Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج  ،  3 ماه بعد از  حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج   یعنی در روز یازدهم اردیبهشت ماه  97 نخستین پرواز آزمایشی فرودگاه یاسوج با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، نماینده مردم بویراحمد و دنا و قائم مقام شرکت هواپیمایی "آتا" انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید چلندری قائم مقام شرکت هواپیمایی"آتا" در آن روز به رسانه‌ها گفت: با توجه به سیاست‌های کلان سازمان هواپیمایی کشور، شرکت هواپیمایی" آتا" پرواز تهران - یاسوج را در دستورکار قرار داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم به خبرنگار ما گفت : چند عامل از جمله باقی بودن آثار روانی سانحه سقوط هواپیما و افزایش قیمت بلیت ها ،تضمین خواستن شرکت های هواپیمایی مبنی براینکه باید ظرفیت مسافر پروازها تکمیل باشد و اینکه منطقه نیاز به هواپیمای خاصی دارد که  در این زمینه محدودیت هایی وجود دارد باعث توقف پروازها در فرودگاه یاسوج شده است.

عزیز فیلی در خصوص نتایج پیگیری با ایرلاین ها وشرکت های هواپیمایی هم گفت: هنوز با شرکت های هواپیمایی برای برقراری مجدد پروازها به توافق نرسیده ایم.

وی ادامه داد: پس از سانحه هوایی تهران- یاسوج بیشتر ایرلاین ها علاقمند به پرواز در فرودگاه یاسوج نبودند.

 

شش ماه و 9 روز بعد از اولین پرواز آتا در فرودگاه یاسوج انجام شد

مدیر فرودگاه یاسوج بعد از شش ماه و 9 روز از نخستین پرواز شرکت هواپیمایی در این فرودگاه از رایزنی‌های مستمر چند ماهه اخیر خود، استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با شرکت‌های هواپیمایی جهت برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج خبرمی دهد.

علی محسنیان گفت : پیگیر برقراری پروازها هستیم اما به کمک مسئولان سیاسی و اجرایی استان نیازمندیم.

وی با تاکید بر اینکه از دست مدیر فرودگاه یاسوج برای برقراری پروازها به تنهایی کاری ساخته نیست، اظهار داشت: با توجه به شرایط و محدودیت‌های خاصی که الان در صنعت هوانوردی کشور وجود دارد، نیازمند کمک مسئولان جهت هماهنگی و رایرنی‌های بیشتر با شرکت هواپیمایی هستیم تا ایرلاین‌ها را به برقراری پروازها متقاعد کنیم.

مدیر فرودگاه یاسوج افزود: البته به همراه استاندار و نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، هماهنگی‌ها و پیگیری های مستمر ادامه دارد.

خبری مبنی بر برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج نداریم

محسنیان با تاکید بر اینکه تا این لحظه خبری مبنی بر برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج نداریم ، گفت:‌  شرکت فرودگاه‌های کشور وظایف خود را به خوبی و شایستگی در فرودگاه یاسوج انجام داده است.

وی ادامه داد: همه عملیات زیرساختی و عملیاتی متناسب با فرودگاه را در فرودگاه یاسوج فراهم و شرایط برای برقراری پروازها در این فرودگاه آماده است.

مدیر فرودگاه یاسوج در پاسخ به این سئوال که آیا امیدواربه برقراری پروازها تا تعطیلات نوروز سال آینده در این فرودگاه هستید  ادامه داد:‌ تلاش خود را انجام می‌دهیم و  امیدواریم هرچه زودتر پروازها در فرودگاه انجام شود.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا مردم امیدوار به برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج باشند؟ تاکید کرد: بله امیدوار باشند.

وی گفت:‌ ما زیرساخت‌های لازم را فراهم کرده ایم و توقع می‌رود مسئولان بیش از پیش این موضوع را پیگیری کنند تا ایرلاین‌ها متقاعد شوند.

با هواپیمایی آسمان بدلیل شرایط روانی منطقه مذاکره نکرده ایم

مدیر فرودگاه یاسوج درباره مذاکره با هواپیمایی ATR آسمان گفت: با هواپیمایی آسمان بخاطر اینکه شرایط روانی و اجتماعی حاکم بر منطقه برای استفاده مجدد از ناوگان ATR فعلا مهیا نیست مذاکره ای انجام نگرفته و البته شاید در ماه‌های آینده این موضوع را مجددا بررسی کنیم.

محسنیان تاکید کرد:  برای برقراری پروازها در فرودگاه یاسوج تا تعطیلات نوروزی سال آینده خوشبین هستیم.

وی در پاسخ به این سئوال که مسئولان گردشگری می گویند بدلیل برقرار نبودن پروازها آمار گردشگران بویژه گردشگران خارجی به استان کهگیلویه و بویراحمد کاهش یافته است،گفت: دوستان گردشگری تاکنون با ما تماسی نداشته و نگفته اند که درصد گردشگران خارجی به این استان بدلیل برقرار نبودن پروازها کم شده است. باید بگویند چند درصد گردشگران با پروازها وارد استان می‌شوند و این موضوع باید بررسی بیشتر شود.

 

با پنج ایرلاین رایزنی کرده ایم و همچنان درحال مذاکره ایم اما هنوز قبول نکرده اند

محسنیان در پاسخ به سئوال دیگری که با چه ایرلاین‌هایی برای برقراری پرواز در فرودگاه یاسوج صحبت شده و بدقولی کرده اند  ادامه داد:  ما با حداقل با پنج ایرلاین رایزنی و مذاکره کرده ایم و البته ناامید نیستیم اگرچه تا به حال پاسخ مثبت نداده اند.

 به هرحال راه اندازی مجدد پروازهای فرودگاه یاسوج،امری اجتناب ناپذیر به نظر می رسد، چراکه استان کهکیلویه و بویراحمد از عمده استان های گردش پذیر کشور است و  بسیاری از گردشگران تا پیش از لغو این پروازها، از طریق خطوط هوایی به استان سفر می کردند و دوم اینکه بطور معمول هر هفته دو یا سه مسئول کشوری به استان سفر می کنند وسوم اینکه خود مردم استان نیز در بسیاری از مواقع از خطوط هوایی برای سفر به تهران استفاده می کردند، پس باید تدابیری اتخاذ شود تا این معضل بزرگ در کمترین زمان ممکن حل شود.

گزارش از سجادپور

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هواپیما فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین تاخیر پرواز‌های خارجی در فرودگاه امام خمینی به زیر ۲۰ دقیقه رسید

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور در نشست خبری امروز خود گفت: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) امسال بعد از یک سال تحقیق و بررسی محقق شد. تامین منابع این پروژه در قالب کنسرسیوم انجام شد و در سه جبهه کاری  فعالیت ها شروع شده است.

وی ادامه داد: فاز دوم شهر فرودگاهی امام خمینی در دو بخش شروع شده و کارهای زیرسازی باندهای جنوبی آماده شده و در حال انجام آسفالت هستیم.

وی افزود: میانگین تاخیر در فرودگاه ها زیر۲۰ دقیقه است و اقدامات خوبی در جهت توسعه پروازها و افزایش کشورهای هدف اتفاق افتاده است.

چلندری با بیان اینکه  در بحث سرمایه گذاری با توجه به راه اندازی منطقه آزاد شهر فرودگاهی اقدامات خوبی صورت گرفته است، گفت: ۲۴۰ هکتار از این اراضی  را برای هسته پیشران تعریف کرده ایم و از این تعداد ۱۷۰ هکتار به اتمام می رسد.

مدیرعامل شرکت شهر  فرودگاهی امام خمینی  بیان کرد:  درآمد فرودگاه  در سال ۱۴۰۱ هزار میلیارد تومان بود  و با اقداماتی که  انجام دادیم در خصوص توسعه درآمد تجاری درآمد  فرودگاهی از هزار به ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان طی امسال رسید و پیش بینی می شود در سال آینده  به ۸ هزار میلیارد تومان برسد.

وی افزود: فاز دوم ساخت فرودگاه  امام بسیار گسترده تر از فرودگاه فعلی است و به نوعی ۱۰ برابر فرودگاه های کنونی کشور است. هزینه های ساخت فرودگاه ها ۲ و نیم میلیارد يورو برآورد شده و طول زمان ساخت این فرودگاه ها حدود ۵ سال زمان می برد و امیدواریم در اسفند ماه سال آینده فاز اول آن به اتمام برسد.

چلندری با بیان اینکه  ۴۸ شرکت هواپیمایی در شهر فرودگاهی امام خمینی  حضور دارند، گفت:  از این تعداد۱۴ شرکت داخلی و ۳۴ شرکت خارجی هستند و این شرکت ها به ۳۲ کشور و در ۷۳ مسیر خارجی  پرواز دارند. دو شرکت هواپیمایی از جمله  شام وینگز و ماهان به دمشق و لاذقیه پرواز دارند.

وی  در خصوص پروازهای نوروزی هم گفت: ۶هزار پرواز نوروزی از سوی شرکت های هواپیمایی برای مسیرهای خارجی درخواست شده و تا به امروز با مذاکرات  صورت گرفته با ۴ هزار و۳۰۰ پرواز نوروزی موافقت شده است.

او در خصوص میزان واردات  و صادرات کالا از فرودگاه امام خمینی هم گفت: میزان واردات کالا از فرودگاه امام خمینی  ۹ و نیم میلیارد دلار بوده و میزان صادرات  ما حدود ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.

وی در خصوص مطالبات شرکت های هواپیمایی از فرودگاه امام خمینی هم گفت:  به جز ۴ شرکت با تمامی شرکت های هواپیمایی تسویه حساب کردیم و در حال حاضر  ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بدهی این ۴ شرکت از جمله‌ ایران ایر، ماهان ، تابان و آسمان  بوده است که  برای ایران ایر مقرر شده که بخشی از ابنیه ها به عنوان مطالبات ارائه شود.

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • برقراری پروازها؛ ممنوعیت پرواز ناوبری هواپیماهای فوق سبک
  • بازگشت پرواز تهران بجنورد به دلیل شرایط نامساعد جوی
  • بازگشت پرواز تهران - بجنورد به دلیل شرایط جوی
  • برقراری ۱۲۹ پرواز فوق‌العاده نوروزی از فرودگاه بین‌المللی شیراز
  • انجام پرواز ارومیه- آدانا برای سفر‌های نوروزی ۱۴۰۳ از فرودگاه ارومیه 
  • ‌ تیک‌آف دوباره پروازها در فرودگاه شهدای گناباد
  • پروازهای فرودگاه گناباد برقرار شد
  • برقراری پرواز به سوریه/ درآمد ۸ هزار میلیاردی شهر فرودگاهی در۱۴۰۳
  • میانگین تاخیر پرواز‌های خارجی در فرودگاه امام خمینی به زیر ۲۰ دقیقه رسید
  • مکاتبه وزارت راه برای پرداخت قسط اول فاز توسعه فرودگاه امام/پروازها به سوریه برقرار است