Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@16:41:26 GMT

صدور حکم برای اولین مشاور امنیت ملی ترامپ عقب افتاد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۹۳۵

به گزارش ایسنا، قاضی ایمت سالیوان جرایم مایک فلین را بسیار جدی توصیف کرد و گفت که نمی‌تواند انزجار خود را از آن پنهان کند.

اولین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ به دروغ‌گویی در مورد تماس‌هایش با سفیر وقت روسیه در واشنگتن و لابی‌گری برای ترکیه متهم است.

قاضی سالیوان خطاب به فلین گفت: تو در تمام مدتی که مشاور امنیت ملی بودی، عامل غیرمجاز یک کشور خارجی هم بودی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تو کشورت را فروختی.

این قاضی جلسه صدور حکم را به روز ۱۳ مارس ۲۰۱۹ موکول کرد و در عمل سه ماه به متهم فرصت داد که توافق خود با دفتر بازرس ویژه پرونده ترامپ-روسیه را نهایی کند. او در عین حال هشدار داد که نمی‌تواند تضمین دهد که برای مایک فلین حکم زندان صادر نخواهد کرد.

این در حالی است که دفتر رابرت مولر، بازرس ویژه اخیرا توصیه کرده بود که لازم نیست مایک فلین حبس بگیرد زیرا او در روند تحقیقات همکاری زیادی داشته است.

تصمیم مولر در مورد مجازات مایک فلین در یادداشتی برای یک قاضی ناظر بر حکم مجازات ذکر شد. او می گوید که مایک فلین در تحقیقات متعدد کمک کرده و همچنین اطلاعاتی در مورد هماهنگی میان دولت روسیه و کمپین ترامپ ارائه داده است.

تصور می‌شد که جزئیات این همکاری‌ها در یادداشت مولر ذکر شود اما در این سند آمده است، به دلیل ماهیت حساس اطلاعات مربوط به تحقیقاتی که ادامه دارد، بخش‌هایی از آن باید محرمانه بماند.

به گزارش بی‌بی‌سی، مایک فلین فقط برای ۲۳ روز مشاور امنیت ملی ترامپ بود. دولت جدید در ماه ژانویه ۲۰۱۷ سر کار آمد و فلین در ماه فوریه کنار رفت.

پس از انتصاب او در این سمت فاش شد که او پیش از سر کار آمدن دولت ترامپ در مورد برداشتن تحریم‌های آمریکا علیه روسیه با سفیر مسکو در واشنگتن صحبت کرده بود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد برنامه های آمریکا برای استقرار موشک های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به طور اجتناب ناپذیری به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر خواهد شد و روسیه مجبور به پاسخگویی به تهدیدات جدید برای امنیت خود و اتخاذ تدابیری برای تضمین آن خواهد شد.

به گفته ماشکوف از جمله اقدامات برای تأمین امنیت روسیه در این حوزه، بازدارندگی هسته‌ای است.

وی در ادامه افزود: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا، در صورت اجرا، ناگزیر موجی قوی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه با تمام عواقب ناشی از آن را برمی‌انگیزد.

این مقام روس همچنین گفت: ما به نوبه خود مجبور خواهیم بود به تهدیدات جدید علیه امنیت خود پاسخ دهیم و همه اقدامات لازم را برای اطمینان از این امر از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته ای انجام خواهیم داد. در نهایت، تأسیسات حساس روسیه، از جمله مراکز فرماندهی و پایگاه‌ها، ممکن است افشا شود.»

کد خبر 6098040

دیگر خبرها

  • واکنش کرملین به اتهام دخالت روسیه در سوءقصد به جان زلنسکی
  • ایران صاحب سند امنیت انرژی شد
  • کرملین: پاشینیان با پوتین دیدار می‌کند
  • لاهه در دوراهی 
  • دادگاه لاهه و دوراهی حق‌گرایی و غرب‌گرایی
  • ترامپ: حاضرم به زندان بروم
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • قهرمانی لیگ برتر رویینگ بانوان سهم دانشگاه آزاد شد/ صدور جواز حضور رقابت‌های بین‌المللی روسیه
  • مسکو: با استقرار موشک‌های آمریکا در آسیا-اقیانوسیه مقابله می‌کنیم
  • مدافع مورد علاقه تارتار و تکرار لحظه خاص (عکس)