Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فرمان اجرایی ایجاد یک فرماندهی فضایی را امضا کرد.

ترامپ به پنتاگون دستور داده است این فرماندهی نظامی را تشکیل دهد تا توسعه و سازماندهی هر چه بهتر عملیات‌های گسترده نظامی ارتش این کشور را در فضا بر عهده داشته باشد.

این دستور ترامپ جدا از هدف او برای ایجاد یک «نیروی فضایی» به عنوان شاخه مستقل نیرو‌های مسلح آمریکاست، اما گامی در همین مسیر قلمداد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام آغازگر فرایندی طولانی و پیچیده خواهد بود که وزارت دفاع را ملزم به قرار دادن واحد‌ها و آژانس‌های فضایی مختلف ارتش در قالب یک نهاد هماهنگ و مستقل خواهد کرد.

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: رئیس جمهور آمریکا پنتاگون وزارت دفاع پنتاگون رئیس جمهور آمریکا وزارت دفاع فرماندهی ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا پای جان برای ایران

  روز ارتش را بهانه کردیم برای یادکردی از هفت فرمانده و شهید ساخص ارتش‌؛ یکفرمانده از نیروی زمینی، دو فرمانده از نیروی هوایی و یک فرمانده از نیروی دریایی. روح‌شان با ائمه اطهار(ع) قرین باد. 
   
۱- شهید سپهبد علی صیاد شیرازی
شاید هیچ شهیدی به اندازه سپهبد علی صیاد شیرازی در بین شهدای ارتش، معروف و مشهور نباشد. او بعد از انقلاب اسلامی ایران و در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نقش مؤثری ایفا کرده و فرماندهی عملیات‌های پیروزمندانه ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس در جنگ تحمیلی را به‌عهده داشت.علی صیاد شیرازی سمت‌های‌ فرماندهی نیروی‌زمینی ارتش جمهوری اسلامی‌، عضو شورای عالی دفاع ملی، معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را به‌عهده داشت. در مهرماه ۱۳۶۰ به پیشنهاد رئیس شورای عالی دفاع، از سوی امام خمینی به فرماندهی نیروی‌زمینی ارتش منصوب شد و در این سمت، فرماندهی نیروهای ارتش اسلام را در عملیات‌های پیروزمندانه ثامن‌الائمه، طریق‌القدس، فتح‌المبین و بیت‌المقدس به‌عهده داشت.در سال ۱۳۶۵شمسی به نمایندگی حضرت امام در شورای عالی دفاع منصوب شد و هرجا که لازم بود وارد میدان مستقیم جنگ می‌شد. پس از رحلت امام و تشکیل ستاد کل فرماندهی کل قوا به درخواست رئیس ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح و موافقت مقام معظم رهبری به سمت «معاونت بازرسی ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح» منصوب شد. او در ۲۱ فروردین سال ۱۳۷۸ شمسی به دست منافقین، مقابل منزل‌اش، ترور شده و به شهادت رسید. 
   
۲- شهید حسن آبشناسان
شهید سرلشگر حسن آبشناسان در اردیبهشت ۱۳۱۵خورشیدی در خانواده‌ای مذهبی و در یکی از محله‌های تهران چشم به جهان گشود. او پس از اخذ مدرک متوسطه به دانشکده افسری راه‌یافت و با درجه ستوان دومی فارغ‌التحصیل شد. آبشناسان در نخستین دوره رِنجر که در مرکز پیاده شیراز تشکیل شد، شرکت کرد و تا ۱۳۵۶خورشیدی دوره‌های عالی ستاد و فرماندهی و دوره‌های چتربازی و تکاوری را در داخل و خارج از کشور گذراند. با آغاز حمله تجاوزکارانه ارتش بعثی عراق به میهن اسلامی در ۳۰ شهریور۱۳۵۹ خورشیدی، شهید آبشناسان با اصرار زیاد تقاضای حضور در جبهه‌های دفاع مقدس را داشت و در نخستین روزهای جنگ خود را به قرارگاه مقدم جنوب معرفی کرد و دوشادوش رزمندگان دلیر وحماسه‌ساز به مقابله با دشمن بعثی پرداخت. آبشناسان در محورهای مختلف استان خوزستان،عشایرمنطقه دشت‌عباس وچگری رامسلح کرد وبه جوانان آنها آموزش‌های لازم نظامی می‌داد. او همراه دیگر نیروهای مردمی به‌ویژه بسیجیان به جنگ نامنظم در دشت عباس می‌پرداخت. سرانجام روح بزرگ و الهی حسن آبشناسان روز هشتم مهر۱۳۶۴در عملیات قادر ودرمنطقه سرسول کلاشین شمال عراق با ترکش توپ به درجه رفیع شهادت نائل آمد. 
   
۳- شهید عباس بابایی
عباس بابایی درسال ۱۳۲۹ در شهرستان قزوین متولد شد و پس از گذراندن مدارج اولیه تحصیل در این شهر در فروردین ماه سال ۱۳۴۸ به نیروی ارتش پیوست و در اواخرسال۱۳۵۱ با درجه ستوان دومی از دانشکده افسری خلبانی نیروی هوایی فارغ‌التحصیل شد. وی با دختردایی‌اش «ملیحه حکمت» ۴شهریور۱۳۵۴ازدواج کردوصاحب دختری به نام «سلما» ودو پسر به نام‌های «محمد» و «حسین» شد. سرلشگر عباس بابائی به هنگام شهادت۳۷سال داشت وازخود سه فرزند به یادگار گذاشته است. درهشتم اردیبهشت ماه ۱۳۶۶ به علت لیاقت و رشادت‌ها و سرکوب و دفع تجاوزات دشمنان انقلاب اسلامی، به درجه سرتیپی مفتخر شد. در پانزدهم مردادماه ۱۳۶۶روز عید قربان با یک هواپیمای دو کابینه«اف -۵» در تبریز به اتفاق سرهنگ خلبان علی‌محمد نادری عهده‌دار انجام آخرین مأموریت پروازی خود شد. پس از بمباران مواضع دشمن و انجام مأموریت، خود را برای رسیدن به عید قربان آماده کرد. باید به سرعت برای مهمانی و عید قربانی کردن نفس برمی‌گشت. هواپیما غرش‌کنان همچون صاعقه هوا را می‌شکافت و پیش می‌رفت. ناگهان صدای اصابت گلوله فضا را متحول کرد. هواپیما مورد اصابت گلوله‌های تیربار ضد هوایی قرار گرفته و گلوله حنجره شهید بابائی را پاره کرده است و وی در روز عید قربان در سن ۳۷ سالگی ذبیح‌ا... شد. 
 
۴- شهید محمدابراهیم همتی
شهید دریادار همتی، فرزند عباسعلی چهاردهم فروردین سال ۱۳۲۹درخانواده‌ای متدین و مذهبی و دوستدار اهل بیت‌(ع) و در عین حال ساده و بی‌آلایش در محله کدیور سمنان به دنیا آمد. این شهید بزرگوار از شش‌سالگی به همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد و در خرداد سال ۱۳۴۸ در رشته ریاضی از دبیرستان رودکی موفق به اخذ دیپلم شد و در همان سال، در رشته مهندسی دانشگاه تهران قبول شد. شهید همتی به‌دلیل عشق و علاقه وافری که به خدمت در نیروی دریایی و دریا داشت از تحصیل در رشته مهندسی انصراف داد و بعد از قبولی در آزمون ورودی، وارد نیروی دریایی ارتش شد. وی به‌دلیل هوش و استعداد سرشارش، زمانی که به منظور طی کردن دوره‌های ناوبری و فرماندهی کشتی به آلمان اعزام شد، در مدت دو ماه آموزش، زبان آلمانی را فراگرفت. وی پس از اتمام دوره‌های تخصصی ناوبری و فرماندهی کشتی که در آلمان به سر آمد، به ایران بازگشت و در منطقه دوم دریایی بوشهر مشغول به خدمت شد. 

دیگر خبرها

  • حمله ترکیبی حزب الله به مقر سری فرماندهی اطلاعات نظامی اسراییل
  • تا پای جان برای ایران
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • آماده مورد اصابت قرار دادن اهداف خود با سوخو ۲۴ هستیم
  • امیر واحدی: آماده فرمان فرمانده کل قوا برای اصابت قرار دادن اهداف خود به سوخو ۲۴ هستیم
  • سوییس به معاهده آرتمیس پیوست
  • ارتش، فدایی بودن برای ملت را با خون امضا کرده است
  • وزیر جنگ اسرائیل فرمان حمله نظامی گسترده را صادر کرد
  • هدف ارتش خدمت به مردم و ایجاد امنیت در کشور است
  • چرا آدم فضایی‌ها را پیدا نمی‌کنیم؟