Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شاهرخ کناری روز شنبه در کارگروه آرامستان های یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد افزود: قبرستان های خانوادگی به چالشی برای یاسوج تبدیل شده آنچنان که هر روز شاهد تجمع مردمی و طایفه ای در خصوص قبرستان ها هستیم.
رئیس شورای تامین شهرستان بویراحمد با تأکید بر محصور و محدود کردن قبرستان ها و تجمیع در آرامگاه شرف آباد، ورود دستگاه‌ قضایی و دادستان را برای حل این مشکل ضروری عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد: ،گردشگری مهمترین ظرفیت یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویر احمد و شهرستان بویراحمد است در حالی که قبرستان‌های تل زالی، معصوم آباد، گوشه، محمود آباد و… چسبیده به شهر ، نگاه و نظر هر مسافر، گردشگر و یا خانواده ای را به خود جلب می‌کند که این زیبنده نیست.
رئیس کارگروه آرامستان های یاسوج گفت: در گذشته واگذاری زمین های قبرستان شرف آباد و فروش آنها کاری اشتباه بوده و شهرداری به جای قبر هم برای درآمدزایی رحم نکرد.
فرماندار بویراحمد افزود: باید با در نظر گرفتن همه شرایط و ضوابط مکان جدید برای آرامستان یاسوج پیش‌بینی شده و در دستور کار دستگاه های متولی قرار بگیرد.
شاهرخ کناری تصریح کرد بخشی از 70 هکتار زمین وقفی امامزاده مختار می‌تواند با نظر فقهی و ولی فقیه یا نماینده ایشان به این کار اختصاص داده شود و باید با توجه به عام المنفعه بودن امر، همه دستگاه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.
قبرستان شرف آباد تنها آرامستان قانونی و مرکزی شهر یاسوج متعلق به سازمان آرامستان‌های شهرداری است و آرامستان‌های دولت آباد، علی آباد و نجف آباد گرچه به صورت طایفه‌ای و خانوادگی اداره می‌شوند مقررات سازمان آرامستان‌ها را رعایت می‌کنند و مابقی قبرستان‌های شهر یاسوج به صورت غیرقانونی به وجود آمده اند.
برخی آرامستان‌ها نیز در دل اراضی ملی ایجاد شده که هم سبب قرق یک منطقه طبیعی توسط برخی از افراد شده و هم زمینه سودجویی زمین خواران را ایجاد کرده است.
شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد است. این شهر و مکان های حاشیه ای آن به گفته شهردار یاسوج بیش از 230 هزار نفر جمعیت دارد.
9929/1662
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب استان کهگیلویه و بویراحمد خانواده دستگاه قضایی شهرداری کهگیلویه و بویراحمد منع به کارگیری بازنشستگان جلیقه زردها مشق شب امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم

مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری، گفت: با وضعیت امروزی و ادامه وارد شدن خسارات جبران‌ناپذیر به اکوسیستم زاگرس در ۵۰ سال آینده زاگرس نابود می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، کلیپی در فضای مجازی استان کهگیلویه و بویراحمد منتشر شده‌است که در آن سیدیوسف مرادی، مدیرکل دفتر آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در جمع برخی از مسئولان منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد، می‌گوید: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری جرأت نمی‌کند به صورت علنی بگوید ولی من می‌گویم تا ۵۰ سال آینده اثری از زاگرس نخواهد بود، چون زادآوری ندارد و زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر زاگرس نابود شد گرد و غبار سوریه، عراق و عربستان از شیراز تا خراسان را می‌گیرد و هرچه ایرانی در این محدوده ما داریم باید مهاجرت کنند، گفت: ۴۲ درصد آب ایران متعلق به زاگرس که از این میزان ۱۲ درصد از کهگیلویه و بویراحمد است.

مرادی می‌گوید: هنوز نتوانسته‌ایم مردم را متوجه کنیم چرا با برداشت گیاهان کوهی مخالف هستیم، الان فصل بهار و زمان زادوولد حیات وحش است و این حیات وحش باید «کنگر»، «بیلهر» و «ریواس» را بخورد تا شیردهی بیشتری داشته باشد و بتواند با بیماری‌های گوارشی مقابله کند و اگر سنجاب نباشد چه کسی بلوط می‌کارد، اگر دارکوب نباشد چه کسی بلوط را حجامت می‌کند و اگر عقاب نباشد چه کسی اینها را پاک‌سازی می‌کند.

وی تاکید می‌کند بدون مشارکت مردم امکان حفاظت از منابع طبیعی وجود ندارد، زیرا منابع طبیعی نیروی انسانی کافی و اعتبار لازم را ندارد.

کد خبر 745167

دیگر خبرها

  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • ادعای یک مسئول؛ درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • نابودی در کمین درختان زاگرس+ فیلم
  • انتظار بهره‌برداری از پل چهارم بشار یاسوج ۶ ساله شد
  • کشف سه دستگاه استخراج رمز ارز غیر مجاز در شهر یاسوج
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یاسوج
  • خوشحالی مردم یاسوج از حمله موشکی سپاه به اسرائیل