Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رواج پدیده قتل زنان در اروپا، سبب مصطلح شدن عبارت زن کشی «Femicide» در ادبیات این کشور‌ها شد. زن کشی در واقع نوعی از قتل است که طی آن زنان صرفا به دلیل جنسیتشان قربانی می‌شوند. براساس داده‌های مربوط به زن کشی در انگلیس، از هر پنج مورد زن کشی، در ۲ مورد خشونت بیش از حد اعمال شده است. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۰۰ زن در انگلیس به قتل رسیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پایگاه دیلی استار در گزارشی نوشته است که با رواج پدیده قتل زنان در اروپا، عبارت زن کشی «Femicide» در ادبیات این کشور‌ها راه یافت. زن کشی در واقع نوعی از قتل است که زنان صرفا به دلیل جنسیتشان قربانی می‌شوند. براساس داده‌های مربوط به زن کشی در انگلیس، از هر پنج مورد زن کشی، در ۲ مورد خشونت بیش از حد اعمال شده است.
یک کمپین مبارزه با خشونت اعلام کرد که از ۱۳۹ زن کشته در سال ۲۰۱۷ در انگلیس، ۵۸ مورد با اعمال خشونتی بیش از خشونت لازم برای قتل، قربانی شده‎اند.
براساس بررسی‌های انجام شده در خصوص ۱۳۹ مورد قتل زنان ۱۴ سال و بالاتر از آن به دست مردان در سال ۲۰۱۷، تنها ۲۱ زن انگلیسی قربانی حملات تروریستی لندن و منچستر بوده‎اند.  
این در حالی است که بسیاری از مقامات انگلیس میزان خشونت مردان علیه زنان و دختران را نه تنها معمولی و قابل تحمل می‌دانند بلکه بر توقف بودجه تخصیص یافته به خدمات حمایتی تاکید دارند.
۱۳۹ مورد قتل زنان در سال ۲۰۱۷ حاکی از روند افزایشی این معضل است. این میزان در سال ۲۰۱۴، ۱۳۹ مورد بود که سپس به ترتیب در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به ۱۱۹ و ۱۱۳ مورد کاهش یافت.
از قربانیان سال ۲۰۱۷، پس از حذف شمار قربانیان حملات تروریستی مشخص شد که ۶۴ زن (۵۴.۲ درصد) توسط همسر فعلی یا سابق خود کشته شدند.
۳۱ نفر (۲۱.۶ درصد) از قربانیان توسط فرد غریبه کشته شدند که ۲۱ قربانی حملات تروریستی در این دسته قرار می گیرند. ۲۴ زن توسط مردی خارج از افراد فامیل مانند دوست، همسایه، همکار و ... به قتل رسیدند. ۱۰ زن (۷.۲ درصد) توسط پسرانشان و ۷ زن (۴.۹ درصد) توسط یکی دیگر از اعضای مرد خانواده کشته شدند.  
۸۲ تن از قربانیان یعنی ۵۹ درصد آنان بین ۲۶ تا ۵۵ سال سن داشتند و اکثریت آن‌ها در خانه خود یا قاتل به قتل رسیدند.
از میان کسانی که توسط همسر سابق خود کشته شده‎اند، ۱۲ نفر یعنی ۵۵ درصد در اولین ماه پس از جدایی و ۱۹ نفر معادل ۸۷ درصد در نخستین سال جدایی کشته شدند.
تقریبا سه چهارم قاتل‌ها یعنی ۱۲۶ نفر بین ۲۶ تا ۵۵ سال سن داشتند و بیشتر قتل‌ها با ابزار تیز انجام شده است.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: قتل قتل با چاقو انگلیس قربانی افزایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند

به گزارش جام جم آنلاین، دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کرد بیشتر قربانیان حملات اخیر رژیم صهیونیستی به شهر رفح در نوار غزه زنان و کودکان بوده‌اند و در صورت تشدید حملات رژیم اشغالگر به این باریکه، خطر کشتار غیرنظامیان و آوارگی مضاعف فلسطینی‌ها افزایش می‌یابد.

در بیانیه این نهاد حقوق بشری آمده است: «فولکر تورک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز مجموعه حملات اسرائیل علیه رفح در روزهای گذشته را محکوم کرد؛ حملاتی که بیشتر به کشته‌شدن زنان و کودکان منجر شده است. او بار دیگر نسبت به حمله‌ای تمام‌عیار علیه این منطقه هشدار داد، منطقه‌ای که ۱.۲ میلیون فلسطینی به‌اجبار به آن پناه آورده‌اند.»

بر اساس این بیانیه، چنین حمله‌ای تنها به کشتار بیشتر و آوارگی مضاعف منجر شده و جنایات بین‌المللی بیشتری به همراه خواهد داشت. بر اساس گزارش‌ها، در حملات رژیم صهیونیستی به رفح در ۱۹ و ۲۰ آوریل دست‌کم ۳۳ فلسطینی کشته شدند که ۲۲ تن از آن‌ها زن و کودک بودند.

تورک در این بیانیه گفت: «هر ۱۰ دقیقه یک کودک کشته یا مجروح می‌شود. آن‌ها بر اساس قوانین جنگی مصونیت دارند؛ اما در نهایت همین کودکان هستند که بهای این جنگ را پرداخت می‌کنند.»

دیگر خبرها

  • آمریکا تحریم های جدید علیه ایران و روسیه اعمال کرد
  • مقررات جدید اروپا برای مبارزه با پولشویی
  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • صدور ترور و خشونت به جهان/کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • انتقاد نماینده بلژیکی از رویکرد اتحادیه اروپا در قبل نسل کشی غزه
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • درمورد زنان چند بار دست در حفره حجاب کردند و گزیده شدند، اما باز هم تکرار می‌کنند!
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • بیشتر قربانیان حملات اخیر اسرائیل زنان و کودکان بودند