Web Analytics Made Easy - Statcounter

نتایج یک نظرسنجی انجام شده توسط یکی از نهادهای انتخاباتی فعال در رقابت‌های داخلی حزب دمکرات آمریکا نشان می‌دهد که «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت، در میان گزینه‌های احتمالی این حزب برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2020 پیشتاز است.

به گزارش ایرنا به نقل از پولیتیکو، سندرز با کسب 36 درصد آرا در این نظرسنجی که توسط نهاد موسوم به «دمکراسی برای آمریکا» صورت گرفته، پیشتاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از سندرز، «جو بایدن» معاون سابق رئیس جمهوری آمریکا موفق به کسب حمایت 15 درصدی شده و «بتو اورورک» نماینده مجلس این کشور نیز با کسب 7 درصد در رتبه بعدی نظرسنجی قرار گرفته است. رتبه بعدی متعلق به «الیزابت وارن» عضو سنای آمریکاست که در انتخابات گذشته نیز کارزاری ناموفق در انتخابات های درون حزبی داشت.

هیچ یک از دیگر گزینه‌های احتمالی مطرح شده در این نظرسنجی، موفق به کسب بیش از 4 درصد آرا نشدند.

سندرز در رقابت‌های داخلی حزب دمکرات برای معرفی نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 مغلوب «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه پیشین آمریکا شده بود.

تعدادی از ایمیل‌های مقام‌های حزب دمکرات که در روزهای نزدیک به انتخابات منتشر شد، نشان می‌داد که اعضای کمیته ملی این حزب با وجود الزام به بی‌طرفی، در رقابت‌های درون حزبی از کلینتون حمایت کرده و سعی در دسیسه چینی علیه سندرز داشتند.

این موضوع به استعفای «دبی واسرمن شولتز» رئیس وقت کمیته ملی و شماری از دیگر مقام‌های این حزب انجامید.
برخی نظرسنجی‌ها پس از انتخابات نشان داد که چنانچه سندرز به عنوان نامزد نهایی دمکرات‌ها انتخاب می‌شد، از شانس بالایی برای شکست «دونالد ترامپ» جمهوریخواه برخوردار بود.

وی که هم اکنون نماینده مردم ایالت ورمونت در مجلس سنای آمریکا، رئیس کمیته امور بازنشستگان و همچنین از جمله اعضای ارشد کمیته بودجه این مجلس است، در انتخابات بعدی نزدیک به 79 سال خواهد داشت.
به همین جهت، بسیاری با دیده تردید به توانایی او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آتی می‌نگرند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: آمریکا دموکرات ها سندرز انتخابات ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو

به گزارش خبرآنلاین برنی سندرز در بیانیه تند خود به طور مستقیم اتهامات نخست‌وزیر رژیم اسرائیل را رد کرد و گفت: نه، آقای نتانیاهو. این یهودی‌ستیزی یا حمایت از حماس نیست اگر خاطرنشان کنیم که دولت افراطی شما در مدت کم، حدود ۶ ماه، ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزار نفر را زخمی کرده که هفتاد درصد آنها زن و کودک هستند.

این سناتور مستقل ایالت ورمانت آمریکا افزود: این [تظاهرات دانشجویی حامیان غزه در آمریکا] یهودستیزانه نیست اگر به این نکته اشاره کنیم که بمباران شما بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی در غزه را به طور کامل ویران و بیش از یک میلیون نفر، تقریبا نیمی از جمعیت این باریکه را بی‌خانمان کرده است.

به نقل از ایرنا وی ادامه داد: این ضدیهودی نیست اگر بدانیم اسرائیل زیرساخت‌های غیرنظامی غزه از جمله برق، آب و فاضلاب را از بین برده، سیستم بهداشت و درمان نوار غزه را نابود کرده، ۲۶ بیمارستان را از فعالیت انداخته و بیش از ۴۰۰ کارمند خدمات درمانی را کشته است.

این سناتور ارشد آمریکایی همچنین خاطرنشان کرد که رژیم صهیونیستی «به طور غیرمنطقی جلوی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را گرفته و شرایطی ایجاد کرده است و به این ترتیب صدها هزار کودک با سوء تغذیه و قحطی مواجه هستند.»

سندرز در ادامه یهودی‌ستیزی را «شکل پست و نفرت‌انگیز تعصبی خواند که صدمات غیرقابل توصیفی به میلیون‌ها نفر وارد کرده است».

این نماینده سنای آمریکا در پایان بار دیگر نتانیاهو را خطاب قرار داد و گفت: با تلاش برای منحرف کردن ما از سیاست‌های جنگی غیراخلاقی و غیرقانونی دولت تندرو و نژادپرست خود، به شعور مردم آمریکا توهین نکنید.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو پیشتر معترضان آمریکایی را «یهودی‌ستیز» خوانده و آنها را به حمله فیزیکی به دانشجویان و اساتید یهودی متهم کرده بود.

همزمان با گذشت بیش از ۲۰۰ روز از جنگ اسرائیل در غزه و تداوم جنایات بی‌مجازات این رژیم علیه مردم بیگناه فلسطین به پشتوانه حمایت‌های مالی، نظامی و سیاسی دولت جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا، دانشگاه‌های آمریکا صحنه سرکوب دانشجویان حامی فلسطین از سوی پلیس است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899841

دیگر خبرها

  • یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو: ۳۴ هزار نفر را در غزه کشته‌اید
  • پاسخ تُند سندرز به نتانیاهو
  • محتمل‌ترین زمان برای برگزاری انتخابات فدراسیون دوومیدانی
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • دور خیز احزاب برای مرحله دوم انتخابات مجلس
  • سندرز: کمک‌های آمریکا به اسراییل باید مشمول اصلاحیه شود