Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-04@20:47:56 GMT

تضعیف حوزه های علمیه، تضعیف انقلاب و نظام است

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۱۵۵

تضعیف حوزه های علمیه، تضعیف انقلاب و نظام است

به گزارش ایرنا، آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی یکشنبه شب درمراسم رونمایی از 75 عنوان کتاب جدید مرکز فقهی ائمه‌ اطهار(ع) درقم افزود: حوزه های علمیه میراث اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده و هیچگاه خاموش شدنی نیست و به برکت علم و معنویت و درایت و سیاست، به مسیر بالنده خود ادامه می دهد و با برخی سخنان، متوقف نخواهد شد و امیدواریم خداوند متعال آنها را هدایت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه باید راجع به حوزه های علمیه منصفانه قضاوت کنیم، اظهار داشت: آیا این خدمت به اسلام و انقلاب است که خدمات ارزشمند حوزه های علمیه را زیرسئوال برده و از تریبون هایی که باید به هدایت مردم و جامعه بپردازند، مسائل بی اساس و نادرستی را در رابطه با حوزه های علمیه بیان نمایید.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در ادامه افزود: مشکل حوزه های علمیه این است که تاکنون نتوانسته اند راهی برای نشان دادن جایگاه با ارزش و خدمات گرانقدر علما، فقها و مراجع عظام تقلید را به جامعه نشان دهند و امروز حوزه علمیه نجف هم از حوزه علمیه قم خبر ندارد، چه برسد به مدارس علمیه اهل سنت و مراکز علمی غرب.
وی در ادامه با بیان اینکه امام حسن عسکری(ع) تکلیف شیعه در زمان غیبت را کاملا مشخص کردند، اظهار داشت: البته از صدر اسلام رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) در رابطه با دوران غیبت سخن گفته اند، اما در زمان امام یازدهم این روشنگری و تعابیر ارزشمند به ویژه درباره جایگاه علمای شیعه بسیار افزایش یافته است.
آیت الله فاضل لنکرانی همچنین تصریح کرد: انوار الهی ائمه اطهار(ع) همواره در کلام گوهربارشان بر اینکه علما و فقها و حوزه های علمیه حافظان دین الهی بوده و مردم باید به آنها مراجعه کنند، تأکید کرده اند و این امر در دوران غیبت محقق شده است و همواره علمای شیعه در هر زمان مکتب والای تشیع را حفظ و حراست کرده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه به برکت انقلاب اسلامی خدمات فراوانی در عرصه های علمی و پژوهشی به بشریت عرضه داشته و فقه شیعه در حوزه های گوناگون علمی، دستش خالی نیست و عمیق ترین معارف را در این عرصه ها ارائه کرده است.
مراسم رونمایی از 75 عنوان کتاب مرکز فقهی و مرکز تخصصی ائمه اطهار(ع)با حضور آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور و سید محمدرضا هاشمی سرپرست استانداری قم در این مرکز برگزار شد.
8146/ 6133/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب انقلاب اسلامی انقلاب و نظام جامعه حوزه های علمیه شیعه منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

به گزارش روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در دیدار رهبر شیعیان کشور آفریقایی مالی، ضمن ابراز خرسندی از ترویج مکتب اسلام و اهل بیت (ع) در دیگر کشور‌ها ابراز داشت: حقیقتاً زمانی که عزیزانی مانند شما را می‌بینیم که به سبب ارتباطی که با حوزه علمیه قم داشته‌اند، امروز در کشور خود مورد اعتماد مردم‌اند و عَلَم اسلام و مکتب اهل بیت را در دست گرفته‌اند، برای ما مایه مباهات است.

وی با اشاره به نقش اخلاق در تبلیغ دین اظهار داشت: پیامبر با رفتار و اخلاق پیروز شد «وَلَو کُنتَ فَظًّا غَلِیظَ ٱلقَلبِ لَٱنفَضُّواْ مِن حَولِکَ.» بنابراین شما نیز باید با اخلاق، تفکر اهل بیتی را در کشور خود گسترش دهید.

وی ادامه داد: امام رضا – علیه السلام – می‌فرماید «فَإِنَّ اَلنَّاسَ لَوْ عَلِمُوا مَحَاسِنَ کَلاَمِنَا لاَتَّبَعُونَا.» یعنی اگر مردم زیبایی‌های کلام ما را بدانند، از ما پیروی خواهند کرد؛ بنابراین باید قبل از گفتار، با رفتار دین را به مردم معرفی کنیم «کُونُوا دُعَاهً لِلنَّاسِ بِغَیْرِ أَلْسِنَتِکُمْ.»

نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مردم رفتار ما را نگاه کرده و ارزیابی می‌کنند و در نتیجه همین رفتار است که اگر گفته‌های ما منطقی باشد به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند.

وی تأکید کرد: آنگونه مکتب اهل بیت – علیهم السلام – را به مردم معرفی کنید که دل‌های آماده به شما گرایش پیدا کنند، زیرا شما نماینده مکتبی هستید که می‌تواند ایجاد جاذبه نماید.

استاد حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: امیدواریم حضورتان در ایران و خصوصاً شهر مقدس قم، عزم و اراده شما را برای تلاش بیشتر فراهم سازد که خداوند متعال می‌فرماید «وَ الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهدِیَنَّهُم سُبُلَنا.»

حسینی بوشهری با اشاره به تأثیر انقلاب اسلامی در جهان خاطر نشان کرد: کی باور می‌کردیم که عزیزان ما در کشور‌های آفریقایی – به برکت این انقلاب و نظام جمهوری اسلامی – مدافع انقلاب بشوند و حتی هدایت گری مردم را بر عهده بگیرند.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نه تنها مدافع شیعه و مسلمانان، بلکه مدافع تمامی مظلومان جهان است. ما قدر تک تک شما را می‌‎دانیم و در مشکلات در کنار شما خواهیم بود، زیرا جمهوری اسلامی مسلمانان را عنصر پیکر واحد می‌داند.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه، رهبر شیعیان مالی ایران را پشتیبان انسانیت و کشوری عنوان کرد که اسلام را سر پا نگاه داشته است و گفت: همگان می‌دانند که ایران از مظلومان دفاع می‌کند.

همچنین گزارشی از وضعیت شیعیان کشور مالی و انعکاس خوب حمله ایران به رژیم صهیونیستی در کشور‌های آفریقایی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه در مقابل اهداف دشمن رسالت سنگینی دارند
  • دوره شیخ صدوق دوره انتقال از عصر حضور ائمه(ع) به دوره غیبت
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • برای جذب فارغ‌التحصیلان حوزه علمیه با آموزش و پرورش وارد گفت‌وگو شدیم
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است / تعداد شاگردان استادی که ۱۰۰ شاگرد داشت به ۱۰ نفر رسیده / مراجع و رهبری به این مسائل توجه کنند
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • آیت‌الله فاضل لنکرانی: «امید» در میان اساتید حوزه در حال از بین رفتن است/ تعداد شاگردان استادی که سالیانی 100 شاگرد داشت به 10 نفر رسیده! حدود 150 استاد در سال گذشته تدریس داشتند، اما در سال جاری تا 2 ماه از تدریس محروم بودند