Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@15:31:02 GMT

جهت‌گیری‌ها و شاخص‌های کلان بودجه ۹۸ تصویب شد

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۴۱۶

شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر سه‌شنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهور و با حضور روسای قوای مقننه و قضاییه تشکیل جلسه داد.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه گزارشی از اصلاحات انجام‌شده در پیش‌نویس بودجه سال ۹۸ که بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری تدوین شده، ارائه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویرایش تکمیل‌یافته‌ی بودجه که به مجلس شورای اسلامی تسلیم خواهد شد، با توجه به پیش‌بینی درآمدها و نیاز به انضباط بودجه‌ای و کاهش هزینه‌ها تنظیم شده و بر حمایت از معیشت مردم، ارائه خدمات ضروری اجتماعی از جمله در زمینه امنیت، سلامت، آموزش و حفظ تولید و اشتغال و افزایش شفافیت تاکید دارد.

این جهت‌گیری‌ها و شاخص‌های کلان بودجه ۹۸، پس از بحث و بررسی مورد تایید شورای عالی هماهنگی اقتصادی قرار گرفت.

همچنین نقشه راه و برنامه کلی اصلاح ساختار بودجه عمومی در افق ۹۹ - ۹۸ که توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه شده است، در این جلسه ارائه شد.

اصلاح ساختار بودجه شامل حمایت از تولید و اشتغال، ساماندهی و هدفمندسازی یارانه‌ها، افزایش درآمدهای پایدار، اصلاح ساختاری رابطه درآمدهای نفتی و بودجه، افزایش شفافیت و انضباط بودجه‌ای، تقویت نظارت و اصلاح ساختار شرکت‌های دولتی و کوچک‌سازی دولت است که تهیه برنامه اجرایی آن در دستور کار دستگاه‌های مختلف قرار گرفته است.

همچنین وزیر نفت در این جلسه با ارائه گزارشی از اجرای مصوبه قبلی شورای عالی در خصوص فروش نفت در بورس انرژی، راهکارهای آن وزارت‌خانه در زمینه عرضه گسترده‌تر نفت در بورس انرژی را مطرح کرد که مورد تصویب قرار گرفت.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بودجه برنامه بودجه روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در این جلسه برنامه ریزی‌های لازم جهت تخصیص بودجه طرح و پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب انجام تا مقدمات امکان تخصیص بودجه از طریق سازمان برنامه و بودجه استان فراهم شود.  در این جلسه همچنین مصوبات سفر ریاست جمهوری و مصوباتی که با دستور مقام عالی استان جهت اجرا به شرکت آب و فاضلاب استان تکلیف شده اند نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • مجلس، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت
  • تأخیر بانک مرکزی در تأمین ارز دارو محرز است
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • بانک مرکزی در تامین ارز واردات دارو تاخیر داشته است
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد/ آغاز جلسه علنی مجلس شورای اسلامی
  • برگزاری جلسه تخصصی بررسی پروژه‌های سفر ریاست جمهوری و استاندارآذربایجان غربی به شهرستان ارومیه
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر