Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-19@02:33:38 GMT

کشف 24 قبضه سلاح شکاری در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۸۹۴

کشف 24 قبضه سلاح شکاری در اردبیل

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل از کشف 24 قبضه اسلحه با همکاری اداره کل اطلاعات و دادسرا در اردبیل خبر داد.

 سیدناصر عتباتی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ اظهار کرد: این سلاح شکاری که از استان آذربایجان شرقی به مقصد گیلان بارگیری شده بود، در یک جاسازی حرفه‌ای با مراقبت و تلاش عوامل اطلاعاتی و انتظامی کشف و افراد دخیل در این زمینه دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به حمایت دادگستری استان اردبیل از سرمایه‌گذاران در چهار محور اشاره و خاطرنشان کرد: ما در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این حمایت‌ها را با هدف رونق تولید و همراهی با کارآفرینان انجام می‌دهیم تا زمینه و بستر تقویت و تحول در این حوزه فراهم آید.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: ما انتظار داریم بانک‌های عامل بیشترین همکاری را با سرمایه‌گذاران انجام دهند تا اگر موانع و مشکلاتی نیز وجود داشته باشد به سرعت پرداخت شود چرا که عمده مطالبه سرمایه‌گذاران و کارآفرینان پرداخت سریع سرمایه در گردش و همچنین اعمال درست و دقیق سود و جرایمی است که بانک‌های عامل باید با دقت بیشتر در این زمینه رفتار کنند.

عتباتی با تاکید بر اینکه مصوبات کمیته حمایت قضایی و اقتصاد مقاومتی نافذ و قابلیت اجرایی دارد، تصریح کرد: ما با حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغال در راستای عمل به شعار اقتصاد مقاومتی در اتاق بازرگانی اردبیل وارد عمل شدیم که در این میان همکاری بانک‌ها و دستگاه‌های اجرای دخیل نیز بی‌اثر نبوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کشف سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است

فروزان آصف نخعی: تاب آوری یک جامعه در گرو چیست؟ اندیشمندان حوزه توسعه، توسعه را « ایجاد توانمندی برای ابداع و اعمال راه هایی به سوی کشف به هنگام مساله های مشترک و حل بهینه ها آن ها می دانند» در این تعریف هدف، افزایش مصالحه و ظرفیت جامعه و حکومت است، که منتهی به تاب آوری براساس جامعه قوی فقرزدایی شده و حکومت قوی می شود. اما آیا با سیستم اقتصادی صدقه ای و کمیته امدادی عدالت اجتماعی، و فقرزدایی قابل تحقق هستند؟ در پاسخ به این سوال، آیت الله عبدالله جوادی آملی فقیه، فیلسوف، عضو جامعهٔ مدرسین و از مراجع تقلید شیعه سخنان انتقادی مهمی مطرح کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، از منظر توسعه، جوادی آملی راه حل های «کمیته امدادی» را زیر سوال می برد و می گوید: «مملکت را کمیته امدادی نمی شود اداره کرد. هر کس باید در کنار سفره خودش بنشیند. تولید تولید تولید. اشتغال اشتغال اشتغال. ما دو تا فقر داریم: یک فقر اقتصادی که آن حُسن الکفایه و تاج کفایت و مدیریت، باید این را کاملاً ریشه کَن کند. فقر اقتصادی قدغن است. یک فقر طبیعی داریم. فقر طبیعی مثل کودکان، سالخورده ها، بیماران افتاده، اینها اهل کار و کسب نیستند؛ نه خردسالان اهل کار و کسب هستند، نه سالمندان از کار افتاده. این فقر طبیعی را به وسیله خانواده هایی که دستشان به وسیله اقتصاد اساسی پر است باید تأمین بکنیم وگرنه کشور را با کمیته امداد اداره کردن در شأن یک نظام اسلامی نیست.»

او در ادامه می گوید: «سخن در این نیست که شکم پر بشود، سخن در آبرو است. این تاج است این تاج را به سر هر کسی نمی شود نهاد. امام سجاد(صلوات الله و سلامه علیه) به خدا عرض می کند خدایا این تاج را تو باید بدهی. آن فهم را که من بفهمم ریشه فقر اقتصادی کلاً صد درصد باید قطع بشود تو باید بدهی. فقر طبیعی هست، اگر کسی در کنار سفره پسرش باشد یا پدرش باشد یا برادرش باشد که «من بالکفایه» او هستند این ننگ نیست، اما اداره مملکت با کمیته امدادی در شأن یک نظام اسلامی نیست.»

به عبارت دیگر فقیه برجسته حوزه، به طور غیرمستقیم راه حل کمیته امدادی که گروه فداییان اسلام در ۸۱ سال پیش به عنوان راه حل در تاریخ آبان ۱۳۲۱ و خرداد ۱۳۳۲ در کتاب "جامعه و حکومت اسلامی" مطرح کردند مورد نقد قرار می دهد. راه حلی که از نظر ایشان به عنوان راه حل کمیته امدادی سرمشق عملی دولت سیزدهم است.

در دیدگاه فداییان اسلام، در صفحه ۳۴ کتاب مذکور «قرض الحسنه، و نصیحت ثروتمندان برای ارائه قرض الحسنه به فقرا» راه حل اساسی به شمار می رود... از نظر آنان «بهترین شخص برای وزارت اقتصاد ، یک بقال با ایمان و پاک است. چرا که بهترین درس اقتصاد و صرفه جویی که دانشگاه های بزرگی در دنیا برای تدریس و تکمیل آن ها تاسیس شده، همان حساب های دقیق عطاران ایرانی است.... باب اقتصاد و صرفه جویی را برای ملت مسلمان ایران باز نموده و در اندک زمانی از این فقر عمومی نجات یابند»

نتایج عمده اداره کشور به روش کمیته امدادی

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین وضعیت کنونی توسعه و اقتصاد ایران اکنون به وضعیت وخیمی منتهی شده است تا جایی که این فقیه برجسته تاکید می کند «شأن مردم، زندگی ناآرام نیست، هزاران سال با شرف زندگی کرده‌اند، تمام مردم ایران، آقا و آقازاده هستند» اما باید ظاهرا به انتظار دیگر پیامدهای شیوه مدیریت توسعه کشور نشست که در آن فقر، فقرزدایی و عدالت اجتماعی، راهی ندارد.

این فیلسوف حوزه در دیدگاه راجع به توسعه اجتماعی و اقتصادی ، پیامدهای چنین نگاهی را نیز مطرح کرده بود. او در سخنانی (این بخش از فیلم سخنان ایشان استخراج شده) با تمایز گذاری میان کلمه "گدا و فقیر" به یکی از زمینه های اصلی افزایش تاب آوری فردی و اجتماعی اشاره می کند و می گوید: «وقتی ملتی جیبش، و کیفش خالی است، می گوییم گدا. کلمه گدا بار علمی ندارد. اما قرآن گدا نمی گوید، قرآن فقیر می گوید. فقیر به معنای گدا نیست. فقیر یعنی ملتی، ستون فقراتش شکسته و ویلچری است. ملتی که جیبش و کیفش خالی است، ویلچری است، این ملت مقاوم نیست. با این اوضاع دنبال اقتصاد مقاومتی می گردید؟ شما می خواهید ملت ویلچری را مقاوم کنید؟ ملتی که فقیر است گدا نیست، جیبش خالی است ، او گدا نیست، او فقیر است. این فعیل به معنای مفعول است به این معنا که ستون فقراتش شکسته است؛ زمینگیر است. مسکین هم به همین معناست، مسکین که به معنای گدا نیست، مسکین به معنای زمینگیر است. یعنی قدرت حرکت ندارد. اصرار قرآن کریم این است که جیب و کیفتان باید پر باشد. روی پای خودتان بایستید.»

این فیلسوف در ادامه به نتایج فقر و زندگی فقیرانه در قبل از اسلام و این که چگونه بر اساس فقر روحیه چاپلوسی و قتل فرزندان رواج یافته بود اشاره کرد. این فقیه حوزه علمیه می گوید: « فرمود وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَکُمْ خَشْیَةَ إِمْلاقٍ. در جاهلیت در سه مقطع بچه ها را می کشتند. که هر سه مقطع را قرآن کریم نقل کرده است. اگر دختر بود گاهی زنده به گور می کردند، "ام یدثه فی التراب"، و این مقطع شهرت پیدا کرده است. گاهی در اثر خوف فقر بچه ها را اعم از دختر و پسر می کشتند، و گاهی هم در اثر سفاهت قربانی بت ها می کردند...املاق به معنای تملق و چاپلوسی است. یعنی ملتی که جیبش و کیف اش خالی است، ملت املاقی است، ملت متملق و چاپلوس است، ملت آزاد نیست.»

این مرجع شیعه، در ادامه به یکی از سخنان «سالار شهیدان حسین ابن ابی طالب (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: «سالار شهیدان فرمود مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ، کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو، وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یَحْذَرُ فرمود هر هدفی یک راهی دارد. هر راهی انسان را به هدف نمی رساند. برای نیل به هر هدفی از هر راهی نمی شود کمک گرفت. اگر صراط مستقیم بود هدف فضیلت و موفقیت است، و اگر کژراهه بود دوزخ است. این چنین نیست که انسان با وسیله های حرام، به مقصد صحیح برسد. هرگز هدف وسیله را توجیه نمی کند. هر کسی بخواهد از راه حرام به جایی برسد، زودتر از دیگران می افتد. ممکن نیست حرام وسیله موفقیت باشد. هرگز هدف وسیله را توجیه نمی کند.»

او تاکید کرد: «اگر ما اقتصاد مقاومتی را خواستیم از معبر بانک های ربوی بگذرانیم، این شدنی نیست. کسی وام بگیرد وام ربوی از بانک ها ربوی، از کانال و مسیر بانک ربوی بخواهد به اقتصاد مقاومتی برسد، این شدنی نیست. با وسیله حرام نیل به مقصد صحیح ممکن نیست. مَنْ حَاوَلَ أَمْراً بِمَعْصِیَةِ اللَّهِ، کَانَ أَفْوَتَ لِمَا یَرْجُو، وَ أَسْرَعَ لِمَجِی‏ءِ مَا یَحْذَرُ.»

بیشتر بخوانید:

آیت الله جوادی آملی : مملکت را کمیته امدادی نمی‌شود اداره کرد / هر کس باید در کنار سفره خودش بنشیند
ببینید | صحبت‌های جالب آیت الله جوادی آملی: با گریه نمی‌توان مشکل جامعه را حل کرد
آیت‌الله جوادی آملی: شأن مردم، زندگی ناآرام نیست/ هزاران سال با شرف زندگی کرده‌اند/ تمام مردم ایران، آقا و آقازاده هستند

۲۱۶۲۱۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1885559

دیگر خبرها

  • آیت الله جوادی آملی: اقتصاد مقاومتی با بانک ربوی ممکن نیست / پیشنهاد 81 سال پیش فداییان اسلام: بهترین شخص برای وزارت اقتصاد یک بقال با ایمان است
  • قتل خواهر به دست برادر در باوی
  • قتل خواهر به دست برادر ۱۷ ساله در خوزستان
  • کشف و ضبط ۱۷۳ قبضه اسلحه از شکارچیان غیر مجاز
  • بازداشت متهم به قتل در شهرستان باوی
  • استاندار اردبیل: با تغییر کاربری زمین پتروشیمی اردبیل مخالفیم
  • حمایت قاطع از همکاری مردم با حاکمیت در امر به معروف و نهی از منکر
  • آمادگی کردستان برای توسعه روابط اقتصادی و صنعتی با چین
  • دستگیری ۳۰ متخلف شکار و صید در مازندران
  • خسارت ۳۳ میلیاردی به محیط زیست خراسان‌شمالی