Web Analytics Made Easy - Statcounter

«محمدجواد جمالی نوبندگانی» عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا در خصوص اقدام برخی از چهره های سیاسی علیه دولت گفت: یکی از ضررهایی که در کشور متقبل می شویم این است که یک سال قبل از انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فضا را انتخاباتی می کنیم و یک سال بعد از انتخابات نیز درگیری بین احزاب و جناح ها ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه وقت تغییر قانون اساسی رسیده است، گفت: یکی از طرح های ما این است که ریاست جمهوری را 7 ساله و فقط یک دوره تعیین کنیم که رییس جمهور زیاد درگیر انتخابات در هر دوره به ویژه دور دوم  و معرفی کابینه نشود.

جمالی ادامه داد: امضاهایی برای طرح یک دوره  کردن ریاست جمهوری جمع شده، البته به این شرط که بایستی ابتدا قانون اساسی مان تغییر کند.

نماینده مردم فسا در مجلس تصریح کرد: این مجلس مجلسی نیست که بتواند توقعات مردم را برآورده کند. مجلسی که نماینده آن فقط به دنبال آسفالت و آب و وام و سود بانکی و ... باشد نمی تواند ناظر و برنامه ریز باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در کشور ما احزاب تعریف نشده اند افزود:  احزاب ما مانیفست و آموزش های درون حزبی ندارند.

وی افزود: با شرایط ویژه ای که آمریکا، اسرائیل و سعودی ها برای ما ایجاد کردند و مسائل و مشکلات اقتصادی داریم، کسانی که دلسوز مردم و نظام هستند باید اولویت شان آرامش مردم باشد.

جمالی عنوان کرد: با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری فاصله زیادی داریم و لزومی ندارد در شرایط فعلی برخی از چهره ها  سخنرانی های خود را از الان آغاز کنند.

عضو هیات رییسه فراکسیون نظارت بر رفتار نمایندگان در خصوص استعفای نمایندگان اصفهان و نحوه رسیدگی به این اقدام گفت:  نمایندگان اصفهان دلسوز نظام هستند و بنده مطمئنم که به مجلس برمی گردند.

خبرنگار: طالب زاده

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه ریاست جمهوری کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی برنا مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندروهای مجلس دوازدهم

به گزارش «تابناک»، روزنامه صبح نو نوشت: پس از ماه‌ها کنشگری چهره‌های سیاسی جریانات مختلف، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در روز ۱۱ اسفندماه برگزار شد و البته این انتهای مسیر حواشی و صف‌آرایی‌های سیاسی برای ورود به مجلس دوازدهم نبود و پس از انتخابات نیروهای سیاسی پیروز و مغلوب با طرح مطالبی، شرایطی را فراهم کردند که فضای جامعه ملتهب شد.

صف‌آرایی‌هایی که از ماه‌ها قبل از انتخابات با روش‌هایی متفاوت در جریانات سیاسی آغاز شد و با گذشت زمان آرایش نیروها شاهد تغییرات و شکل‌گیری مجدد بود و شیب این تغییر و تحولات در ماه‌های منتهی به انتخابات تندتر شد. نکته مهم‌تر آنکه در انتخابات اخیر، استراتژی و راهبرد سنتی جبهه‌های سیاسی دستخوش تغییر اساسی شد و همین موضوع سبب شد حاشیه‌ها در جریان اصول‌گرا و اصلاح‌طلب بیش از دوره‌های پیشین دنبال شود. راهبردی که راست سنتی و چپ‌های عمل‌گرا را مجبور به به‌روزرسانی‌های شب انتخاباتی کرد.

فراکسیون‌های احتمالی

شاخص‌ترین چهره‌های راه‌یافته به مجلس دوازدهم محمدباقر قالیباف، مرتضی آقاتهرانی، مسعود پزشکیان، منوچهر متکی و حمید رسایی هستند که احتمالا فراکسیون‌های عمده مجلس آینده با محوریت این افراد تشکیل خواهد شد. نخست فراکسیون افراد نزدیک به محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس فعلی است که با عنوان گزینه‌های اختصاصی شانا به مجلس راه‌ یافته‌اند. این فراکسیون به احتمال زیاد رویکردی مشابه «فراکسیون انقلاب اسلامی» در مجلس فعلی در پیش خواهد گرفت. جریان دیگری که احتمالا فراکسیون اختصاصی خود را خواهد داشت، افرادی هستند که ذیل فهرست شریان و اُمنا به مجلس رفتند، حمید رسایی ثابتی در صورت تشکیل این فراکسیون، صحنه‌گردان آن خواهند بود که در صورت بروز این سناریو می‌توان پیش‌بینی تکرار برخی از خصوصیت‌های مجلس هشتم را داشت.

در میان منتخبان مجلس دوازدهم هم‌چنین افرادی حضور دارند که نام آن‌ها در هیچ‌یک از فهرست‌های مطرح انتخاباتی قید نشده بود و به عبارتی با تابلوی «مستقل» به مجلس آمده‌اند. حالا باید دید کنشگری خود را در مجلس آینده چگونه طرح‌ریزی خواهند کرد؛ آیا در نهایت به یکی از فراکسیون‌های مذکور می‌پیوندند، یا مجموعه‌ای تحت عنوان فراکسیون مستقلین شکل خواهند داد؟ در مجلس یازدهم فراکسیون مستقلین با حضور غلامرضا نوری قزلجه تشکیل شده بود؛ اما وی در این دوره به‌عنوان گزینه حزب اعتدال و توسعه راهی بهارستان شده است، ازاین‌رو چند و چون تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دوازدهم به اما و اگرها بستگی دارد. گرچه محوریت مسعود پزشکیان و حضور افرادی چون سید فرید موسوی در این فراکسیون مسلّم است.

البته برخی از چهره‌های راه‌یافته به بهارستان بعضی از رقابت‌های انتخاباتی خود را به‌عنوان سوغاتی به درون مجلس کشانده‌اند و تخریبگری چهره‌ها و اظهارات تند این افراد نیز سبب بروز حاشیه‌ها و جنجال‌هایی حول محور پارلمان دوازدهم شده است. جنجال‌هایی که منجر به تذکر رهبر معظم انقلاب هم شد و از این جنجال‌ها به‌عنوان تلخ‌کننده کام مردم نام برده شد. بااین‌حال باز هم باید منتظر اردیبهشت ۱۴۰۳ و تغییر و تحولات در دور دوم انتخابات مجلس ماند تا بتوان آرایش دقیق‌تری از نیروهای سیاسی در مجلس دوازدهم را مترصد شد.

دیگر خبرها

  • راه حل کاهش صف های انتخاباتی و افزایش مشارکت | این دوره سقف هزینه های انتخاباتی اعلام نشد
  • کنایه رسانه نزدیک به قالیباف به تندروهای مجلس دوازدهم
  • نمایندگان جدید مجلس وارد فضای تنش نشوند
  • علی لاریجانی کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۸ می‌شود؟
  • این ۵ نماینده مجلس آینده چند میلیون تومان در انتخابات هزینه تبلیغات کردند؟ +جزئیات
  • ۵ منتخب مجلس هزینه‌های انتخاباتی خود را شفاف کردند
  • لاریجانی رکورد زد، قالیباف در برزخ ماند
  • مشارکت انتخاباتی روس‌ها از ۵۸ درصد گذشت
  • مشارکت ۶۰ درصدی مردم روسیه در روز دوم انتخابات/ افزایش حملات سایبری به سیستم‌های انتخاباتی
  • شگفتانه انتخاباتی زلنسکی برای پوتین