Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با آخرین وضعیت ایرانیان زندانی در آمریکا، گفت: متأسفانه هنوز اتفاق خاص و قابل ذکری در مورد این زندانیان رخ نداده است و کماکان آنها بدون ارتکاب جرمی در زندان های ایالات متحده به سر می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در پاسخ به این سؤال که «ایران در قبال آزادی اتباع کشورمان که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند و جرایم آنها محرز نشده است چه اقداماتی انجام داده است؟» خاطرنشان کرد: به طور جدی پیگیر سرنوشت شهروندان خود در زندان های آمریکا هستیم و باید تأکید کنم که سرنوشت این تعداد از ایرانیان زندانی در آمریکا برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا باید هر چه زودتر نسبت به آزادی این زندانیان که هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند اقدام کند.

برایان هوک با ژست‌های انسان‌دوستانه تلاش می‌کند تحریم‌های یک جانبه آمریکا را منطقی جلوه دهد

قاسمی همچنین در رابطه با ادعاهای برایان هوک، رییس گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا که به تازگی در مصاحبه ای اظهار کرده بود «تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری بر تأمین داروی بیماران در ایران نگذاشته است» گفت: به نظر می رسد آقای برایان هوک علاقه دارد نظرات نادرست خود را بیش از حد تکرار کند، او به مسائلی می‌پردازد که از واقعیت‌ها کاملا به دور است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان، تاکید کرد: ایالات متحده آمریکا در اقدامی فریبکارانه و با پیروی از سیاست‌های خصمانه و دیرپای خود نسبت به ایرانیان، به نوعی طرح موضوع می‌کند و ژست انسان‌دوستانه می‌گیرد تا از این طریق بتواند بحث تحریم‌های یک جانبه آمریکا را موضوعی منطقی جلوه دهد.

وی ادامه داد: برایان هوک به شکل رندانه‌ای با به کارگیری کلمات و الفاظ به ظاهر منطقی تلاش می‌کند رفتار خصمانه ایالات متحده آمریکا نسبت به مردم ایران را موجه جلوه دهد، در نتیجه هر از چندی شنیده می‌شود که اظهارات قبلی خود را باز تکرار کرده و می‌گوید در تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مواد غذایی و دارویی همچنین تجهیزات پزشکی جز لیست تحریمی آمریکا قرار ندارد.

شرکت‌های دارویی در سطح جهان با محدودیت‌ و تهدیدهای فراوانی از سوی آمریکا مواجه شده‌اند

قاسمی تصریح کرد: اظهارات برایان هوک در حالی مطرح می‌شود که بر اساس اطلاعات آشکاری که به راحتی در دسترس همگان قرار دارد، بسیاری از شرکت‌های دارویی در سطح جهان با محدودیت و تهدید‌های فراوانی از سوی آمریکا مواجه شده‌اند و می‌توان گفت که این نوع اقدامات و تهدید شرکت‌های خارجی در اقصی نقاط دخالتی آشکار در مسائل داخلی دیگر کشور‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا در سطح گسترده‌ای و با استفاده از روش‌ها و حیله‌های مختلفی سعی دارد شرکت‌های دارویی را وادار کند که صادرات دارویی خود به ایران را متوقف کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به این سؤال که برای تأمین برخی از دارو‌ها و تجهیزات پزشکی چه اقداماتی انجام خواهد داد، گفت: ما در نهایت با توجه به تجارب ارزنده‌ای که در اختیار داریم و همین طور به واسطه تجاربی که از سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران در طول ده سال گذشته به دست آورده‌ایم تلاش می‌کنیم تا نیاز‌های دارویی داخل کشور را برطرف سازیم.

وی ادامه داد: ایالات متحده با اقدامات تحریمی ضد بشری خود موجب ایجاد برخی مشکلات در حوزه سلامت شده است اگرچه ایران و ایرانی نشان داده که قادر است با اقدامات هوشمندانه و دیگر توانمدی‌های خود چنین سیاست‌های غیر انسانی ایالات متحده را تا حد زیادی خنثی کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه تجربه تحریم‌های گذشته آمریکا به ما آموخته است که چطور می‌توانیم نیاز‌های مردم خود را برآورده سازیم عنوان کرد: با استفاده از تجارب خود می‌توانیم سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه ایران را با شکست مواجه سازیم.

دیدار عراقچی و هوک قبل از ترک برجام از سوی آمریکا بود

سخنگوی دستگاه دیپلماسی همچنین با اشاره به اظهارات برایان هوک، نماینده آمریکا در گروه اقدام ایران در رابطه با دیدارش با سیدعباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان و نیز ارائه اسامی زندانیان آمریکایی در ایران و در خواست آزادی این افراد، گفت: تصور می‌کنم منظور او از دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه به آخرین نشست کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ بازمی‌گردد.

قاسمی در رابطه با اینکه دیدار مورد اشاره برایان هوک با عباس عراقچی مربوط به همان ملاقات در حاشیه کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ بوده یا پس از آن هم دیداری بین دوطرف انجام شده است یا خیر؟ یادآور شد: در حاشیه کمیسیون مشترک ایران با ۱+۵ فرصتی برای نمایندگان کشور‌های مختلف فراهم می‌شد تا در رابطه با مسائل مختلف رایزنی‌هایی داشته باشند، البته رایزنی‌های ایران و آمریکا صرفا در رابطه با موضوع برجام بوده است.

وی گفت: در غالب گفت‌وگو‌هایی که قبل از خروج آمریکا از برجام داشتیم فرصت طرح برخی مسائل انسان‌دوستانه مثل بحث زندانیان فراهم شد، فکر می‌کنم صحبتی که برایان هوک در مصاحبه خود به آن اشاره کرده است به همان آخرین کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ بازمی‌گردد که قبل از خروج آمریکا از برجام برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان برایان هوک نماینده آمریکا در گروه اقدام ایران روز گذشته در مصاحبه‌ای به دیدارش با معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان و درخواست آزادی زندانیان آمریکایی اشاره کرده بود. او همچنین در این مصاحبه ادعا کرد که تحریم‌های آمریکا هیچ تأثیری بر دسترسی افراد به دارو‌ها در ایران ندارد.

 

انتهای پیام/

   

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عراقچی قاسمی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه العالم؛ هدف از سفر چند روزه نخست وزیر عراق به واشنگتن و دیدار وی با جوبایدن رئیس جمهور آمریکا و آنتونی بلنکین وزیر امور خارجه این کشور تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی از عراق و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است.
«نوید بهروز» خبرنگار این شبکه با تهیه گزارشی در این باره گفت در این سفر قرار است «محمد شیاع السودانی» با «لوید آستن» وزیر دفاع آمریکا و شماری از مسئولان سیاسی، اقتصادی و امنیتی این کشور دیدار و گفت و گو کند.
وی تصریح کرد در زمان و موقعیت حساسی که عراق و منطقه در حال گذران آن هستند نخست وزیر عراق راهی واشنگتن شد تا پرونده‌های داغ از جمله آینده روابط بین بغداد و واشنگتن و حضور آمریکا در عراق و جنگ غزه را بررسی کند.
نخست وزیر عراق در این باره گفت قطعاً دیدار من با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا بحث و بررسی شرایط و اوضاع منطقه و بروز تنش‌هایی است که اکنون در منطقه شاهد آن هستیم و همچنین برقراری آتش بس، متوقف کردن جنگ در غزه، عدم گسترش درگیری‌ها در منطقه و مذاکرات مهم با هدف جدول زمانی مشخص برای پایان دادن به ائتلاف بین المللی است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب افزود ترور‌های برخی از فرماندهان نیرو‌های حشد الشعبی در مرکز بغداد، نقض‌های پیاپی حاکمیت عراق و پایان دادن به حضور آمریکایی‌ها در این کشور یکی از مهمترین خواسته‌های مردم عراق است که در سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و این موضوع باعث تیره شدن روابط بین دو کشور در ماه‌های اخیر شده است، اما این در حالی است که واشنگتن تلاش می‌کند این مسئله را دور بزند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 
«حسین العامری» یکی از نمایندگان مجلس عراق در این باره گفت تمام نمایندگان مجلس عراق خواهان تعیین جدول زمانی برای خروج نیرو‌های بیگانه و اشغالگر از خاک این کشور است بنابراین ما دولت را ملزم می‌کنیم که هرچه سریعتر با طرف آمریکایی مذاکره و نیرو‌های رزمی و جنگی خود را از عراق خارج کند.
خبرنگار این شبکه در ادامه این گزارش تصریح کرد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، خطرات گسترش جنگ و پیامد‌های آن بر عراق و منطقه با قدرت خودش را بر جدول سفر کاری چند روز نخست وزیر عراق به واشنگتن تحمیل کرده است به این عنوان که آمریکا شریک جنگ در غزه محسوب می‌شود و مردم و مقاومت عراق یک محور تاثیرگذار و حامی مقاومت هستند.
«کاظم الرکابی» نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق در این باره گفت: این سفر حامل پرونده‌های زیادی است نخست بررسی پیمانی است که در سال ۲۰۰۸ بین دولت عراق و آمریکا امضا شد و دوم بررسی جوانب سیاسی است که در این برهه از زمان بسیار مهم است.
خبرنگار این شبکه در ادامه این مطلب خاطر نشان کرد علاوه بر جوانب امنیتی، عراق به تغییر شیوه و رفتار واشنگتن به رفتاری برابر و مشترک بین دو کشور براساس توافق چارچوب مشترک و رهایی از محدویت‌های اقتصادی و مالی چشم دوخته است که واشنگتن این شیوه رفتار را همچنان از سال ۲۰۰۳ به بغداد تحمیل کرده است.
نوید بهروز در پایان این گزارش افزود مسئله اصلی سفر نخست وزیر عراق به واشنگتن تعیین جدول زمانی خروج نیرو‌های آمریکایی از این کشور و گام برداشتن به سمت روابطی برابر بین دو کشور است. خواسته‌ای که واشنگتن در باره آن سهل انگاری می‌کند و تلاش می‌کند خواسته‌های خود را به دولت عراق تحمیل کند.

دیگر خبرها

  • پنتاگون: آمریکا به دنبال درگیری با ایران نیست
  • عراق نگران است منطقه به جنگ گسترده‌تری کشیده شود 
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج ترامپ از برجام است
  • سفر نخست وزیر عراق با هدف تعیین جدول زمانی خروج نظامیان آمریکایی
  • ترامپ در دادگاه منهتن برای پرونده‌ای جنایی؛ سایه این محاکمه بر سرنوشت سیاسی او
  • آمریکا : شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • کاخ سفید: شرایط فعلی منطقه، نتیجه عملکرد ترامپ با برجام است
  • کربی: شرایط فعلی منطقه، نتیجه خروج دولت ترامپ از برجام است
  • ترامپ: حمله ایران به اسرائیل نمایانگر ضعف آمریکا بود
  • ورود نخست وزیر عراق به واشنگتن در میانه حملات ایران به رژیم صهیونیستی