Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@10:49:09 GMT

ممنوعیت جشن لاکچری یلدا در مهدهای کودک

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۸۳۵

ممنوعیت جشن لاکچری یلدا در مهدهای کودک

محمد نفریه با اشاره به فرارسیدن شب یلدا به عنوان یکی از مراسم‌های ملی ایرانی، افزود: دستورالعمل برگزاری مراسم ملی و مذهبی به مهدهای کودک ابلاغ شده و در عین حال مراکز دارای مجوز از برگزاری برخی مراسم که ریشه در رسوم ملی و مذهبی ندارند، منع شده اند.

 

وی با اشاره به برخی جزییات این دستورالعمل اظهار کرد: رعایت شئون اسلامی، خودداری از صرف هزینه‌های بالا و رضایت والدین برای شرکت فرزندانشان در این مراسم از جمله مواردی است که باید رعایت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی با بیان اینکه برخی مراسم ملی مانند جشن یلدا و عید نوروز و مراسم مذهبی مانند عید قربان، فطر و... از جمله این مراسم هستند، تصریح کرد: کلیات برگزاری این دست مراسم ابلاغ شده و جزئیات آن بر عهده خود مدیران مراکز است.

 

نفریه در پایان تاکید کرد: این مراسم از جمله مراسم شب یلدا نباید به شکل لاکچری برگزار شوند و هزینه زیادی را به خانواده‌ها تحمیل کنند بلکه هدف اصلی آشنایی کودکان با رسوم ملی و مذهبی است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شب یلدا مهدهای کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • شکایت دانش‌آموزان در واشنگتن از مدرسه خود به علت ممنوعیت اعلام حمایت از فلسطین
  • ممنوعیت فروش گوشت لاکچری در قم +فیلم
  • فروش گوشت لاکچری در قم ممنوع شد
  • لبخند از صورت درویش دور نمی‌شد
  • پخش‌زنده| برگزاری مراسم وفات حضرت عبدالعظیم (ع) در شهر ری
  • نخستین دوره رقابت فوتسال جام هیات مذهبی زاهدان برگزار می‌شود
  • برگزاری مراسم ازدواج ۱۰۰ زوج جوان در شهرستان قشم