Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: نهالستان های غیر مجاز استان باید شناسنامه دار و مجوز دار شوند.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی اسمعیل کریم زاده در اولین همایش نهال کاران مجوز دار استان که درسالن همایش های جهادکشاورزی استان برگزار شد با بیان اینکه از۳۰۰ واحد تولیدنهال استان تنها۵۰ واحد مجوز تولید دارند وبقیه غیر مجاز فعالیت می کنند افزود: برای تولید محصولات باغی مرغوب و باکیفیت باید نهالستان های غیر مجاز ،مجوز دار و شناسنامه دار شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کریم زاده بااشاره به اینکه ۱۲۰ هزار هکتار باغ در استان وجود دارد که یک چهارم مساحت کل باغات کشور را شامل می شود، تصریح کرد: ۶۰ هزار هکتار مساحت باغات سیب استان،۲۳ هزار هکتار مساحت باغات انگور و بقیه سایر باغات راشامل می شود.

وی باتاکید بر خشکسالی های اخیر و خشک شدن دریاچه ارومیه و آب های زیر زمینی خاطرنشان کرد: بدلیل خشکسالی های موجود نباید به دنبال توسعه طولی و عرضی باغات آذربایجان غربی باشیم بلکه می توان باحفظ وضعیت موجود نسبت به اصلاح و بالا بردن راندمان های تولید و کیفیت محصولات گام برداریم.

کریم زاده بابیان اینکه آذربایجان غربی در کنار اینکه قطب تولید کشاورزی است اولین تولید کننده نهال کشور نیز است تاکید کرد: جهاد کشاورزی استان بدنبال اصلاح سریع باغات و توسعه کیفی با تولید نهال های باکیفیت است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: درسال جاری متوسط تولید سیب در استان۲۲ تن و تولید انگور۹ تن بوده که در تولید سیب رتبه اول ودر تولید انگور رتبه پنجم کشوری را دراختیار داریم.

عبدالله فتح الله زاده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: استان از نظر باغبانی یکی از استان های سرآمد در این زمینه بوده و تولید نهال وعرضه نهال گواهی شده ازاولویت های سازمان جهاد کشاورزی استان است.

فتح الله زاده بااشاره به اینکه استان از نظر سطح زیر کشت باغات استان رتبه ششم کشوری رابه خود اختصاص داده است تصریح کرد: دراثر تلاش های انجام گرفته از تولید نهال تا عرصه باغی ازنظر تولید محصولات کشاورزی بعد از فارس ومازندران در رتبه سوم کشوری قرار داریم.

وی باتاکید بر اینکه مساحت نهالستان های استان۱۸۰ هکتار با ظرفیت تولید ۱۲ میلیون اصله نهال در سال است تاکید کرد: این درحالی است که ظرفیت تولید کل نهالستان های کشور۵۲ میلیون اصله نهال است، واین یک ظرفیت برای بالا بردن تولید نهال های با کیفیت برای صادرات،ایجاد اشتغال و تولید محصولات باکیفیت برای کشاورزان استان است.

و ی بااشاره به اینکه سال گذشته ۶ میلیون اصله نهال در نهالستان های مجوز دار استان تولید شده است اظهار کرد: درسال گذشته علاوه بر صادرات نهال به سایر استان ها صادراتی به کشور های عراق،افغانستان،آذربایجان داشتیم.

فتح الله زاده ادامه داد: در ۱۷ شهرستان استان واحد های تولید نهال مشغول به فعالیت هستند و ارومیه و میاندوآب مشترکا رتبه اول تولید نهال را دراستان به خوداختصاص داده اند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب آذربایجان غربی افغانستان سازمان جهاد کشاورزی استان فتح الله زاده کشاورزی منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۷۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی

جام جم آنلاین آذربایجان شرقی: حیدر فتح‌زاده در نشستی با معاونان شورای نظام فنی و اجرایی سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد:  بخش اعظمی از سهم ارزش افزوده استان مربوط به بخش معدن بوده و بر اساس آمارگیری سال گذشته حدود ۱۳.۷ درصد سهم ارزش افزوده معدن کل کشور در آذربایجان شرقی است.

وی اضافه کرد: حدود ۱۸ هزار و ۱۷۳ میلیارد تومان در بخش معدن استان سرمایه گذاری شده و میزان اشتغال این بخش هفت هزار و ۸۲۷ نفر است.

وی وضعیت نرخ مشارکت و نرخ بیکاری استان را مطلوب دانست و افزود: ۴۲ درصد ارزش افزوده استان مربوط به صنعت و معدن، ۹ درصد در بخش کشاورزی و مابقی ارزش افزوده استان در بخش خدمات است.

فتح زاده افزود: اصلی‌ترین قابلیت فراروی توسعه استان، تعدد و توانمندی بخش خصوصی استان است که توانسته بخش اعظم فرصت‌ها و منابع توسعه در استان از جمله اراضی حاصلخیز، معادن، بازار خدمات، مرز و ... را در مسیر فرآوری و مولدسازی قرار دهد و با هدایت سرمایه‌گذاری‌های گسترده و ایجاد کارگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع، بستر مطلوبی برای ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی فراهم سازند.

وی گفت: بر اساس آخرین برآوردهای مرکز آمار ایران این استان با ۴ میلیون و ۷۵ هزار نفر جمعیت دارای ۲۳ شهرستان، ۷۲ شهر، ۱۴۲ دهستان و ۵۲ بخش است. تبریز به عنوان پرجمعیت ترین شهر آذربایجان شرقی، ۴۱ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

فتح‌زاده تصریح کرد: آذربایجان شرقی ۲۳۵ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای آذربایجان و ارمنستان دارد و سهم ارزش افزوده این استان از کل کشور ۳.۶ درصد است.

دیگر خبرها

  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • برگزاری رویداد جایزه جوانی جمعیت در آذربایجان غربی
  • کاشت درختچه کم آب بر گل محمدی در دهستان مرگور ارومیه
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • رتبه دوم هرمزگان در تولید نهال مرکبات در کشور
  • سرمایه‌گذاری ۱۸ همت در بخش معدن و صنایع معدنی آذربایجان شرقی
  • آذربایجان‌غربی رتبه نخست کشوری در تولید آرتمیا
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی، در سال ۱۴۰۲ با ورود دستگاه قضایی آذربایجان غربی