Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ نیم فصل نخست لیگ هجدهم از جذابترین و پرتماشاگر ترین لیگ ها در ادوار گذشته بود که از لحاظ کیفیت و تعدد بازیکن نام آشنای ایرانی و خارجی نمره قبولی گرفت و تا هفته پایانی نیم فصل نخست لیگ هجدهم قهرمان مشخص نبود. سپاهان با تفاضل گل توانست به عنوان قهرمانی نیم فصل اول برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بسیاری از کارشناسان فوتبال نیم فصل لیگ هجدهم را داغ دانستند و آنها معتقدند که در نیم فصل دوم  جابجایی تعدادی از بازیکنان خوب لیگ برتر در تیم‌های دیگر باعث افزایش جذابیت و هیجان در نیم فصل دوم می‌شود.

 *چگونگی قهرمانی سپاهان در نیم فصل نخست

 تیم فوتبال سپاهان فصل گذشته نتوانست به نتایج خوبی دست پیدا کند و در آستانه سقوط به لیگ دسته یک بود اما با خوش شانسی این تیم توانست در لیگ برتر باقی بماند. مسئولان باشگاه سپاهان همه تلاش خود را به کار بردند تا در لیگ هجدهم همانند سال‌های گذشته از مدعیان قهرمانی لیگ برتر باشند. امیر قلعه‌نویی، پرافتخارترین مربی لیگ برتر توانست با استقلال و سپاهان به عنوان قهرمانی برسد. ژنرال فوتبال ایران با سه قهرمانی از استقلال و دو قهرمانی با سپاهان پرافتخارترین مربی لیگ برتر است.

سپاهان با قلعه نویی به دنبال بازگشت خاطرات خوش گذشته است. این تیم با باهوشی و زیرکی سرمربی با تجربه خود توانست به عنوان قهرمانی برسد. اوایل فصل سپاهان مقابل تیم سپیدرود رشت قرار گرفت، خداد عزیزی هدایت این تیم شمالی را بر عهده داشت و سپیدرود در شرایط خوبی نبود. شاید هر تیم دیگری مقابل سپیدرود قرار می‌گرفت حداکثر با 4 گل به دنبال سه امتیاز بازی بود اما تجربه قلعه نویی به داد سپاهان رسید و  و این تیم در آن دیدار با 6 گل توانست تفاضل گل خود را ارتقا دهد. سپاهان با 31 امتیاز و 16 تفاضل گل در صدر جدول لیگ برتر قرار گرفت و به عنوان قهرمانی نیم فصل اول رسید.

حامد کاویانپور، کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم فوتبال سپاهان با هدایت قلعه‌نویی در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: قلعه‌نویی از مریبان زیرک لیگ برتر است که از تجربه بسیار خوبی در لیگ برخودار است. این مربی نسبت به تیم‌های لیگ برتری و سبک فوتبال ایران آشنایی خوبی دارد. سپاهان با قلعه نویی به دنبال عنوان قهرمانی است اما رسیدن به قهرمانی در لیگ هجدهم بسیار سخت و دشوار می‌باشد.

 

 * عملکرد خط حمله عیان‌نشین‌ها

 سپاهانسپاهان که با 28 گل زده و تفاضل گل 16 در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد نسبت به سایر تیم‌ها از خط حمله بسیار خوبی برخوردار است. زردپوشان در فصل نقل و انتقالات کی‌روش استنلی، سجاد شهباززاده و ابراهیم صالحی را به خدمت گرفتند تا با حضور سه مهاجم بلندقامت در کنار بازیکنان پر سرعت و خلاقی مثل ساسان انصاری و جلال علی‌محمدی دست قلعه‌نویی را از هر جهت باز بگذارند. کی‌روش در نیم فصل نخست توانست با 9 گل بهترین گلزن سپاهان باشد. ساسان انصاری 4 گل، عزت‌الله پورغاز، مهرداد محمدی و شهباززاده توانستند تا به اینجای لیگ برتر برای سپاهان سه گل به ثمر برسانند.

 

 

پدیدهاین تیم با هدایت یحیی گل محمدی توانست با 31 امتیاز و تفاضل کمتر در رده دوم جدول لیگ برتر قرار بگیرد. امین قاسمی‌نژاد فعلا با 6 گل به عنوان بهترین گلزن پدیده معرفی شده است. یونس شاکری با 5 گل و حسین مهربان با 3 گل به عنوان بهترین‌ گلزنان لیگ برتر هستند. رضا ناصحی و محمدرضا خلعتبری که تجربه زیادی در لیگ برتر دارند توانستند بار تجربه این تیم را افزایش دهند.

 

 

پرسپولیس: سرخپوشان علی‌رغم ممنوعیت پنجره نقل و انتقالات در نیم فصل نخست همه تلاش خود را به کار بردند تا به عنوان قهرمانی برسند اما به دلیل فشردگی در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نتوانستند به نتایج دلخواه برسند. قرمزها در لیگ باختی ندارند اما گل‌های زده این تیم در لیگ برتر نسبت به سایر تیم‌ها کمتر است. پرسپولیس در نیم فصل نخست فقط 17 گل به ثمر رسانده است. علیپور با 7 گل زده بهترین گلزن نیم فصل نخست سرخپوشان است. سیامک نعمتی، کمال کامیابی‌نیا و شجاع خلیل‌زاده با دو گل زده دیگر گلزنان تیم فوتبال پرسپولیس هستند.

 

 

تراکتورسازیتیم تراکتورسازی با مالک جدید خود توانست تحولات عظیمی در نقل و انتقالات ایجاد کند. حضور اشکان دژاگه، مسعود شجاعی و احسان حاج صفی باعث شد تا عیار این تیم پرطرفدار بیشتر شود. در اوایل فصل جان توشاک به عنوان سرمربی هدایت پرشورها را برعهده گرفت اما نتوانست انتظارات را برآورده کند و هدایت این تیم به شکل موقت در اختیار دستیار وی تقوی قرار گرفت. نتایج طوفانی تقوی باعث شد تا مسئولان باشگاه تراکتور خواهان ماندن وی در تراکتورسازی شدند. قرمزهای تبریز با 26 امتیاز در رده چهارم جدول لیگ برتر قرار دارند. آنتونی استوکس، مهاجم سابق تراکتورسازی با 8 گل زده در صدر جدول گلزنان تراکتورسازی قرار دارد. لی اروین با 4 گل، مسعود شجاعی با 3 گل و دانیال اسماعیلی‌فر با 3 گل دیگر گلزنان لیگ هجدهم هستند.

 

استقلالتیم فوتبال استقلال فصل نخست لیگ هجدهم را خوب آغاز نکرد و با حاشیه‌های بسیاری مواجه شد از تغییر مدیریتی گرفته تا انتقاد شدید علیه بازیکنان جدید! خط حمله استقلال و عملکرد ضعیف مهاجمان این تیم باعث شد تا آبی‌پوشان با چالش‌های بسیاری مواجه شوند. استقلال در چهار بازی آخر خود توانست نتایج بسیار خوبی را کسب کند و پاسخ منتقدان خود را بدهد. آبی‌ها با 18 گل زده و 25 امتیاز در جایگاه پنجم جدول لیگ برتر قرار دارند. وریا غفوری و فرشید باقری با 3 گل زده به عنوان بهترین گلزنان استقلال در نیم فصل نخست معرفی می‌شوند. الهیار صیادمنش هم با 2 گل دیگر گلزن آبی‌پوشان است.

 

 

 * عملکرد خط دفاعی بالا جدولی‌ها

عملکرد خط دفاعی تیم فوتبال سپاهان با 12 گل خورده نسبت به تراکتور در جایگاه دوم نیم فصل نخست قرار دارد. سپاهان در خط دفاع خالد شفیعی و محمد ایرانپوریان را به خدمت گرفت تا همراه با آقایی خط دفاعی محبوب قلعه‌نویی در تراکتورسازی را این بار در سپاهان تشکیل دهند. یکی از انتقادها به سپاهان در فصل قبل کم‌تجربگی مدافعین این تیم و افت محسوس پورقاز بود. خریدهای سپاهان در این خط علاوه بر جبران نقص توانستند با توجه به سبک بازی ایران‌پوریان در کنار  مهرداد محمدی خیال قلعه‌نویی در خصوص بازی مستقیم مدنظرش را راحت کنند.

شجاع خلیل زاده، محمد انصاری و جلال حسینی از بازیکنان تاثیرگذار خط دفاع پرسپولیس بودند. خط دفاعی پرسپولیس فقط 6 گل را دریافت کرده‌ است و این تیم تا به اینجای لیگ هجدهم باختی را تجربه نکرده‌ا. آبی‌پوشان هم با حضور بازیکنانی اعم از روزبه چشمی و محمد دانشگر خط دفاعی مستحکمی تشکیل دادند که فقط 6 گل دریافت کرده است.

 *نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال ایران به روایت آمار:

مجموع گل زده: 240 گل

بهترین خط حمله: سپاهان با 28 گل

بدترین خط حمله: نفت مسجد سلیمان با 8 گل

بهترین خط دفاع: استقلال و پرسپولیس با 6 گل خورده

بدترین خط دفاعی: سپیدرود رشت با 26 گل خورده

بهترین کلین شیت: استقلال با 10 کلین‌شیت

بهترین دروازه‌بان: مهدی رحمتی با 9 کلین شیت

بهترین عملکرد در بازی‌های خانگی: پرسپولیس با 6 برد و 2 مساوی

بهترین عملکرد در بازی‌های خارج خانه: سپاهان با 4 پیروزی و 3 تساوی

آقای گل نیم فصل: استنلی کی‌روش با 9 گل زده

گلزن‌ترین مدافع نیم‌فصل: عزت‌الله پورقاز با 3 گل زده

خشن‌ترین تیم نیم‌فصل: فولاد خوزستان با 4 کارت قرمز و 32 کارت زرد

خوش‌اخلاق‌ترین تیم نیم فصل: تراکتورسازی بدون کارت قرمز و 14 کارت زرد

* شانس قهرمانی کدام تیم پر رنگ‌تر است؟

پیش بینی قهرمان در لیگ هجدهم بسیار سخت است. تیم‌هایی همانند استقلال، پرسپولیس، سپاهان، تراکتورسازی و پدیده از مدعیان قهرمانی لیگ هجدهم هستند که همه تلاش خود را به کار می‌برند تا قهرمان شوند. بسیاری از علاقمندان به فوتبال پیش بینی‌های جالبی از قهرمان لیگ هجدهم دارند اما کسی نمی‌تواند با اطمینان قهرمان را مشخص کند. 

شاهین بیانی، پیشکسوت استقلال درباره قهرمان لیگ هجدهم، گفت: معتقدم مدعیان اصلی قهرمانی لیگ هجدهم در نیم فصل دوم استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی هستند. پدیده علی رغم بازیکنان خوب و نتایجی که در نیم فصل نخست به دست آورد معتقدم که در نیم فصل دوم نمی‌تواند نتایج خوبی کسب کند و از کورس قهرمانی فاصله می‌گیرد. سرخابی‌ها و سپاهان در شرایط بسیار خوبی قرار دارند که می‌توانند به عنوان قهرمانی نزدیک‌تر شوند. استقلال و پرسپولیس با بازیکنان جدید خود در راس مدعیان قرار می‌گیرند.

علیرضا محمد، بازیکن اسبق پرسپولیس درباره قهرمان لیگ هجدهم در گفتگو با خبرنگار برنا، گفت: همه تیم‌هایی که در صدر جدول هستند شانس قهرمانی دارند. در نیم فصل دوم بازیکنان استقلال هماهنگ‌تر می‌شوند. بازیکنان خارجی از آبی‌ها جدا شدند و استقلال برای جایگزین آنها بازیکنان جدید جذب می‌کند که می‌تواند نقاط ضعف خود را برطرف کند. پرسپولیس هم با باز شدن پنجره نقل و انتقالات شرایط بسیار خوبی پیدا می‌کند و امکان قهرمانی این تیم بسیار است.

سخن پایانی:

نیم فصل لیگ از کیفیت بسیار خوبی برخوردار بود. حضور بازیکنان تیم ملی در تیم تراکتورسازی  باعث شد تا کیفیت لیگ برتر افزایش پیدا کند. بازار شایعات، حاشیه‌ها و اعتراضات به داوری هم در لیگ هجدهم بسیار بود. حضور مربیان سابق تیم ملی در لیگ برتر از شاخص‌های جالب لیگ هجدهم است. علاقمندان به فوتبال بی صبرانه منتظر نیم فصل دوم هستند و بایددید در نقل و انتقالات تیم‌ها چه عملکردی خواهند داشت. 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استقلال جدول لیگ قهرمانان آسیا نیم فصل نیم فصل اول

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاهان به کورس قهرمانی بازمی‌گردد/شانس قهرمانی استقلال بالاتر است

به گزارش خبرنگار مهر، لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی خود نزدیک شده و رقابت در صدر و انتهای جدول برای کسب عنوان قهرمان و همچنین بقا بسیار حساس شده به طوری که نمی‌شود تیمی را قطعاً قهرمان دانست و تیمی را هم قطعاً سقوط کننده به دسته پایین‌تر در نظر گرفت.

علی علیزاده کارشناس فوتبال در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، در رابطه با حساسیت در هفته‌های پایانی لیگ برتر اظهار داشت: دو تیم استقلال و پرسپولیس شرایط خوبی را در جدول دارند و به عنوان شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آیند اما در کنار این دو تیم نباید سپاهان را فراموش کنیم، مطمئنم که این تیم می‌تواند به کورس قهرمانی باز گردد تا در هفته‌های باقی مانده تا پایان لیگ بازی‌های فوق حساسی را شاهد باشیم.

او ادامه داد: با توجه به بازی‌های خوبی که از استقلال در هفته‌های اخیر شاهد بودیم و همچنین بردهای اقتصادی که به دست می‌آورد به نظر در برابر پرسپولیس این تیم دست بالاتر را دارد و سرنوشت قهرمانی را می‌تواند تعیین کند. نباید از کادر فنی خوب این تیم به راحتی بگذریم، جواد نکونام در این فصل توانسته تفکر پیروزی را در بین بازیکنان تیمش جا بیاندازد و همچنین مدیریت خوبی در درون تیم داشته و بازیکنان نسبت به سال‌های گذشته کمتر درگیر حاشیه‌های فضای مجازی هستند.

علیزاده افزود: پرسپولیس هم تیم خوبی نشان داده و توانست رقابت تنگاتنگی را با استقلال برای رسیدن به صدر جدول ایجاد کند در کل امسال نسبت به فصل‌های گذشته لیگ بهتری را شاهد هستیم و تیم‌ها کار برای رسیدن به اهداف خود کار بسیار سختی را در پیش دارند.

کارشناس فوتبال در رابطه با رقابت ۳ تیم نساجی، صنعت نفت و استقلال خوزستان در انتهای جدول برای عدم سقوط به دسته پایین‌تر گفت: مدیران باشگاه نساجی باید در این فصل به طور کامل اتفاقاتی که در تیم خود رخ داده را تحلیل کنند، تیمی که توانست قهرمان جام حذفی شود و به لیگ قهرمانان آسیا راه پیدا کند چرا باید چنین شرایطی برایش رخ دهد که برای بقا در لیگ برتر بجنگد؟ الهامی مربی با کیفیتی است و با شناختی که از او دارم نساجی در لیگ برتر ماندگار می‌شود.

او خاطرنشان کرد: نفت آبادان هم با آمدن فراز کمالوند بهتر از گذشته نشان داده و این تیم توانست در اولین بازی خود برابر سپاهان نتیجه‌ای دور از انتظار را کسب کند اما با این حال شرایط این تیم هم برای بقا بسیار سخت و حساس است. استقلال خوزستان در نیم فصل دوم بسیار متفاوت‌تر از نیم فصل اول بوده و با توجه به بازیکنانی که به این تیم اضافه شدند نحوه بازی این تیم عوض شده و نسبت به دو تیم دیگر شرایط بهتری دارد اما در مجموع همانطور که گفتم امسال لیگ بسیار سختی برای تیم‌های شرکت کننده بود و رقابت‌های تنگاتنگی را شاهد بودیم.

علیزاده که سابقه حضور در تیم مس رفسنجان را هم در کارنامه خود دارد در رابطه با شرایط این تیم در نیم فصل دوم با توجه به اضافه شدن محرم نویدکیا تصریح کرد: باشگاه مس از لحاظ سخت افزاری با کمبود رو به رو نیست و نویدکیا نیز به این موضوع اشاره داشته است، نبود هوادار دو آتیشه در مس باعث شده تا نویدکیا و کادرش با آرامش بیشتری بازی‌ها را دنبال کنند و تفکرات خود را جلو ببرند و امیدوارم این تیم در دیدارهای باقی مانده نیز نتایج مناسبی را کسب کند.

کد خبر 6079758

دیگر خبرها

  • راه هموار تیم هندبال مس کرمان برای قهرمانی در لیگ برتر
  • پیروزی تیم هندبال سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر
  • نتایج هفته هجدهم لیگ برتر هندبال
  • پیروزی نزدیک تیم‌های صدر جدول/ راه هموار مس برای رسیدن به قهرمانی
  • هموارتر شدن مسیر مس برای قهرمانی در لیگ هندبال
  • هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ میزبانی مسی‌ها از نفت و گاز در کرمان
  • داوران و ناظران هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان ایران
  • هفته هجدهم لیگ برتر هندبال مردان؛ تقابل طلایی‌ها در طبس
  • فوتبال امید‌های آسیا در قطر؛ استارت مدعیان با پیروزی، توقف استرالیا
  • سپاهان به کورس قهرمانی بازمی‌گردد/شانس قهرمانی استقلال بالاتر است