Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، جلسه وزرای امور خارجه ترکیه٬‌ جمهوری اسلامی ایران و روسیه روز سه شنبه در خصوص تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه در دفتر سازمان ملل در ژنو آغاز شد.

«سرگئی لاوروف»، «مولود چاووش‌اوغلو» و «جواد ظریف» وزرای خارجه روسیه، ترکیه و ایران به همراه «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه در این اجلاس حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دی‌میستورا که در آخر ماه جاری از سمت خود کنار می‌رود از ژانویه امسال در تلاش بود تا توافق درمورد نام ۱۵۰ عضو کمیسیون تدوین قانون اساسی جدید نهایی سازد.

حکومت سوریه و مخالفان هر کدام لیستی شامل ۵۰ عضو را ارائه دادند اما به گفته دیپلمات‌ها عمده چانه‌زنی‌ها میان مقامات سه کشور بر سر اعضای لیست ۵۰ نفره سومی بود که شامل فعالان جامعه مدنی و مستقلین می شد.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی اعلام کرد که به مرحله مهمی در تلاش ها برای تشکیل کمیسیون قانون اساسی سوریه رسیده‌ایم.
وزیر خارجه ترکیه افزود: نمایندگان دولت مرکزی سوریه و مخالفان اختلافی بر سر نام‌های مطرح‌ شده برای کمیسیون قانون اساسی ندارند.
وزیر امور خارجه ترکیه همچنین گفت: ممکن است در فهرست پیشنهادی سازمان‌های غیردولتی اختلافی باشد که هم ما به عنوان کشورهای ضمان آتش‌بس و هم سازمان ملل بر روی این مساله کار می‌کنیم.
وی با اشاره به اینکه امروز غیر از اسامی مطرح شده برای کمیسیون قانون اساسی در مورد قوانین داخلی این کمیسیون نیز بحث شده گفت: مواردی همچون میزان لازم برای تصویب قانون، انتخاب یا عدم انتخاب رئیس یا معاونان برای این کمیته مورد بحث قرار گرفت.
چاووش‌اوغلو همچنین اظهار داشت: پیش‌بینی می‌کنیم که نخستین جلیه این کمیسیون در ماه‌های ابتدایی سال آینده (2019) برگزار شود. به عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس، تلاش‌های خود را در این خصوص افزایش خواهیم داد. نشست امروز نشان‌‌دهنده میزان اهمیت و همچنین نتایج ملموس نشست‌های آستانه و سوچی است.

از طرف دیگر استفان دی میستورا، نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه نیز اعلام کرد در نشست سه جانبه امروز درباره سوریه توافق‌هایی بر سر تدوین بسته پیشنهادی متوازن جهت تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حاصل شد.

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه هم در این باره گفت: کشور‌های ضامن بر عزم خود برای تسهیل فعالیت کمیته تدوین قانون اساسی سوریه تاکید می‌کنند.

انتهای پیام /

183 / 156 سوریه توافق سه جانبه کمیته قانون اساسی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سوریه توافق سه جانبه کمیته قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم

صحبت‌های حجت‌الاسلام ماندگاری در برنامه «سمت خدا» در مورد طهارت،  یکی از مهمترین قانون هایی که خداوند به آن در نماز اشاره دارد صحبت می کند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات
  • اعلام آمادگی ایران برای کمک به امارات
  • قانون اساسی برخاسته از نماز + فیلم
  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • امضای تفاهم‌نامه کمیته قضایی سه جانبه مقابله با تروریسم میان ایران، عراق و سوریه
  • بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ تا پایان اردیبهشت نهایی و ابلاغ می‌شود
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران
  • برگزاری نخستین نشست کمیته قضایی ایران، عراق و سوریه
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • قوانینی که باید درباره هبه کردن بدانید