Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:11:36 GMT

بخشنده کوچک

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۹۳۶۳

بخشنده کوچک

سنندج - ایرنا - در روزگاری که همه از نداشتن و گرانی می نالند شاید کمتر کسی به این فکر بیفتد که نیمی از دارایی خود را به دیگری ببخشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کسی فکرش را هم نمی کرد شاگرد شلوغ کلاس سوم دبستان معلم شهر مریوان، دست به کاری بزرگ بزند که شاید در نظر برخی ها کوچک باشد.
ئاکام حسینی 9 سال دارد و همه او را از شلوغی اش در مدرسه می شناسند، البته از جنس همان شلوغی های مختص پسر بچه ها که همه کم و بیش برایمان آشنا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدرسه که آغاز شد تا یک ماه اول ئاکام از بوفه مدرسه فقط یک خوراکی می گرفت اما از ماه دوم به بعد او همیشه دو خوراکی در دست داشت.
اواخر ماه سوم سال تحصیلی، همه بچه ها خسته از شیطنت زنگ تفریح، سر کلاس درس حاضر شدند، ئاکام اما خسته نیست، این پسر جنب و جوش عجیبی دارد، معلم چند بار می گوید ساکت باشد اما او هر از گاهی دور از چشم معلم، کار خودش را می کند.
درس شروع می شود، موضوع درس درباره بخشش و فداکاری است، معلم از بچه ها می خواهد تا هر کدام درباره کاری که انجام داده اند، صحبت کند.
نوبت به ئاکام که می رسد سرش را پایین می اندازد، بچه ها می گویند او فقط شلوغ کاری بلد است، اولش حرفی نمی زند اما وقتی اصرار بچه ها را می بیند، پرده از راز سر به مهرش بر می دارد.

** قهرمان کلاس من
اشک در چشم معلم حلقه بسته است، آقای ابراهیمی فکرش را هم نمی کرد که شاگرد شلوغ کلاسش اینقدر بزرگ شده باشد.
می گوید: ئاکام قهرمان کلاس من است.
درباره ماجرای آن روز از بچه هایی سخن می گوید که هر کدام لباس ها و چیزهایی را که لازم نداشتند را بخشیده بودند.
اصرار می کند تا ئاکام هم از بخشش و فداکاری هایی که داشته بگوید، شاگرد شلوغ کلاس اکنون سر به زیر شده و دل دل می کند که از کارش بگوید یا نه، دلش را به دریا می زند و ...
او اما منتظر شنیدن کاری به این بزرگی نبود، اگر هم چنین انتظاری داشت، شاید ئاکام در ذهنش جایی نداشت، بعدها که با خانواده ئاکام صحبت کرد، آنها هم از این کار پسرشان بی خبر بودند.

** می خواستم خدا راضی باشد
از اینکه پولم کم می شود، ناراحت نبودم چون می خواستم خدا از من راضی باشد، این را ئاکام پشت تلفن در پاسخ به سوالم در خصوص هدف از کارش گفت.
از خانواده اش که می پرسم می گوید: پدرم کارگر است و روزی یک هزار تومان پول تو جیبی به من می دهد.
درباره کارش که می پرسم، همان دو دلی سر کلاس سراغش می آید و بعد از چند دقیقه می گوید: 500 تومان از پول تو جیبی ام را به دوستم می دادم که در کلاس دیگری است.
درباره دوستش می گوید: او رفیق پسر عمویم بود که از این طریق با هم دوست شدیم، دوستم مادر ندارد و پدرش هم فقیر است، من نمی خواستم او از اینکه نمی تواند از بوفه مدرسه خوراکی بخرد، ناراحت باشد.
ئاکام آرزو دارد در آینده دکتر یا خلبان شود، به هر کدام از آرزوهایش هم که برسد، دوست دارد به فقرا و آنهایی که ندارند، کمک کند.
درباره خانواده اش از مدیر مدرسه که سوال کردم، آنها از خانواده ای متدین و با شخصیت در شهر مریوان هستند.
قطعا تربیتی که درست و اصولی باشد، می تواند از پسر بچه ای شلوغ، بخشنده ای بزرگ بسازد، هنوز هم غیر از آقای معلم، کسی نمی داند دوستی که ئاکام به او کمک می کرد، نامش چیست.
9937/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي بخشش فداكاري دانش آموز مريواني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین

شبکه‌های یک، چهار، تهران، نمایش، کودک، امید و فراتر سبدی رنگارنگ از فیلم های جدید برای مخاطبان خود هم‌زمان با آخرین روزهای فروردین در نظر گرفته‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی و انیمیشن «شکست»، «پی ۲۲»، «کلاسیکو»، «شبی در میامی»، «اراده یک مرد»، «آلبرت و سرقت الماس»، «ای کی در برابر ای کی»، «مزرعه خانواده پردی»، «زندگی خصوصی والتر میتی»، «نشسته در بزرخ»، «کلاس دهم»، «گنج»، «لک لک‌ها» «پسر فضایی» و «ورود» پنجشنبه سی‌ام فروردین از شبکه‌های سیما روی آنتن می‌رود.

نام فیلم ساعت
شبکه یک
شکست ۲۳
شبکه سه
پی ۲۲ ۱۰
کلاسیکو ۱۶
شبی در میامی ۲۴
شبکه چهار
اراده یک مرد ۲۰:۳۰
شبکه تهران
آلبرت و سرقت الماس ۱۳:۳۰
شبکه نمایش
ای کی در برابر ای کی ۱۳
مزرعه خانواده پردی ۱۵
زندگی خصوصی والتر میتی ۱۷
نشسته در بزرخ ۱۹
کلاس دهم ۲۱
گنج ۲۳
شبکه کودک
لک لک‌ها ۱۴
شبکه امید
پسر فضایی ۱۷
شبکه فراتر
ورود ۲۲
کد خبر 745519

دیگر خبرها

  • کتک زدن معلم در کلاس توسط دانش آموز بی تربیت
  • افتتاح کلاس‌های درس تخصصی تربیت بدنی سرخه
  • ۴۲هزار نفر در اصفهان زیرپوشش کلاس‌های سوادآموزی قرار گرفتند
  • کسری ۳۳۱ هزار متر مربعی فضای آموزشی در کردستان
  • فیلم‌ های سینمایی امروز تلویزیون + جدول فیلم‌ های امروز، پنجشنبه ۳۰ فروردین
  • تحویل ۴۵۰ کلاس درس به آموزش و پرورش استان اصفهان
  • برترین مدرک بین‌المللی داوری بدمینتون در دستان داور قمی
  • داور قمی برترین مدرک بین المللی داوری بدمینتون را کسب کرد
  • تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان برای ساخت کلاس درس در تنگستان
  • برگزاری کلاس آموزشی بهداشت و پرورش کرم ابریشم در نیشابور