Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دانشمندان MIT می‌توانند اشیا ۳ بعدی را به یک هزارم اندازه‌شان کاهش دهند و مواد مختلف را به راحتی تبدیل به نانومواد کنند.   برای اجرای این روش ابتدا داربست‌های پلیمر از مواد پلی اکریلات جاذب با استفاده از لیزر در یک نوع خاصی از هیدروژل ایجاد می‌شوند، سپس دانشمندان با استفاده از تکنیک" implosion fabrication "و با استفاده از یک ترکیب اسیدی ساختار کلی یک شی سه بعدی را کاهش می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
محققان روشی نوین برای کوچک کردن اشیای سه بعدی ارائه کرده‌اند که در آن از لیزر استفاده می‌شود. کاربردهای روزمره کوچک کردن اشیا   از نظر محققان این روش می‌تواند در زمینه‌های رباتیک، پزشکی، اپتیک و سایر روش‌ها مفید باشد، همچنین ممکن است از این روش برای ساخت لنز‌های پیشرفته‌تر دوربین‌های تلفن هوشمند و یا تجهیزات پزشکی استفاده شود.   ادوارد بویدن از دانشگاه MIT می‌گوید: «شما می‌توانید مولکول‌های لنگر مانند را توسط نور به محل مورد نظر وصل کنید و سپس می‌توانید هر آنچه می‌خواهید به مولکول‌ها متصل کنید که آن ممکن است نقاط کوانتومی، قسمتی از DNA و یا نانوذره طلا باشد.»

این روش جدید، تولید نانوساختار‌ها را با استفاده از سه راه بهبود می‌بخشد:
۱. سریع‌تر و ساده‌تر از قبل تولید می‌شوند.
۲. در سه بعد عمل می‌کند.
۳. همچنین می‌تواند با مواد مختلف مورد استفاده قرار بگیرد.     در حال حاضر دانشمندان قادر به تولید اشیا با اندازه حدودا ۱ میلی‌متر مکعب و وضوح ۵۰ نانومتر تا اندازه ۱ سانتی متر مکعب و وضوح ۵۰۰ نانوتر هستند، آن‌ها در تلاش هستند تا اشیا با دقت و وضوح بالاتری تولید کنند.   ساموئل رودریکس از MIT می‌گوید: «مردم سال‌های زیادی است که در حال تلاش برای ساختن تجهیزات بهتر برای تولید نانومواد کوچکتر هستند، اما ما متوجه شدیم که اگر شما فقط از سیستم‌های موجود استفاده کنید و مواد خود را در این ژل قرار دهید، می‌توانید آن‌ها را بدون تخریب الگوهایشان به نانوساختارکاهش دهید.»   منبع: Newatlas انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

poco x5 pro 5g + قیمت، بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۷ فروردین)

پوکو ایکس ۵ پرو یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های موجود در بازار ایران محسوب می‌شود که با استقبال بسیاری از سوی کاربران مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، گوشی Poco X5 Pro یکی از جدیدترین اعضای خانواده گوشی‌های هوشمند از برند Poco است که با ویژگی‌ها و قابلیت‌های برتر خود، همچنان توجه علاقه‌مندان به تکنولوژی و گجت‌های پیشرفته را به خود جلب می‌کند، این گوشی با طراحی مدرن و ظاهری شیک، ترکیبی از عملکرد قدرتمند و ارائه عکس‌های با کیفیت بالا را به کاربران ارائه می‌دهد.

طراحی و کیفیت ساخت poco x5 pro

در بخش طراحی شیائومی x5 پرو به نسبت نسل قبلی تغییر کرده و در واقع به‌روزتر شده است. این میان‌رده حالا کاملاً تخت شده و حس و حال یک گوشی بالارده را به کاربر انتقال می‌دهد. البته این تخت شدن قاب پشتی باعث می‌شود تا گوشی به طور راحت در دست قرار نگیرد. این دستگاه ۱۸۱ گرم وزن و ۷.۹ میلی‌متر ضخامت دارد و قاب پشتی آن از یک فریم بزرگ دوربین میزبانی می‌کند. این فریم در رنگ زرد و مشکی به رنگ مشکی است و در رنگ آبی رنگ آبی دارد. به طور کلی طراحی یک گوشی امری سلیقه‌ای است اما از نظر کیفیت ساخت این محصول نمره خوبی دریافت می‌کند.

صفحه نمایش شیائومی poco x5 pro

شیائومی پوکو x5 پرو دارای نمایشگری ۶.۶۷ اینچی از نوع امولد با رزولوشن ۲۴۰۰ در ۱۰۸۰ است. این صفحه نمایش تراکم ۳۹۵ پیکسل بر هر اینچ دارد و از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، محتوای HDR10+، Dolby Vision و گستره رنگی ۱ میلیاردی پشتیبانی می‌کند. این پنل حدود ۸۷ درصد از فضای روبرویی را به خود اختصاص داده و با گوریلاگلس ۵ هم مراقبت می‌شود. این نمایشگر در حالت حداکثری می‌تواند تا ۹۰۰ نیت روشنایی تولید کند که اتفاقی بسیار خوب ارزیابی می‌شود و به شما امکان می‌دهد تا به راحتی در محیط باز محتوا را مشاهده کنید. کیفیت این صفحه نمایش به نسبت بازه قیمتی محصول واقعاً خوب و جذاب است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. اگر گوشی برای تماشای محتوا می‌خواهید قطعاً یکی از بهترین انتخاب‌های شما همین پوکو x5 پرو خواهد بود.

اسپیکر

این گوشی از اسپیکرهای استریو برخوردار است و با نگاهی به لبه‌های بالا و پایین متوجه این اسپیکرها خواهیم شد. به‌علاوه اسپیکر مکالمه در بالای صفحه نمایش نیز به این مجموعه کمک می‌کند تا هم بلندی صدا افزایش پیدا کند و هم صدا فراگیرتر و عمیق‌تر شنیده شود. بلندی صدا نسبت به نسل قبل بیشتر شده و کیفیت هم مقداری بهبود یافته است و صدایی شفاف با بیس مناسب از ایکس ۵ پرو شنیده می‌شود.

عملکرد سخت افزاری poco x5 pro

گوشی پوکو x5 پرو از تراشه ۶ نانومتری اسنپدراگون ۷۷۸ قدرت می‌گیرد. این چیپست دارای هشت هسته پردازنده مرکزی شامل چهار هسته Kryo 670 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و چهار هسته Kryo 670 با فرکانس ۱.۹ گیگاهرتز و همچنین پردازنده گرافیکی Adreno 642L است. این تراشه را قبل‌تر به روی گوشی‌هایی مانند M52، A73، شیائومی ۱۲ لایت و مدل‌های دیگر دیده‌ایم و می‌دانیم که عملکرد بسیار خوبی در استفاده روزمره و حتی اجرای بازی‌های سنگین دارد. به لطف این چیپست می‌توانید برای بازی کردن نیز به روی پوکو ایکس ۵ پرو حساب باز کنید، اما باید در نظر داشته باشید که اگر هدف اصلی شما بازی کردن است گزینه‌های بهتری در این بازه قیمتی وجود دارند.

باتری شیائومی poco x5 pro

پوکو در بخش باتری تغییر خاصی را اعمال نکرده و مانند نسل قبلی شاهد ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۶۷ واتی هستیم. البته این گوشی حالا از شارژ معکوس ۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که یک قابلیت و مزیت جدید نسبت به نسل قبل است. با وجود ظرفیت یکسان باتری در عمل اما شارژدهی پوکو x5 pro نسبت به ایکس ۴ پرو بهبود داشته و این مدل با یک بار شارژ می‌تواند حدود ۱۶ ساعت وبگردی یا ۱۹.۵ ساعت پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد، در حالی که این اعداد برای نسل قبل ۱۴.۵ و ۱۶.۵ ساعت بودند. این میان‌رده در مدت ۳۰ دقیقه تا ۸۲ درصد و در مدت ۵۰ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شود.

دوربین poco x5 pro

پوکو برای دوربین اصلی این گوشی از سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل Samsung S5KHM2 با اندازه ۱/۱.۵۲ اینچی و اندازه پیکسل ۰.۷ میکرونی استفاده کرده است. این سنسور در پس لنزی با گشودگی دیافراگم F/1.9 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز نیز پشتیبانی می‌کند. در کنار این دوربین یک فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و یک ماکرو ۲ مگاپیکسلی دیده می‌شود و سلفی ۱۶ مگاپیکسلی کامل‌کننده این بخش است. این گوشی به صورت پیش فرض عکس‌هایی ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند. این تصاویر کنتراست عالی، دقت رنگ مناسب و داینامیک رنج نسبتاً عریض دارند و نویز بسیار کمی در عکس‌ها به چشم می‌آید. به طور کلی کیفیت تصاویر به نسبت بازه قیمتی واقعاً خوب است و می‌توانید عکس‌های جذابی با این گوشی به ثبت برسانید. در نسل قبل در زمینه فیلم‌برداری به کیفیت FHD 30fps محدود بودید ولی حالا می‌توانید ویدئوهای 4k 30fps به ثبت برسانید.

قیمت poco x5 pro

قیمت پوکو x5 پرو 5g به نسبت امکانات این گوشی و البته رقبای آن کاملاً مناسب ارزیابی می‌شود. این گوشی در دسته‌بندی گوشی‌های میان‌رده و مرغوب به حساب می‌آید و صفحه نمایشی بسیار خوب، دوربین باکیفیت، شارژدهی خوب و قدرت سخت افزاری مناسبی را در اختیار قرار می‌دهد. به طور کلی این گوشی در تمامی بخش‌ها بالانس و خوب است و همین موضوع ارزش خرید پوکو ایکس ۵ پرو را افزایش می‌دهد. اگر گوشی با نمایشگر باکیفیت، دوربین خوب، سخت افزار قوی و شارژدهی باتری بالای یک روز می‌خواهید که قیمت معقولی هم داشته باشد خرید پوکو x5 پرو را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

۱۲۸-۶، قیمت از ۱۲,۴۹۰,۰۰۰ تومان

۲۵۶-۸؛ قیمت از ۱۳,۸۹۹,۰۰۰ تومان

کد خبر 739208

دیگر خبرها

  • رصد هوشمند حریم شهر تهران در سال جدید
  • گوشی Oppo A60 چه مشخصاتی دارد؟
  • بهترین بازی های آفلاین آیفون
  • تولید فیبر نیمه‌رسانایی که لباس‌ها را هوشمند می‌کند
  • راهی برای افزایش سرعت اینترنت گوشی
  • رقابت نفس‌گیر آیفون ۱۵ با شیائومی ۱۴ / برنده کدام است؟
  • قیمت آیفون ۱۳ پرو مکس امروز (۷ فروردین) + مشخصات و دوربین iPhone 13 pro max
  • آموزش: چگونه سرعت اینترنت را در گوشی افزایش دهیم؟
  • poco x5 pro 5g + قیمت، بررسی و مشخصات گوشی شیائومی poco x5 pro (۷ فروردین)
  • چطور با گوشی، حرفه‌ای فیلم بگیریم؟