Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-20@03:25:48 GMT

قیمت منطقی هر کیلو گندم ۱۹۸۳ تومان

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۳۷۰

به گزارش اکوفارس، محمد شفیع ملک‌زاده رئیس نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از نرخ خرید تضمینی گندم‌ اظهار کرد: شورای اقتصاد در وهله اول نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۷_۹۸ را ۱۴۷۰ و سپس ۱۶۰۰ تومان اعلام کرد که این نرخ به سبب افزایش هزینه های تولید، جوابگوی کشاورزان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی افزود: کمیسیون کشاورزی و اقتصاد مقاومتی مجلس شورای اسلامی برای دفاع از حقوق کشاورزان بر حسب آنالیز هزینه های تولید، قیمت ۱۹۳۰ تومان را اعلام کرد که انتظار می رود در شرایط فعلی تحریم، دولت مجددا نرخ خرید را افزایش دهد.

ملک زاده ادامه داد: تشکل ها با بررسی دقیق هزینه های تولید اعم از ارزش افزوده زمین، عملکرد در واحد سطح و... قیمت منطقی خرید تضمینی هر کیلو گندم را ۱۹۸۳ تومان اعلام کردند که این نرخ با نرخ اعلامی دولت حداقل ۵۰ تومان فاصله دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه موافق استیضاح وزیر جهاد کشاورزی و رئیس جمهور نیستم، بیان کرد: بنده‌ به عنوان‌ نماینده کشاورزان برای دفاع از حقوق کشاورزان معتقدم که اعضای کمیسیون کشاورزی، تشکل ها و شورای اقتصاد طی جلسه ای باید هر یک دلایل اعلام نرخ پیشنهادی خود را اعلام کنند و چنانچه شورای اقتصاد نتوانست تشکل ها و کمیسیون کشاورزی را متقاعد کند، برای تامین هزینه کشاورزان باید نرخ جدید را بپذیرد.

وی با اشاره به اینکه عدم افزایش مجدد نرخ خرید تضمینی گندم‌ اثرات سوء دارد، افزود: عدم افزایش نرخ خرید تضمینی گندم می تواند منجر به از بین رفتن الگوی کشت و خودکفایی گندم‌ شود که در شرایط فعلی تحریم‌ معلوم نیست که کشورهای بیگانه به ما گندم بدهند یا نه؟

وی نسبت به قاچاق گندم از مرزهای کشور خبر داد و گفت: هم اکنون نرخ هر کیلو گندم در کشورهای همسایه همچون عراق بیش از ۴ هزارتومان است که این امر می تواند همانند برخی سال های گذشته زمینه خروج غیر قانونی گندم از مرزهای کشور را فراهم کند.
 
رئیس نظام صنفی کشاورزی در پایان تصریح کرد: با توجه به سیاست اقتصاد مقاومتی و شرایط تحریم، خودکفایی گندم امری ضروری است چرا که بی توجهی به حقوق کشاورزان می تواند زمینه را برای کشت دیگر محصولات کشاورزی، آسیب به منابع آبی و تحقق اهداف دشمن فراهم کند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ بر این اساس، قیمت خرید تضمینی محصول اساسی زراعی شامل پنبه وش، عدس، نخود، لوبیا چیتی، لوبیا سفید، لوبیا قرمز، سیب‌زمینی پاییزه، سیب‌زمینی بهاره، سیب‌زمینی طرح استمرار، پیاز پاییزه، پیاز بهاره و پیاز طرح استمرار به شرح جدول اعلام شد.

خرید‌های تضمینی محصولات اساسی کشاورزی منوط به رعایت الگوی کشت ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی، رعایت کامل استاندارد‌ها و داشتن بیمه محصول است.

 

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار تن کلزا در ایلام خریداری شد
  • خودکفایی در تولید بذر گندم در اولویت کاری سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • خرید تضمینی ۲۱ هزار تن گندم در فارس
  • خرید تضمینی بیش از ۲۱ هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس
  • گندمکاران چشم انتظار اعلام جایزه تحویل گندم
  • خرید تضمینی گندم به ۲۰۰ هزار تن رسید
  • اعلام قیمت خرید تضمینی ۱۲ قلم محصول اساسی زراعی
  • نرخ فعلی خرید گندم مورد رضایت کشاورزان نیست
  • نرخ فعلی خرید تضمینی گندم با میزان تورم هم‌خوانی ندارد