Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی باید عملکرد خود را شفاف برای مردم بازگو کنند گفت: دشمن با استفاده از ابزار بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی به دنبال القای ناامیدی در کشور است. ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سعید فرخی شامگاه سه‌شنبه در شورای جلسه فرهنگ عمومی استان مرکزی با اشاره به لزوم شفاف‌سازی اظهار داشت: واقعیت این است که چیزی که هم‌اکنون به صورت گسترده مطرح است وجود فساد در بدنه حاکمیت است، به نظر می‌‌رسد تتها یک مقدار از چیزی که مطرح است وجود دارد و یک بخش بزرگ آن سیاه‌نمایی و بزرگ‌نمایی است که انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همه این سیاه‌ و بزرگ‌نمایی‌ها به این سبب است تا ناکارآمدی نظام را در ذهن مردم متوازن کنند و هدف آنها هم ایجاد ناامیدی در مردم نسبت به عملکرد نظام است، برمبنای قوانین متعددی که وجود دارد عملکرد ارکان باید شفاف‌سازی شود، شفاف‌سازی به این معنا است که مردم باید از تصمیم‌گیری‌ها، نوع تصمیم، نتایج این تصمیم‌گیری‌ها آگاه باشند و از عملکرد ارکان دولت، حکومت و حتی موسسات عام‌المنفعه آگاهی داشته باشند.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد: اگر مردم از نوع تصمیم‌گیری‌ها، بازخورد این تصمیم‌گیری‌ها، نتایج آن و غیره آگاهی داشته باشند ضمن کاهش تخلف، سبب امیدواری آنها هم می‌شود و این حجم از تبلیغات گسترده مبنی بر وجود فساد در تمام ارکان نظام و کشور از بین می‌رود.

فرخی بیان کرد: مقام معظم رهبری هم فرمودند که وجود فساد سیستماتیک در ارکان نظام را خیلی قبول ندارند، باتوجه به دستور استاندار مرکزی مبنی بر شفاف‌سازی دستگاه‌ها از عملکرد و اقدامات خود و ارائه گزارش به مردم،  تا آنها اطمینان حاصل کنند که اقدامات انجام شده در راستای منافع آنها و مبارزه با فساد و تخلف است، ابلاغیه‌ای در این زمینه تهیه و به تمام دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی عنوان کرد: نماینده ولی‌فقیه هوشمندانه به بیان این موارد در شورای فرهنگ عمومی اشاره کردند، این کارها صرفا عملیات اداری نیست بلکه  برای توسعه فرهنگ‌ مبارزه با فساد و اقدام ‌مناسب است که باید به عنوان فرهنگ عمومی در تمام ارکان دولتی، حکومتی و نهادهای عمومی گسترش پیدا کند.

سرپرست معاونت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ادامه داد: با تذکر این موضوع به تمام دستگاه‌های اجرایی و وجود قوانین متعدد در این زمینه، به ویژه با توجه به این که اگر بخواهیم اقدام مناسبی را انجام دهیم باید صلاحیت، شایسته‌نگری و شایسته‌سالاری را مدنظر داشته باشیم و در نظارت خود دقت داشته باشیم.

دشمن به دنبال ناکارآمد نشان دادن نظام جمهوری اسلامی استفاز نخست موزه دفاع مقدس استان مرکزی در دهه فجر افتتاح می‌شودبیمارستان صحرایی به مناسبت دهه فجر در شهرستان « رستم» برپا می‌شود

فرخی اضافه کرد: از دستگاه‌های اجرایی درخواست کرده‌ایم که برای ابن موضوع برنامه‌ داشته و آن را ارائه دهند به ویژه با استفاده از ابزار‌های متعدد مثل توسعه دولت الکترونیک و ایجاد پنجره‌های واحد و پروتال‌های مشخص برای جلوگیری از فساد در دستگاه‌ها، در این جا دو قسمت وجود دارد، نخست تخلفات کوچکی که در دستگاه‌های اجرایی وجود دارد دوم بزرگ‌نمایی و سیاه‌نمایی این تخلفات در راستای القای ناامیدی به مردم است.

انتهای پیام/ن

R41371/P1361/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی

    به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد؛ سرهنگ یاوری در دومین جلسه هماهنگی اجرای طرح کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی که با حضور نمایندگان دستگاه‌های دولتی و مردم نهاد از جمله استانداری، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، آستان قدس رضوی، موسسه نسیم اسکان یزد و... در سالن جلسات شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی معاونت اجتماعی برگزار شد، گفت: طرح ملی کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، با اولویت ۳۳۰ محله آسیب‌پذیر و حاشیه‌نشین در سراسر کشور و در یزد با اولویت سه محله و با محوریت کوپ‌ها و با مشارکت، حمایت، هدایت و نظارت مستقیم معاونت فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان یزد اجرا خواهد شد.   وی هدف از تشکیل جلسه را هماهنگی بین دستگاه‌ها در خصوص اجرایی کردن این طرح عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات این سه محله باید توسط معتمدان محل و مشاوران کلانتری‌ها بررسی و احصا شود.   سرهنگ نعیم یاوری در پایان خاطر نشان کرد: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند همکاری تعامل خوب و سازنده بین دستگاه‌های اجرایی است، در پایان مقرر شد محل اجرای طرح با هماهنگی رئیس کلانتری و معتمدین محل مشخص و اطلاع رسانی کامل زمان و مکان اجرای طرح از طریق نصب بنر، نصب اطلاعیه، ارسال پیامک، فضای مجازی و... انجام و نیز مشکلات هر منطقه احصا و نیز هماهنگی لازم با سایر دستگاه‌ها جهت اجرای طرح انجام و مشخصات نماینده هر دستگاه جهت شرکت در جلسات قبل و حین اجرای طرح اعلام شود.

دیگر خبرها

  • دستگاه‌های اجرایی در تدوین سند جامع تحقق شعار سال تعجیل کنند
  • بخش‌نامه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم ابلاغ شده است
  • عملیات «وعده صادق» هیمنه دشمن صهیونیستی را در هم شکست
  • استهبان، رتبه نخست فارس در عملکرد اجرایی نهضت ملی مسکن را کسب کرد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • تأکید بر اهتمام دستگاه‌های اجرایی در اجرای مصوبات ستاد عفاف و حجاب
  • هم‌اندیشی دستگاه‌های اجرایی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • چگونه موبایل جایگزین کارت‌های بانکی می شود؟ | جزئیات اجرایی شدن طرح کهربا در۶ بانک
  • آغاز کهربا در ۶ بانک/ خرید با موبایل و بدون کارت اجرایی شد
  • حمله پهپادی به اسرائیل نتیجه تعرض به کنسولگری ایران بود