Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@10:34:33 GMT

هفت اثر تاریخی سربیشه مرمت شد

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۹۲۲۷

هفت اثر تاریخی سربیشه مرمت شد

بیرجند - ایرنا - مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون هفت اثر تاریخی با اعتبار 206 میلیون تومان در این شهرستان مرمت شده است.

هاشم اتفاقی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مرمت مسجد گنجی شهر سربیشه، مرمت حمام قدیمی چهکندوک، مسجد جامع روستای پخت، مرمت بافت قدیم روستای ماخونیک در 2 فاز، مدرسه طالقانی سربیشه، مسجد چهارده معصوم شهر سربیشه و خانه کیهان شهر مود از جمله آثار مرمتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان کرد: امسال در 2 فاز مختلف مرمت بافت قدیم ماخونیک با اعتبار 100 میلیون تومان انجام شده و جداره سازی، تعویض درهای منازل، اصلاح ناودان ها، بام سازی و تعمیر خانه های قدیمی از جمله اقدامات مرمتی در این بافت بوده است.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سربیشه گفت: امسال مستندسازی و تهیه طرح جامع احیای بافت قدیم ماخونیک با اعتبار 50 میلیون تومان انجام شده است.
وی عنوان کرد: مدرسه طالقانی شهر سربیشه برای تبدیل به خانه صنایع دستی در سال جاری مرمت شد که تعدادی زیادی از هنرمندان شهرستان در این خانه برای تولید و فروش صنایع دستی مستقر خواهند شد.
اتفاقی افزود: مرمت شبستان مسجد گنجی شهر سربیشه از دیگر پروژه های شاخص مرمتی شهرستان است که آواربرداری کف، اجرای کف مجدد، اجرای تاسیستان الکترونیکی و میکانیکی و اجرای سیستم گرمایشی با اعتبار 40 میلیون تومان با مشارکت هیات امنای این مسجد انجام شد.
از بناهای تاریخی و شاخص سربیشه می توان به مسجد جامع پخت، باغ و عمارت مود، روستای چنشت، غاز چنشت، غار چهل چاه و روستای ماخونیک اشاره کرد که با ویژگی های خاص خود همواره مورد توجه گردشگران است.
شهر سربیشه به مرکزیت شهرستان سربیشه با هشت هزار و 251 کیلومتر مربع وسعت در فاصله 66 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
7556*3028

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ميراث فرهنگي آثار تاريخي مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران

(تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران

دیگر خبرها

  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • «باغ حاجی» از بیم تخریب تا امید آبادانی
  • عمارت «شجاع‌السلطنه» بهار در دو قدمی تخریب
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • (تصاویر) روستای تاریخی فهرج؛ گنجینه‌ای از جلال و شکوه ایران
  • ترمیم خط انتقال آب ۲۰۰ خانوار روستای دشت اکبر دهلران
  • فیلم/جاری شدن سیلاب شدید در روستای ماخونیک خراسان جنوبی
  • امکان ساخت ۴ و نیم میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • امکان ساخت ۴.۵ میلیون واحد مسکونی جدید در بافت‌های فرسوده
  • مسجد کبود تبریز؛ معماری زیبا و تاریخی ایران