Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع انگلیسی در شهر لندن که خواست نامش فاش نشود، به پایگاه خبری عربی ۲۱ گفت: امارات خواهان تحویل گرفتن شماری از مخالفان اماراتی مقیم انگلیس در قبال آزادی «متیو هیج» شهروند انگلیسی بود که به جرم جاسوسی در امارات به حبس ابد محکوم شده بود، اما لندن درخواست امارات را رد کرد و ابوظبی بعدا مجبور شد که وی را بدون شرط آزاد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع انگلیسی افزود: امارات امید داشت تا در مقابل هیج، مخالفان اماراتی مقیم انگلیس را تحویل بگیرد، اما این امر خشم انگلیسی‌ها را به همراه داشت که به ابوظبی گفتند که قوانین انگلیس به دولت اجازه نمی‌دهد هر فردی را که پناهندگی گرفته است، تحویل دهند و تحویل این افراد با تدابیر پیچیده‌ای است و با تصمیم ساده دولت نمی‌توان اینکار را کرد.

درپی اقدام یک دادگاه امارات در ابوظبی در صدور حبس ابد برای هیج، سفیر انگلیس در ابوظبی سفری به امارت‌های دیگر امارات (دبی، شارجه، عجمان، راس الخیمه، ام القیوین والفجیره) کرد و مسئولان در ابوظبی فهمیدند که این سفر داخلی سفیر انگلیس "حاوی این پیام برای انگلیسی که امارات را متحد کرد، است که همچنان دست بالایی در امارات دارد و همین امر نیز باعث شد که در مسئولان اماراتی در آزاد کردن شهروند انگلیسی شتاب کنند.

دادگاهی در ابوظبی هیج را به جرم جاسوسی برای یک کشور خارجی و عکسبرداری از مکان‌های حساس در امارات به حبس ابد محکوم کرد، اما او با عفو آزاد و چند روز بعد از صدور حکم به انگلیس بازگشت. آزادی او بعد از آن روی داد که چند مسئول انگلیسی از جمله جرمی هانت وزیر خارجه اظهارات خشمگینی بیان کردند. هانت گفت که انگلیس باید به خاطر خودش و هیج محکم بایستد. او همچنین به امارات درباره پیامد‌های دیپلماتیک جدی در روابط بین دو کشور هشدار داد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: انگلیس شهروند جرم حبس لندن انگلیس خشم دولت دولت حبس شهروند جاسوسی وزیر خارجه جاسوسی دبی دولت رسانه لندن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • سوناک افزایش هزینه‌های دفاعی را تایید کرد
  • آتش سوزی مرگبار در انگلیس
  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • توخل به انگلیس برمی‌گردد: لندن نه، این بار منچستر!‏
  • بهانه حامیان اسرائیل برای فشار بر طرفداران فلسطین در لندن
  • دستبوسی رئیس امارات متحده در یک مراسم رسمی
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه