Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@10:01:56 GMT

عقب‌نشینی داووس در برابر روسیه

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۷۵۸۶

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، مجمع جهانی اقتصاد از موضع قبلی خود در قبال تعدادی از فعالان اقتصادی روس عقب نشینی کرد و اعلام کرد: آنها به اجلاس امسال دعوت خواهند شد.

پیشتر مجمع جهانی اقتصاد از احتمال دعوت نشدن برخی فعالان اقتصادی روسیه برای شرکت در اجلاس داووس خبر داده بود اما پس از این اقدام مسکو مجمع جهانی اقتصاد را تهدید کرد که آن را بایکوت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آلویس زوینگی در بیانیه مجمع جهانی اقتصاد آمده است:‌روسیه در اجلاس این مجمع در ماه ژانویه که به صورت سالانه در داووس سوئیس برگزار می‌شود؛ حضور خواهد داشت.

آلویس زوینگی مدیر اجرایی مجمع جهانی اقتصاد گفت: از اینکه مسکو قرار است هیأتی بلندپایه دولتی و بازرگانی خود را به داووس بفرستد، خوشحال است.

وی ادامه داد:‌خوشحالم که پس از گفت‌وگو با تمام طرف‌ها و با در نظر گرفتن شاکله قوانین بین‌المللی و با حمایت قاطع دولت سوئیس ما شاهد حضور سران سیاسی و نمایندگان تجاری کشورهای گروه 20 در داووس خواهیم بود.

آلویس زوینگی همچنین تاکید کرد: شخصیت‌های روسی که از سوی غرب تحریم شده‌اند نیز در این اجلاس شرکت خواهند کرد و تمام اقدامات لازم برای تضمین حضور آنها بر مبنای شرایط قانونی کنونی اتخاذ شده است.

پیشتر مجمع جهانی اقتصاد به طور ضمنی از احتمال عدم حضور شخصیت‌های روس که از سوی غرب و آمریکا تحریم شده‌اند، در اجلاس داووس سخن گفته بود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیگنال مهم چین به بازار جهانی نفت

به گزارش تابناک، بر اساس داده های اداره کل گمرک چین ، این کشور در ماه گذشته 49.05 میلیون تن نفت خام وارد کرده است که برابر با 11.55 میلیون بشکه در روز است. 

این رقم 6.2 درصد در مقایسه با حجم بیش از 12 میلیون بشکه در روز مارس 2023 کمتر است - زمانی که چین در حال بهبودی از محدودیت های کاهش یافته مرتبط با کووید بود.

واردات در ماه گذشته بالاتر از میانگین ژانویه تا فوریه بود و به افزایش 0.7 درصدی واردات خام چین در ژانویه تا مارس 2024 کمک کرد.  واردات نفت خام چین در ژانویه و فوریه 5.1 درصد نسبت به دو ماه مشابه سال گذشته افزایش یافت، زیرا تقاضا برای سوخت در تعطیلات سال نو افزایش داشته است.

رقابت چین و هند در خرید نفت روسیه

در واقع، بخش عمده ای از افزایش واردات نفت خام چین در هفته های اخیر به دلیل عرضه های ارزان و فراوان نفت خام روسیه بوده است، که - که در مسیر هند به دلیل تحریم های ایالات متحده با مشکل مواجه شده است - جایگاهی را در بزرگترین واردکننده نفت خام جهان پیدا کرده است.

داده‌های ردیابی نفتکش‌های Kpler در ماه گذشته نشان می‌دهد که انتظار می‌رفت چین در ماه مارس حجم بالایی از نفت را از روسیه وارد کند، زیرا در حال جمع‌آوری محموله‌هایی است که هند از خرید آن خودداری کرده است.

 انتظار می‌رفت که چین در ماه مارس از 1.7 میلیون بشکه در روز نفت خام روسیه وارد کند زیرا پالایشگاه‌ها در مسیر واردات بی‌سابقه سوکول روسیه بودند که هند اخیراً از آن دوری کرده است.

دیگر خبرها

  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • حضور حمایتی اعضای مجمع شطرنج در وزارت ورزش
  • پیام دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پی عملیات «وعده صادق»
  • دو برابر شدن بدهی‌های اسرائیل از زمان آغاز جنگ غزه
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب درباره عملیات «وعده صادق»
  • بیانیه عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی درباره عملیات «وعده صادق»
  • بودجه استارت‌آپ‌های فضایی دو برابر شد
  • انتخاب پنجره واحد خدمات هوشمند دانشگاهی در بخش جایزه اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی
  • سیگنال مهم چین به بازار جهانی نفت
  • ترکیه در برابر بالاترین میزان کسری بودجه تاریخ خود