Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-19@11:02:27 GMT

مرکز فرماندهی فضایی آمریکا راه اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۸۹۴۵

مرکز فرماندهی فضایی آمریکا راه اندازی می‌شود

رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه فرمان راه اندازی مرکز فرماندهی فضایی پنتاگون را با بودجه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار به امضا رساند.

به گزارش مهر به نقل از دیلی صباح، «دونالد ترامپ» روز سه شنبه فرمان راه اندازی مرکز فرماندهی فضایی پنتاگون را امضا کرد؛ مرکزی که هدف از تشکیل آن، سازماندهی و پیشبرد بهتر عملیات‌های نظامی گسترده در فضا با بودجه ای بالغ بر ۸۰۰ میلیون دلار ظرف پنج سال آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترامپ با امضای یک یادداشتی تک برگی به وزارت دفاع آمریکا اجازه و اختیارات لازم برای تشکیل این مرکز فرماندهی جدید را اعطا کرد.

هدف از راه اندازی این مرکز فرماندهی نظارت و سازماندهی عملیاتهای فضایی، تسریع پیشرفتهای تکنیکی و یافتن شیوه هایی مؤثر برای حفاظت از تجهیزات آمریکا در فضا است. از جمله تجهیزات این کشور در فضا می توان به مجموعه های بزرگ ماهواره ای اشاره کرد که نیروهای آمریکا برای اهداف دریانوردی، ارتباطات و دیده بانی از آنها استفاده می کنند.

این اقدام واشنگتن در میانه نگرانیهای فزاینده مقامات این کشور از اقدامات چین و روسیه برای ایجاد اختلال، از کار انداختن و حتی انهدام ماهواره های آمریکا صورت می گیرد.

شایان ذکر است که راه اندازی یک مرکز فرماندهی فضایی از هدف پیشتر اعلام شده ترامپ مبنی بر تشکیل «نیروی نظامی فضایی» - به عنوان یک شاخه مستقل خدمات مسلح- متمایز است؛ با این حال نخستین گام در آن مسیر تلقی می شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا پنتاگون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی ایلام در ایام نوروز

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به فرا رسیدن نوروز ۱۴۰۳ با حضور دادستان مرکز استان و معاون دادستان رضا امیری مقدم؛ نماینده سازمان بازرسی، مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری، رییس پلیس اماکن، مدیر کل تعزیرات حکومتی، نماینده دامپزشکی، نماینده راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در دفتر دادستانی تشکیل در خصوص نظارت بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی در ایام نوروز نشستی تشکیل شد.

عبدالوهاب بخشنده دادستان ایلام اظهار کرد: یکی از دروازه‌های مهم عتبات عالیات که هر ساله شاهد خیل عظیم زائران در ایام نوروز بوده، و یکی از قطب‌های گردشگری است، لذا با توجه به همزمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان علاوه بر گشت‌های روزانه، نظارت بر تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی به طور خاص در دستور کار قرار گیرد

دادستان مرکز استان گفت در راستای حفظ منزلت و شأن ماه نزول قرآن، رعایت شئونات اسلامی، مراعات حال مسافران و متعذرین از روزه داری، ضروری است و با متخلفین برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6057755

دیگر خبرها

  • کارخانه نوآوری مرکز تحقیقات آب راه‌اندازی می‌شود
  • سایبان کتابخوانی دیار دانایی فارس تا روستاهای لار گسترده شد
  • تعداد کتابخانه‌های عمومی کشور دو برابر شده است
  • نظارت بر مراکز اقامتی پذیرایی و خدماتی ایلام در ایام نوروز
  • راه اندازی و تأیید صحت عملکرد زیرسیستم‌های ماهواره پارس ۱
  • راه اندازی و تأیید صحت عملکرد زیرسیستمهای ماهواره پارس ۱
  • راه‌اندازی و تأیید صحت عملکرد زیرسیستم‌های ماهواره پارس۱
  • راه اندازی پویش «چشم به راهیم» در گلستان
  • راه‌اندازی مرکز راهنمایان گردشگری کرمان
  • راه اندازی اتاق ارزیابی رشد و تکامل نوزادان و کودکان بیلی در اهواز