Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-03-19@07:27:22 GMT

قیمت فولاد ۳۰ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۹۲۶

بهادر احرامیان در گفت‌وگو با ایسنا، از ریزش قیمت فولاد در سه هفته گذشته خبر داد و گفت: روند کاهش قیمت فولاد در دو ماه گذشته ثابت شده بود اما در سه هفته گذشته این روند تسریع شد و در حال حاضر قیمت فولاد نسبت به ماه گذشته، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

به گفته وی، مقایسه سالیانه قیمت‌های فولاد درست نیست، چرا که قیمت‌ها باید نسبت به قیمت‌های جهانی سنجیده شوند که آن‌ها دائم در حال تغییر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احرامیان ادامه داد: در حال حاضر قیمت محصولات فولادی ایران، همچون میلگرد از قیمت جهانی قراضه پایین‌تر است که این موضوع نشان دهنده افت سقف قیمت‌ها و قرار گرفتن بازار فولاد ایران در فاز عقبگرد است.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران علت این کاهش قیمت را مشکلات صادراتی و در نتیجه وجود مازاد مصرف در بازار عنوان کرد و گفت: میزان تولید فولاد حدود ۲۵ میلیون تن و مصرف داخل حدود ۱۲ میلیون تن است که در صورت کاهش یا توقف صادرات، وجود مازاد مصرف در بازار منجر به کاهش قیمت‌ها می‌شود.

 وی همچنین کاهش قیمت فولاد را زنگ خطر بزرگی برای اقتصاد خواند و تصریح کرد: در حال حاضر مشکلات و ابهاماتی بر سر راه صادرات وجود دارد که منجر به کاهش صادرات شده است.

احرامیان با بیان اینکه وجود مازاد تولید در بازار و عدم تناسب عرضه و تقاضا مانع رشد قیمت فولاد شد، اظهار کرد: در اوج التهابات بازار ارز، فولاد در مقایسه با بازار جهانی با دلار ۸۰۰۰ تومان عرضه شد و در حال حاضر نیز این محصولات با دلار ۵۰۰۰ تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که هزینه تولید محصولات فولادی در بهترین حالت با دلار ۹۰۰۰ تومان تامین می‌شود.

نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: ممکن است کاهش قیمت فولاد در کوتاه‌مدت برای سیاست‌گذاران مطلوب باشد، اما ضربه‌های جبران‌ناپذیری به این صنعت وارد خواهد کرد.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دیگنیتی در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲

قیمت مدل‌های مختلف دیگنیتی در بازار کاهش قیمت داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین، قیمت دیگنیتی پرایم صفر مدل ۱۴۰۲ در بازار با افت ۲۰ میلیونی ۲ میلیارد و ۳۰ میلیون تومان شد.

قیمت دیگنیتی پرایم مدل ۱۴۰۱ در بازار ثابت بود قیمت این شاسی بلند مونتاژی ۱ میلیارد و ۹۷۰ تومان شده است.

قیمت دیگنیتی صفر مدل پرستیژ ۱۴۰۲ با کاهش ۲۰ میلیونی ۲ میلیارد و ۳۸۰ میلیون تومان شد.

قیمت دیگنیتی پرستیژ مدل ۱۴۰۱ در بازار ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون تومان است که ۲۰ میلیون تومان ارزان شده است.

قیمت دیگنیتی پرایم صفر در کارخانه ۱ میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. بر اساس اعلام شورای رقابت قیمت دیگنیتی پرستیژ مدل ۱۴۰۲ صفر نیز در کارخانه ۱ میلیارد و ۶۱۱ میلیون تومان است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت انواع دیگنیتی در بازار آزاد تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • قیمت دیگنیتی در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • قیمت جهانی طلا در بازار امروز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲
  • کاهش قیمت سیب درختی در طرح تنظیم بازار گلستان
  • افزایش قیمت طلا در بازار
  • گرانی طلا در راه است؟
  • ۳ باور غلط اما شایع در اقتصاد ایران
  • فولاد سبز؛ راهکار کاهش قیمت مواد اولیه‌ی آهن آلات ساختمانی
  • کاهش قیمت طلا در بازار
  • ایران ۹۰ درصد زعفران دنیا را تامین می‌کند
  • کاهش قیمت طلا در بازار‌های جهانی