Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-03-19@02:10:45 GMT

بازدید «سعید جلیلی» از نمایشگاه کارتون-گرافیک

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۸۸۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با حضور در ساختمان حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از نمایشگاه کارتون-گرافیک «حق مسلّم ماست»، بازدید کرد.

 

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تجلیل از این آثار هنری گفت: هنگامی که هنر با فکر و آرمان پیوند بخورد، میتواند جامعه را نیز به تفکر وادارد و او را متوجه آرمان ها سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطر نشان کرد: هنر گرافیک یک ویژگی برجسته دارد که زبان آن یک زبان بین المللی است. افراد با فرهنگ های مختلف میتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. به همین خاطر این هنر برای ما نیز دارای اهمیت است؛ چرا که میتوانیم افکار و آرمان های انقلاب اسلامی را از این مجرا به مخاطب بین المللی خود منتقل کنیم.

نماینده رهبرانقلاب در شورایعالی امنیت ملی، پشتیبانی از هنرمندان فعال در این عرصه را یک وظیفه برای نهاد های انقلابی و حاکمیتی دانست و تصریح کرد: یکی از مسائلی که در تاریخ یک کشور بسیار اهمیت دارد آن است که بتوان یک روایت دقیق از پدیده های تاریخی داشت. باید بتوان زوایا و ظرایف یک پدیده مثلا سیاسی را به خوبی آشکار کرد.

جلیلی در این‌باره افزود: می‌شود برای این کار، کتاب نگاشت یا سخنرانی ایراد کرد اما گاهی با یک تصویر هنری پیامی را منتقل میکنید که شاید با ده ها جلد کتاب هم نتوان آن را منتقل کرد.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی با اشاره به پیام امام خمینی(ره) خطاب به هنرمندان در شهریور سال 67، گفت: حضرت امام(ره) در پایان جنگ به هنرمندان پیامی فرستادند و در آنجا فرمودند هنری مقبول است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی(ص) یعنی اسلام فقراى دردمند، اسلام پابرهنگان، اسلام تازیانه خوردگانِ تاریخِ تلخ و شرم ‏آور محرومیت ها باشد و هنری پاک است که کوبنده سرمایه دارى مدرن و کمونیسم خون ‏آشام و نابودکننده اسلام رفاه و تجمل، اسلام التقاط، اسلام سازش و فرومایگى، اسلام مرفهین بى ‏درد، و در یک کلمه «اسلام امریکایى» باشد. ما در طول عمر چهل ساله انقلاب اسلامی حوادث تلخ و شیرین بسیاری داشتیم. هنر در اینجا باید به میدان بیاید. حرف هنری نفوذ دارد و اذهان را میکاود و بر روی آنها تاثیر میگذارد. یک گرافیست یا یک کاریکاتوریست ممکن است بتواند در چند ثانیه یک پیام را به گونه‌ای منتقل کند که با چند ساعت سخنرانی نشود.

جلیلی در پایان افزود: انقلاب اسلامی به هنرمندان متعهد و توجه جدی به هنر نیازمند است تا بسیاری از مفاهیم انقلاب اسلامی و اسلام ناب را به وسیله آن گسترش دهد.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید جشنواره ملی موشن‌گرافیک «طلافنگ»

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: ب‌دلیل درخواست‌های صورت گرفته، ارسال اثر به جشنواره ملی موشن‌گرافیک «طلافنگ» تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، مهدی پایون در توضیح رویداد ملّی موشن‌گرافیک «طلافنگ» اظهار داشت: هدف از رویداد ملّی موشن‌گرافیک «طلافنگ» استخراج و به اشتراک‌گذاری فکر، ایده، هنر است.

وی افزود: این رویداد شامل چهار محور «آسیب‌های اجتماعی»، «قصص قرآنی و آیات تبیین»، «جایگاه نماز در جامعه اسلامی» و «سبک زندگی، اسلامی ایرانی» می‌شود.

دبیر جشنواره ملّی موشن‌گرافیک «طلافنگ» تصریح کرد: آثار می‌تواند انواع موشن‌گراف‌های دوبعدی، سه بعدی، استاپ‌موشن کمیک‌موشن، موشن آبجکت، اینفوموشن و استوری موشن باشد و اولویت با آثاری است که با موضوع‌های جشنواره همخوانی بیشتری داشته باشند.

پایون تأکید کرد: حجم موشن‌ها بایدحداکثر ۵۰ مگابایت و زمان هر موشن حداکثر ۱۲۰ ثانیه باشد و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۳ اثر ارسال و مالکیت اثر نیز باید با شخص ارسال کننده باشد.

وی با اشاره به جوایز هر بخش بیان کرد: جوایز نفر اول تا سوم هر بخش به طور مستقل و به ترتیب ۱۰، ۸ و ۵ میلیون تومان و به ۴ اثر در حوزه بهترین سناریو و ایده‌پردازی، بهترین گویندگی، بهترین تصویرگری و بهتری کارگردانی و تدوین جوایزی اهدا خواهد کرد.

وی در پایان گفت: عموم علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ به نشانه اینترنتی m۸r.ir/talafang ارسال کنند.

کد خبر 737333

دیگر خبرها

  • تمدید جشنواره ملی موشن‌گرافیک طلافنگ
  • تمدید جشنواره ملی موشن‌گرافیک «طلافنگ»
  • برگزاری نمایشگاه اسلام‌هراسی در برلین
  • حضور ۲ فیلم مشهدی برای اولین بار در اکران‌ نوروزی سینماها
  • حوزه هنری کردستان باید به پاتوق هنرمندان مبدل شود
  • رسانه‌ها استعدادهای کردستان را به حوزه هنری معرفی کنند
  • لزوم بهره‌گیری از جوانان برای تولیدات فرهنگی و هنری تراز انقلاب
  • لزوم ترسیم پیوست فرهنگی و هنری برای اقدامات جهادی در استان مرکزی
  • روایت تسنیم از نوزدهمین نمایشگاه قرآن و عترت در اصفهان + فیلم و تصاویر
  • تجسم هنر