Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@22:41:00 GMT

حمایت از 87 پروژه علمی و تحقیقاتی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۲۳۲

حمایت از 87 پروژه علمی و تحقیقاتی

به گزارش گروه علم وفناوری ایسکانیوز، حمایت از طرح های تحقیقاتی پژوهشگران در سراسر کشور یکی از اقداماتی است که توسط صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی انجام می شود. هر ماه کمیته تخصصی صندوق طرح های تایید شده توسط کارگروه های مختلف را ارزیابی و در نهایت طرح های تصویب شده برای حمایت را مشخص می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آخرین جلسه این کارگروه 87 طرح پژوهشی تصویب شد که شامل 7 طرح پزشکی و دامپزشکی، 10 طرح پسا دکتری، 6 طرح پژوهشی تفاهم نامه ای، 12 طرح پسادکتری تفاهم نامه ای، 2 طرح رساله دکتری، 4 طرح از کارگروه سلامت، 3 طرح از کارگروه علوم انسانی، مطالعات و نوآوری، 10 طرح از کارگروه علوم پایه، 14 طرح از کارگروه فنی و مهندسی، 10 طرح کشاورزی، 2 طرح از حوزه معارف و 7 طرح میان گروهی را شامل می شود.

بر اساس این گزارش، 38 درصد این طرح ها متعلق به پژوهشگران تهرانی و 51 درصد سایر استان هاست. مسیر حرکت حمایت ها با نگاه عدالت گستری است تا پژوهشگران در سر تاسر کشور بتوانند از امکانات بهره مند شوند.

انتهای پیام/

169 / 279 پژوهش تحقیقات فناوری نوآوری پژوهشگران کارگروه مهندسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: پژوهش تحقیقات فناوری نوآوری پژوهشگران کارگروه مهندسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پلتفرم طرح تو طرح، نخستین پلتفرم آنلاین مسابقات معماری در ایران، طی یک کنفرانس خبری در روز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، خبر از جذب سرمایه‌ی ۱۰ میلیارد تومانی اخیر خود داد و چشم‌اندازش برای تحول دیجیتال در صنعت معماری و ساخت‌وساز ایران را به تصویر کشید. این سرمایه‌گذاری نقطه‌ی عطفی در توسعه‌ی تحولات دیجیتال در صنعت معماری ایران به شمار می‌رود.

در ابتدای این نشست خبری که در خانه‌ی کار و دیدار کارمان برگزار شد، رسول مدرس، هم‌بنیانگذار و رییس هیات‌مدیره‌ی پلتفرم طرح‌توطرح، با ارائه‌ی گزارشی جامع از تاریخچه و انواع مسابقات معماری در جهان، نقش این مسابقات در پیشبرد صنعت ساخت‌وساز و تأثیر آن‌ها بر زندگی مدرن را تشریح کرد. وی در این باره گفت: مسابقات معماری نه تنها زمینه‌ساز خلاقیت و نوآوری هستند، بلکه به عنوان پلی بین تئوری و عمل در معماری هستند و تأثیر بسزایی در بهبود کیفیت ساختمان‌ها و محیط‌های زندگی دارند.

وی افزود: مسابقات معماری به روش‌های مختلفی در دنیا برگزار می‌شوند که برگزاری مسابقات برای پروژه‌های بخش خصوصی که برای پروژه‌های واقعی، و نه صرفاً جوایز برگزار می‌شوند با رشد فناوری دیجیتال گسترده‌تر و برای همه در دسترس‌تر شده‌اند. به این واسطه، معماران به طیف وسیعی از کارفرمایان و پروژه‌های با نیاز معماری، دسترسی دارند و از طرفی سازندگان و کارفرمایان، می‌توانند به تناسب با هر پروژه‌، ایده‌ها و طرح‌های مختلف را بررسی و بر اساس نیاز خود کار را به طرح و معمار برگزیده واگذار کنند.

مدرس، در ادامه با ذکر اینکه از ۱۵۰ هزار جواز ساختمانی صادر شده در سال گذشته در ایران، طبق برآوردها، کمتر از ۵ درصد از پروژه‌ها از حضور یک معمار با شاخصه‌های معماری واقعی بهره برده‌اند خاطرنشان کرد: باعث تاسف است که ۹۵ درصد از ساختمان‌های ساخته شده در کشور، هیچ‌گونه ایده‌ی معماری خاصی در خود ندارند و این شهرها و زندگی ما را بی‌روح و حتی ناامیدکننده کرده است. در این بین، برگزاری مسابقات معماری توسط پلتفرم‌های آنلاین همچون طرح تو طرح، فرصتی برای دموکراتیزه کردن دسترسی همه‌ی سازندگان به معماران و توسعه‌ی هنر معماری است که می‌تواند زندگی ما را تحت تاثیر مثبت خود قرار دهد.

دستاوردها و روند رشد طرح تو طرح

در ادامه پریسا حسن‌ولی، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل طرح‌توطرح تاریخچه‌ای از فعالیت‌های این پلتفرم ارائه کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ با هدف ایجاد یک پلتفرم نوآورانه و تخصصی برای مسابقات معماری آغاز به کار کردیم و اولین مسابقه، صرفاً یک مسابقه برای آشپزخانه‌ی خانه‌ی مادری و با جایزه‌ی ۸۰۰ هزار تومان بود که در یک گروه مجازی انجام شد. با شروع فعالیت‌های رسمی در سال ۱۳۹۷ و راه‌اندازی زیرساخت‌های اولیه، این پلتفرم توانست با ارائه‌ی فراخوان‌های آنلاین، معماران جوان و با استعداد را به چالش‌های واقعی در عرصه‌ی معماری دعوت کند. تا کنون، بیش از ۱۲۰ مسابقه و فراخوان برگزار شده و نزدیک به ۱۱ هزار معمار در سراسر ایران در این پلتفرم فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با ذکر آماری از فعالیت‌های طرح تو طرح گفت: ارزش مالی پروژه‌های به مسابقه گذاشته شده در طرح تو طرح نزدیک به ۴۰ هزار میلیارد تومان و ارزش مالی پروژه‌هایی که در مسابقات طرح‌توطرح برنده و اجرا شده‌اند بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است که این نشان از اعتماد کارفرمایان به ما و مسابقات و اثرگذاری این پلتفرم در صنعت ساختمان دارد و نتیجه‌ی مستقیم آن، افزایش کیفیت، کارایی و زیبایی پروژه‌های مهم ساختمانی کشور است. همچنین برگزاری بیش از ۱۲۰ مسابقه و فراخوان معماری از پروژه‌های مهم ساختمانی با بیش از ۲۰۵ برنده، جذب نزدیک به ۴۰۰ دفتر معماری در پلتفرم، جذب بیش از ۵۵۰ سازنده و گروه ساختمانی، پرداخت نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان جوایز به معماران منتخب (معادل ۲۵ میلیارد تومان به قیمت روز) و مهم‌تر از همه، میانگین جوایز ۵۱۰۰ دلاری در سال ۱۴۰۱ که بیش از میانگین جهانی است، دستاوردهای مهم این پلتفرم به شمار می‌روند و باعث شده‌اند که بتوان طرح تو طرح را یک پلتفرم موفق حتی در مقایسه با پلتفرم‌های مشابه جهانی دانست.

سرمایه‌گذاری در تحول دیجیتال و نوآوری‌های صنعت معماری

پریسا حسن‌ولی، در ادامه از جذب سرمایه‌ی ۱۰ میلیارد تومانی این پلتفرم از گروه ساختمانی تنیاکو، خبر داد و گفت: این سرمایه‌گذاری نقطه عطفی در مسیر توسعه‌ی طرح تو طرح است. ما قصد داریم با استفاده از این منابع، پلتفرم طرح تو طرح را توسعه‌ی فنی و تجاری داده تا به طور چشمگیری تعداد، کیفیت و سرعت برگزاری مسابقات معماری را افزایش دهیم. این توسعه به کارفرمایان و معماران امکان خواهد داد تا ابزارهای کامل‌تر و بهینه‌تری را برای توسعه‌ی کسب‌وکارشان در اختیار داشته باشند و در نهایت، معماری، سهم بیشتری از پروژه‌های ساخت‌وساز کسب کند.

سجاد متین‌رزم، مدیر ارتباطات بازاریابی گروه ساختمانی تنیاکو نیز در مورد سرمایه‌گذاری این شرکت در طرح‌توطرح توضیح داد: تنیاکو یک گروه ساختمانی معتبر با سابقه‌ی بیش از نیم‌قرن فعالیت (۵۳ سال) است که در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی پروژه‌های ساختمانی فعالیت می‌کند. این شرکت با درک نیازهای جدید در معماری و صنعت ساختمان، ارزش‌های خود را بر اساس نوآوری، تمایز و خلاقیت قرار داده است و می‌دانیم همانگونه که فناوری و اینترنت دنیای کسب‌وکار، صنعت و خدمات را در همه‌ی حوزه‌ها متحول کرده است، به زودی در صنعت ساختمان و معماری نیز نقش مهمی ایفا خواهد کرد. از دید ما دیگر نمی‌توان در برابر تحولات روز بی‌تفاوت ماند یا مقاومت کرد.

متین‌رزم در مورد شراکت جدید خود در طرح تو طرح افزود: مجموعه‌ی تنیاکو، تجربه‌ی خوبی از مسابقات معماری در طرح تو طرح برای پروژه‌های مختلف داشت و از نتایج این همکاری و آشنایی با معماران جدید از طریق این پلتفرم، پروژه‌های موفقی خلق شد. همین مساله باعث شد، همکاری خود را به شکل عمیق‌تری با طرح تو طرح شکل دهیم و ایده‌ی سرمایه‌گذاری شکل گرفت. در کنار مزایای مستقیم این سرمایه‌گذاری، گروه ساختمانی تنیاکو به دنبال نقش بزرگ‌تری در توسعه‌ی دیجیتال و نوآورانه در معماری و ساخت‌وساز و توسعه‌ی اکوسیستم معماری است.

برگزاری رویداد «طرحی نو»، پیش از کنفرانس خبری

پیش از این کنفرانس خبری، رویداد «طرحی نو»، با حضور اهالی صنعت ساختمان، کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و معماران برجسته‌ی کشور برگزار شد و گزارشی از وضعیت مسابقات معماری جهان ایران و دستاوردهای پلتفرم طرح تو طرح توسط مدیران آن ارائه شد. سپس در پنلی چالشی و با اجرای سیاوش صفاریان‌پور، دکتر کوروش فتحی، مهندس علی کرمانیان، مهندس رضا غیابی و دکتر حسین محمودی، چالش‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای مسابقات معماری و پلتفرم‌های این حوزه را به بحث و نظر گذاشتند که با استقبال خوب حضار روبه‌رو شد.

گفتنی است در حاشیه‌ی این رویداد، یک نمایشگاه از ده اثر برگزیده در مسابقات معماری طرح تو طرح و با حضور آرشتیکت‌های صاحب آثار نیز برگزار شد.

این رویداد که با استقبال کم‌نظیر و فراتر از انتظار جامعه‌ی معماری و کارفرمایان ایران در خانه‌ی کارمان برگزار شد، گام بزرگی برای ارتقاء جایگاه مسابقات معماری و ارتباط و تعامل بیشتر افراد این اکوسیستم به شمار می‌رود.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6090045

دیگر خبرها

  • صندوق نوآوری و شکوفایی حامی پیشگیری از سرطان شد 
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • زلفی گل: افزایش ۳ برابری مبلغ قرارداد‌های استادان با صنایع/ میزان اختصاص گرنت به رساله‌های دکتری و طرح‌های تحقیقاتی اعلام شد 
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی لغو شد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی