Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز، 

وزارت خارجه روسیه از دیدار «میخائیل بوگدانوف»، معاون وزیر امور خارجه این کشور با برخی از مقام‌های محلی کرد سوریه خبر داد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه که به این مناسبت صادر شده است، بوگدانوف اخیرا با «ابراهیم برو»، رئیس شورای موسوم به «شورای ملی کُرد» و «کامیران حاجو»، رئیس دفتر روابط خارجی این شورا دیدار و در مورد اوضاع شمال سوریه رایزنی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «تاس» روسیه، معاون وزیر خارجه روسیه طی این دیدار بر پایندی مسکو به یکپارچگی سرزمینی و حاکمیت ملی سوریه و احترام به حقوق مشروع همه اقشار قومی و مذهبی این کشور تأکید کرد.

وزارت خارجه روسیه توضیحات بیشتری در مورد این دیدار و اینکه در کجا صورت گرفته، ارائه نکرده است.

«شورای ملی کرد» یک تشکیلات کردی راست‌گرا است که در اکتبر ۲۰۱۱ در اربیل و با حضور «مسعود بارزانی» با ۱۱ حزب کردی سوریه اعلام موجودیت کرد و هم اکنون نیز مقر آن در اربیل قرار دارد. در مقابل نیز حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) با نیروهای خود موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» (Y.P.G) بیشترین تسلط را بر مناطق کردنشین در شمال سوریه دارد.

دولت ترکیه این تشکیلات و شاخه‌های نظامی آن را امتداد گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) در سوریه و تروریستی می‌نامد و اخیرا اعلام کرده که همانند عملیات شاخه زیتون در منطقه عفرین (شمال استان حلب)، علیه این تشکیلات و عناصر آن عملیات نظامی انجام خواهد داد.

طی روزهای گذشته ارتش ترکیه نیرو و تجهیزات نظامی سنگینی در امتداد مرزهای جنوبی خود با سوریه مستقر کرده و رسانه‌های ترکیه می‌گویند هر آن امکان دارد این عملیات آغاز شود.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه که هفته گذشته از آغاز قریب الوقوع این عملیات خبر داده بود، این هفته نیز گفت که عملیات علیه شبه نظامیان کرد سوریه ناگهانی و غافل‌گیر کننده خواهد بود. گفته می‌شود این عملیات تا 500 کیلومتر عمق خاک سوریه ادامه خواهد داشت.

اخیرا شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق»، شاخه نظامی اتحاد دموکراتیک از دولت سوریه خواسته در صورت حمله ترکیه به شمال سوریه، از آن‌ها حمایت کند.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: وزارت خارجه وزیر امور خارجه روسیه وزیر خارجه مسکو حقوق ترکیه خاک دولت سوریه حقوق خاک سوریه معاون وزیر امور خارجه روسیه پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۸۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه شنبه) از تصمیم کشور خود برای ادامه عملیات ضدتروریستی در خاک سوریه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، رئیس جمهوری ترکیه در آنکارا طی سخنانی خطاب به ملت این کشور، گفت: وقتی زمان و ساعتش فرا برسد، ما قطعاً کارهای ناتمام خود را در سوریه به پایان می رسانیم.

اردوغان در ادامه به اهمیت مبارزه قاطعانه با تروریسم و گروه موسوم به «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) اشاره و تاکید کرد: در دوره آتی به گروه تجزیه‌طلب که فضای مانور آن در نتیجه عملیات‌ ما در عراق و سوریه تنگ شده است، ضربه بزرگی خواهیم زد.

وی افزود: می‌خواهم موضوع مشخص شود. تا زمانی که پ‌.ک.‌ک در عراق و سوریه حضور داشته باشد ما یه هیچ وجه احساس امنیت نمی کنیم.

رئیس جمهوری ترکیه با تاکید بر اینکه تروریست‌ها در کوه‌های قندیل و شمال سوریه از هر فرصتی علیه ترکیه و شهروندان این کشور استفاده می کنند، تصریح کرد: هیچ کشوری این موضوع را نمی پذیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اردوغان: کارهای ناتمام‌ خود را در سوریه به پایان خواهیم رساند
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • کشته‌شدن ۴ تروریست پ‌ک‌ک در سوریه و عراق
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • انهدام ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه