Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان کل نیویورک از تعطیلی بنیاد خیریه ترامپ به خاطر فعالیت‌های غیرقانونی خبر داد. آفتاب‌‌نیوز : باربارا آندروود، دادستان کل نیویورک دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری آمریکا را متهم کرده که از «بنیاد ترامپ» برای مقاصد شخصی از جمله کارزار انتخاباتی استفاده کرده است.
به گفته دادستان کل نیویورک، در بنیاد ترامپ «الگوی تکان‌دهنده‌ای» از فعالیت‌های غیرقانونی وجود داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مقام قضایی اعلام کرد که اموال بنیاد ترامپ تحت نظارت دفتر او صرف امور خیریه خواهد شد.
دادستان کل نیویورک می‌گوید، رییس جمهوری آمریکا موافقت کرده است که بنیاد خیریه او که به اتهام تأثیر گذاشتن در نتیجه انتخابات سال ۲۰۱۶ تحت پیگرد قانونی قرار دارد، منحل شود.
دادستان کل ایالت نیویورک گفت که بر روند اهدای سرمایه این بنیاد نظارت خواهد کرد؛ هرچند روند تحقیقات درباره این اتهام که دونالد ترامپ و فرزندانش از بنیاد خیریه خود برای امور خصوصی و انتخاباتی استفاده کرده‌اند، ادامه خواهد یافت.
دادستان کل نیویورک در ماه ژوئن امسال بنیاد ترامپ را به اقدامات "به طور مستمر غیرقانونی" متهم کرد و خواهان انحلال آن شد. او خواهان دریافت جریمه یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری است. دادستانی نیویورک همچنین خواهان محرومیت ۱۰ ساله رییس‌جمهوری آمریکا از مدیریت بنیادهای خیریه در ایالت نیویورک شده و می‌خواهد محرومیت مشابهی با زمان یک سال علیه فرزندانش اعمال بشود.
باربارا آندروود بار دیگر بنیاد خیریه ترامپ را به "هماهنگی غیرقانونی با ستاد انتخاباتی ترامپ و معاملات شخصی عامدانه مکرر" متهم کرد. او انحلال این بنیاد در آینده نزدیک را یک پیروزی بزرگ برای حاکمیت قانون خواند.
رییس‌جمهوری آمریکا پس از به راه افتادن این پرونده در ماه ژوئن با واکنش تندی به این شکایت گفته بود که "دموکرات‌های فاسد نیویورک" برای شکایت از او هرکاری می‌کنند.  ترامپ وعده داد که در این پرونده امتیازی ندهد.
دادستان نیویورک می‌گوید که این شکایت حاصل دو سال تحقیق است که سال گذشته تحت نظارت اریک اشنایدرمن، دادستان کل سابق نیویورک آغاز شده بود. اشنایدرمن ماه گذشته پس از آن که چند شریک سابقش او را به آزار جسمی متهم کردند، استعفا داد.
ایسنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ترامپ بنیاد خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه

به گزارش جام جم آنلاین تهران، طی حکمی از سوی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تهران مجتبی صدیق دماوندی بعنوان رئیس جدید اوقاف و امور خیریه فیروزکوه معرفی شد. 

این مراسم که با حضور محمد حیدری منش فرماندار فیروزکوه، میر کریمی مدیر کل ، معاونین اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برگزار شد از زحمات حجت الاسلام گوهری رئیس اسبق این اداره تقدیر شد

در این مراسم فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه نیروی انسانی مؤمن و متعهد مهمترین سرمایه انسانی هر دستگاهی است، گفت: حکمرانی و مسئولیت در نظام مقدس اسلامی چیزی جز بار امانت نیست. 

وی با بیان اینکه وقف پایگاه عمیق عقیدتی و دینی بوده که امانت الهی در دست مجموعه اوقاف است، گفت: اوقاف سه وظیفه مهم شامل مدیریت مالی موقوفات، مدیریت کارآمد منابع، طرح و برنامه‌ریزی را برعهده دارد که باید بر مبنای توجه به طرح آمایش سرزمینی، نیازهای منطقه و مطابقت با نیات واقفین باشد. 

حیدری منش با تاکید بر اینکه اعتماد ملی بزرگترین سرمایه اوقاف است که باید پاس داشته شود، گفت: اوقاف به عنوان پایگاه مردمی و دینی می‌تواند در راستای اجرای نیات واقفین در کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.  

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های آمریکا برای حضور مقامات ایرانی در نیویورک
  • معرفی رئیس جدید اداره اوقاف و امور خیریه فیروزکوه
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • بانک‌ها و بیمارستان‌ها در روز پنج‌شنبه تعطیل نخواهند بود
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح
  • اهدای بسته‌های معیشتی به مددجویان الوار گرمسیری اندیمشک
  • کمک فوری برای نجات جان یک مادر سرطانی
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شد
  • بنادر مسافربری هرمزگان تعطیل شدند
  • مدارس برخی شهرهای سیستان و بلوچستان تعطیل شد