Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، چهارشنبه بیست و هشتم آذرماه قرار است سازمان خصوصی‌سازی بلوک ۶۸ درصدی شرکت پتروشیمی بیستون را که شامل ۳۴۰ میلیون و ۴۹۷ هزار و ۲۵ سهم این شرکت است به قیمت پایه هر سهم ۵۱۴۱ ریال از طریق مزایده در واگذار ‌کند.

این میزان سهام به‌ صورت اقساط یک ساله و به وکالت از سوی سهامداران عمده روی میز فروش خواهد رفت و مبلغ سپرده شرکت در مزایده آن نیز ۵۲ میلیارد و ۵۱۴ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۱۶۶ ریال تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظاهرا خریدار اصلی شرکت پتروشیمی بیستون، پالایشگاه کرمانشاه است؛ شرکتی که تا به حال چندین بار به خاطر طلب ۱۳۵ میلیارد تومانی پتروشیمی بیستون حکم پلمب این شرکت و توقیف اموال پتروشیمی را گرفته بود؛ حالا در پروسه خصوصی‌سازی پتروشیمی بیستون از در خریدار وارد شده و می‌خواهد این شرکت را بخرد.

اما آنچه که حائز اهمیت بوده این است که دارایی‌های شرکت پتروشیمی بیستون که در صورت‌های مالی منتهی به اسفندماه ۱۳۹۶ ذکر شده بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی و یوروی ۵۱۰۰ تومانی محاسبه شده است.

حال آنکه با افزایش قیمت ارز و محاسبه مجدد این دارایی‌ها بر اساس قیمت روز ارزهای دلار و یورو ارزش این دارایی‌ها به ۲ برابر ارتقا می‌یابد که این موضوع شائبه‌های ایجاد یک رانت دیگر در بحث خصوصی‌سازی را باز می‌کند.

انتقاد نماینده مجلس از روند واگذاری پتروشیمی بیستون

سیدقاسم جاسمی نماینده مردم کرمانشاه نیز چند روز پیش در صحن علنی مجلس به این موضوع انتقاد کرد و گفت: چرا بعد از گذشت یک سال و نیم از پرونده پالایشگاه نفت کرمانشاه این موضوع هنوز منتج به نتیجه نشده است.

وی افزود: اگر رانت و فسادی پشت این قضیه نیست پس چرا حالا که این پرونده روی میز کمیسیون اقتصادی مجلس است بررسی نمی‌شود.

جاسمی ادامه داد: حالا این آقا به دنبال تصاحب پتروشیمی کرمانشاه است؛ مگر می‌شود کالاهای استراتژیکی همچون نفت و گاز و پتروشیمی در این سطح در اختیار یک فرد خاص باشد.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع باید به سرعت بررسی شود.

با تمام این موارد سازمان خصوصی‌سازی باید تا زمان حسابرسی دوباره و مشخص شدن میزان واقعی دارایی‌های شرکت این موضوع واگذاری را به تعویق بیاندازد و این امر می‌طلبد استاندار کرمانشاه نیز به این موضوع واکنش نشان داده و مانع از شکل‌گیری این موضوع شود که شائبه رانتی بودن آن وجود دارد.

کد خبر 4489205

منبع: مهر

کلیدواژه: بیستون پتروشیمی سازمان خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

 مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد تا مانع بزرگ برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در رقابت‌های آسیایی برداشته شود.

به گزارش تسنیم، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سخنگوی کمیسیون اصل نود: تخلفات عمده‌ای در بخش خصوصی سازی انجام می‌شود روحانی: واگذاری استقلال و پرسپولیس حتما انجام شود

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • رسمی: آزادی پرسپولیس و استقلال از چنگ وزارت ورزش بعداز ۴۰سال / AFC واگذاری را تأیید کرد / ۵درصد سهام به بازیکنان قدیمی سرخابی رسید!
  • تصاویری از مراسم امضای قرارداد واگذاری استقلال و پرسپولیس | تعیین تکلیف ۵ درصد از سهام باقیمانده
  • مراسم واگذاری رسمی استقلال و پرسپولیس برگزار شد
  • به روز رسانی| آغاز مراسم واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس/ حضور وزرای ورزش و اقتصاد و مدیران دو باشگاه
  • با حضور وزرای اقتصاد و ورزش؛ آیین رسمی واگذاری سرخابی ها فردا برگزار می شود
  • سهم استقلال - پرسپولیس چند؟
  • حصه نقدی واگذاری بلوک ۸۵ درصدی سرخابی‌ها امروز پرداخت می‌شود
  • واگذاری حداکثری سهام سرخ آبی‌ها به دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی
  • پایان دو دهه پرحاشیه استقلال و پرسپولیس/ منتظر «هندوانه دربسته»