Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-26@16:17:45 GMT

بمباران الشباب؛ استراتژی ترامپ در سومالی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۳۴۲

بمباران الشباب؛ استراتژی ترامپ در سومالی

در دوسالی که دونالد ترامپ وارد کاخ سفید شده حملات هوایی ارتش امریکا به سومالی علیه مواضع گروه الشباب افزایش چشمگیری یافته و به 76 مورد رسیده در حالی که این حملات بین سال‌های 2007 تا 2015 (طی 8 سال) تنها 17 مورد بوده است. کبری نظری خبرنگار               خبرگزاری آسوشیتد پرس به بهانه کشته شدن 26 تروریست الشباب در سومالی در جریان حملات هوایی شنبه و یکشنبه گذشته امریکا به مواضع این تروریست‌ها در شهر ساحلی «گاندرا شه» در جنوب پایتخت سومالی، در گزارشی از افزایش حملات هوایی پنتاگون به سومالی در دو سال گذشته خبر داد و نوشت: در سال‌جاری میلادی امریکا دست کم 45 حمله هوایی و در سال 2017 نیز 31 حمله هوایی در سومالی انجام داده است که در مقایسه با دوره 8 ساله 2007 تا 2015 که تنها 17 حمله هوایی بود، افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در حملات هوایی امسال امریکا به الشباب بیش از 300 تروریست عضو این گروه افراطی کشته شده‌اند. بنابر این گزارش، در سال ۲۰۱۶، آخرین سال حضور باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق امریکا در کاخ سفید، پنتاگون ۱۵ حمله هوایی به سومالی انجام داد. اما افزایش حملات به سومالی در دو سال گذشته بخشی از استراتژی دولت ترامپ در آفریقا است که سه هدف اصلی پیشبرد تجارت و روابط تجاری، اطمینان حاصل کردن از اینکه پول کمک‌های امریکا هدر نمی‌رود و مبارزه با خشونت و افراطی‌گری را در این قاره دنبال می‌کند. این استراتژی برای ترامپ آنقدر حائز اهمیت است که تعداد نیروهای نظامی امریکایی در سومالی را هم به 500 نفر افزایش داده و در دو سال اخیر دو نظامی امریکایی نیز در سومالی کشته شده‌اند. اتفاقی که از سال 1993 به این سو سابقه نداشت. در حال حاضر حدود ۳ تا ۷ هزار نیروی الشباب که وابسته به القاعده هستند مناطق روستایی جنوب سومالی را تحت کنترل دارند و اگرچه نسبت به گذشته تا حد بسیار زیادی تضعیف شده اما درصدد سربازگیری و آموزش اعضای جدید خود است. این گروه افراط‌گرا با دولت سومالی و حامیان غربی (امریکا) و منطقه‌ای این دولت می‌جنگند. الشباب زمانی کنترل سواحل بزرگ سومالی از جمله بخش زیادی از موگادیشو، پایتخت این کشور را در اختیار داشت اما نیروهای اتحادیه آفریقا موفق به عقب راندن الشباب از بیشتر شهرهای بزرگ شدند.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند

 

غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست توطئه های جدید دشمن علیه ملت ایران اظهار کرد : یاس و نومیدی که شامل حال دشمنان شده آنها را از این مسیر باز نداشته و آنان اکنون در حال اندیشیدن تدابیر جدید برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی هستند و بنابراین باید بسیار هوشیارانه عمل  ودائما آنان را رصد کنیم .

او افزود: طی چهل و پنج سال عمر انقلاب اسلامی شیطان بزرگ و پیروان او دائما در سیاست‌های خود علیه جمهوری اسلامی شکست می‌خورند اما باز هم اقدام به توطئه گری می‌کنند. 

مصباحی مقدم متذکر شد: یکی از مسائلی که باید بسیار به آن اهتمام داشته باشیم تربیت کودکان و نوجوانان است تا نسل جدید تحت تاثیر القائات دشمنان قرار نگیرد .

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این امر نیازمند آموزش و استفاده از استراتژی دشمن شناسی است بنابراین ضمن ناامید کردن دشمن در عرصه های مختلف باید همواره مراقب باشیم تا به واسطه آنان از روزنه های دیگر گزیده نشویم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی احزاب و تشکل‌ها

دیگر خبرها

  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • روز ۲۰۳ طوفان‌الاقصی| ادامه حملات هوایی و توپخانه‌ای
  • بنزما و طلسم بزرگان: کریم را چه می‌شود!‏
  • افزایش شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر
  • امریکا : به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
  • جنگ رسانه‌ای نیازمند استراتژی است
  • حملات هوایی شدید رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
  • حزب الله شعاع حملات خود را به عمق اسراییل گسترش داد
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری