنرانی در شهر سیدنی، تصمیم این کشور مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را اعلام کند.

این در حالی است که خالد بن احمد خلیفه وزیر خارجه بحرین در واکنش به این تصمیم استرالیا گفت که موضع استرالیا آسیبی به خواسته‌های بر حق فلسطینیان وارد نمی‌کند.

خاطر نشان می‌شود دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در دسامبر 2017، قدس را به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر صهیونیستی اعلام کرد که این اقدام آمریکا، خشم فلسطینیان را برانگیخت و محکومیت اغلب  کشورها را در پی داشت.‎

گشایش سفارت جدید آمریکا در 14 می در قدس اشغالی، با حمام خون در نوار غزه همزمان شد که شاهد درگیری های گسترده شهروندان فلسطینی در طول مرزهای نوار غزه با نظامیان صهیونیستی بوده است، در آن درگیری‌ها در آن روز، 62 شهروند فلسطینی به ضرب گلوله های نظامیان رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.‎

انتهای پیام/

R36348/P1011199/S8,90,1115/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند

وزیر خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم جدید علیه ایران تاکید کرد اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند.

حسین امیرعبداللهیان در صفحه اجتماعی ایکس نوشت: مایه تاسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست. اتحادیه اروپا باید مسئولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • پیام هشدارآمیز القسام: زمان برای آزادی اسرای صهیونیست رو به پایان است + فیلم
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • امیرعبداللهیان: اروپا از توصیه واشنگتن پیروی نکند
  • شهادت ۳۰ کودک بر اثر گرسنگی در غزه
  • واکنش امیرعبداللهیان به تصمیم اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران
  • واکنش وزیرخارجه به تصمیم اروپا علیه ایران
  • شهیدی که مغز متفکر مقاومت فلسطین بود
  • واکنش حماس به عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی
  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها