Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@21:29:03 GMT

رأی مثبت و کم‌سابقه تل‌آویو به قطعنامه ضد روسی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۹۰۷۶

رأی مثبت و کم‌سابقه تل‌آویو به قطعنامه ضد روسی

در ادامه تیره‌شدن روابط مسکو و تل‌آویو و در اقدامی کم‌سابقه، رژیم صهیونیستی روز گذشته به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه روسیه رأی مثبت داد.

این قطعنامه که الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را «اشغال اراضی اوکراین» توصیف کرده و از فرایند نظامی‌سازی ادعایی این منطقه بانگ نگرانی سر داده بود، با ۶۶ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۷۲ رأی ممتنع تصویب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته روزنامه «جروزالم پست» رژیم صهیونیستی اما علی‌رغم سالیان گذشته که در موضوع اختلافات روسیه-اوکراین ابراز بی‌طرفی می‌کرد، این بار صراحتا به مخالفت با مسکو برخاسته و با قطعنامه محکومیت روسیه موافقت کرد.

به‌نظر می‌رسد این رأی مثبت تل‌آویو به قطعنامه ضد روسی، اقدامی تلافی‌جویانه علیه رأی منفی مسکو به قطعنامه چند روز پیش مجمع عمومی سازمان ملل در محکومیت حماس و مخالفت با رژیم صهیونیستی بود. قطعنامه مذکور به‌دلیل عدم کسب دو سوم اکثریت، تصویب نشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با امتناع از پاسخ دادن به سوالی درباره ارتباط این دو رأی به یکدیگر، توضیحی درباره تصمیم تل‌آویو به مشارکت در قطعنامه ضد مسکو نداد.

این در حالی است که روابط روسیه با رژیم صهیونیستی بعد از منهدم شدن یک فروند هواپیمای «ایلوشین ۲۰» به همراه ۱۵ خدمه روس بر فراز لاذقیه حین عملیات تجاوزکارانه صهیونیست‌ها به خاک سوریه، رو به تیرگی گذاشته و حتی مسکو تهدید کرد که حق پاسخ به این اقدام را برای خود محفوظ می‌داند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: قطعنامه قطعنامه تل آویو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد

به گزارش "ورزش سه"، در ادامه رقابت‌های مرحله یک چهارم نهایی روسیه کاپ، تیم فوتبال اورنبورگ در حالی که دوباره محمد قربانی را در ترکیب و خط میانی داشت، از ساعت 17:30 امروز (به وقت ایران) در استادیوم گازوویک مقابل تیم دینامو مسکو قرار گرفت.

محمد قربانی در زمانی که دینامو مسکو با نتیجه دو بر صفر پیش افتاده و به دنبال کسب پیروزی مقابل اورنبورگ بود، توانست امیدهای تیمش برای بازگشت به مسابقه و رسیدن به نیمه نهایی رقابت‌های روسیه کاپ را زنده کند و یک گل ارزشمند بزند که بی‌فایده بود.

هافبک ایرانی اورنبورگ که در نخستین حضور ثابت خود برای اورنبورگ در جام حذفی روسیه موفق به گلزنی مقابل اسپارتاک مسکو شده بود، در دقیقه 68 مسابقه امروز هم توانست دروازه دینامو مسکو را باز کند و با فرار به محوطه جریمه حریف‌شان و فرصت طلبی گل اول تیمش را بزند.

یاران قربانی پس از این گل نتوانستند نمایش خوبی داشته باشند و در نهایت با نتیجه 4 بر 2 شکست خوردند تا در صعود به نیمه نهایی روسیه کاپ ناکام بمانند و دینامو مسکو به روند خوب خود ادامه بدهد.

قربانی در روزی که سپاهان و تیم سابقش موفق به کسب پیروزی در دربی اصفهان مقابل ذوب آهن شد، توانست دومین گل خود با پیراهن اورنبورگ را به ثمر رساند.

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در مسکو
  • وزیر خارجه روسیه : مسکو از طریق کانال‌های دیپلماتیک به تل آویو اطلاع داده که تهران خواهان افزایش درگیری نیست
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل (فیلم)
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • چین: تل‌آویو باید هرگونه طرح حمله به رفح را کنار بگذارد
  • روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد
  • شکست اورنبورگ در جام حذفی روسیه با وجود درخشش قربانی
  • روز شاد سپاهانی‌ها: لژیونر هم گل زد
  • قربانی همزمان با سپاهان بازی می‌کند