Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران – ایرنا - «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا روز سه شنبه در نشستی با موضوع منع اشاعه سلاح هسته‌ای، گفت: به لطف توافق هسته‌ای، راه‌های جدیدی برای تعامل سازنده با ایران داریم.

به گزارش ایرنا، وی که در نشست اعضای کنسرسیوم اندیشکده‌های فعال در زمینه مقابله با اشاعه تسلیحات هسته‌‎ای سخن می‌گفت، ادامه داد: این موضوع را می‌شود در تحولات اخیر در یمن نظاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موگرینی افزود: راه‌های ارتباطی با ایران برای گفت وگو درباره مسائل امنیتی و منطقه‌ای است. بدون توافق هسته‌ای، مذاکره‌ به هر نحو، بسیار دشوارتر خواهد بود.
مسئول سیاست خارجه اتحادیه همچنین با تکرار مواضع گذشته این اتحادیه تصریح کرد: ما خواستار رسیدگی به موضوع موشک‌های بالستیک ایران و نیز گسترش توسعه تسلیحات در منطقه هستیم.
وی ادامه داد: به همین جهت، نیاز است توافق هسته‌ای را حفظ کنیم.
پس از خروج آمریکا از برجام در اردیبهشت ماه سال جاری، اتحادیه اروپا با موضع‌گیری علیه این اقدام، به بررسی طرح‌‎هایی با هدف حفظ تجارت با ایران پرداخت.
از جمله طرح‌های مطرح شده، همکاری مستقیم بانک های مرکزی کشورهای اروپایی با ایران و نیز تدارک یک ساز و کار مالی ویژه (SPV) است که تضمینی بر تداوم فعالیت های بانکی و تجاری باشد.
اروپا با اجرای قانون مسدودسازی تحریم‌ها (Blocking Statute) همزمان گامی در حمایت از شرکت های کوچک و متوسط برداشته است تا این شرکت ها به موجب این قانون، مشمول تحریم های آمریکا قرار نگیرند.
«کارن پیرس» نماینده انگلیس در سازمان ملل متحد اخیرا در نشست شورای امنیت برای بررسی اجرای قطعنامه 2231 این شورا، از تلاش ها برای حفظ برجام گفته و ابراز امیدواری کرده بود که بزودی، جزئیات بیشتری از ساز وکار مالی یاد شده اعلام شود.
شبس ** 9386 **1488

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فدريكا موگريني برجام اتحاديه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند

رهبران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه متعهد شدند که تحریم‌ها علیه ایران را تشدید کنند.

به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، رهبران اروپایی در بیانیه‌ای که پس از اولین روز اجلاس خود منتشر کردند، هشدار دادند که اتحادیه اروپا «تدابیر محدودکننده بیشتری را علیه ایران، به ویژه در رابطه با هواپیما‌های بدون سرنشین و موشک‌ها، اتخاذ خواهد کرد».

در این بیانیه همچنین از ایران و گروه‌های نزدیک به تهران خواسته شده تا همه حملات خود را متوقف کنند و همچنین از همه طرف‌ها خواسته شده تا «حداکثر خویشتن‌داری را به خرج دهند و از هرگونه اقدامی که ممکن است باعث افزایش تنش در منطقه شود، خودداری کنند».

 

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • هیچ رفتاری را که سبب خدشه به تعامل ما با آژانس شود نمی‌پذیریم/ مدیرکل بین برجام و پامان تفکیک قائل شود
  • بازدید منظم آژانس از تاسیسات هسته‌ای ادامه دارد
  • اسلامی: بازدید منظم آژانس از تأسیسات هسته‌ای/ نظارت ۱۲۰ بازرس