Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

پنی مارشال کارگردان فیلم‌های «بزرگ» و «بیداری‌ها» که در کشور آمریکا بیشتر برای بازی در سریال خاطره انگیز «لاورن و شرلی» شناخته می‌شد، روز ۱۷ دسامبر در سن ۷۵ سالگی دیده از جهان فروبست.

به گزارش مهر به نقل از فاکس‌نیوز، سخنگوی خانم مارشال به فاکس نیوز گفت که این بازیگر و کارگردان آمریکایی در خانه‌اش در هالیوود بر اثر علائم ناشی از دیابت در آرامش از دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده مارشال در بیانیه درگذشت این بازیگر و کارگردان شناخته شده سینما و تلویزیون چنین گفتند: «خانواده ما از درگذشت پنی مارشال غم‌زده است. پنی دختری اهل برانکس بود که به غرب آمد، او یک حرف L شکسته روی پیراهنش گذاشت و داستان موفقیت خود را در هالیوود به وجودآورد.» (اشاره به لباس شخصیت پنی مارشال در سریال «لاورن و شرلی» دارد.)

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما امیدواریم که زندگی او الهام بخش دیگران شود.»

پنی مارشال در دهه ۷۰ میلادی با مجموعه کمدی موقعیت «لاورن و  شرلی» ستاره شد، او بعدها در دهه ۸۰ میلادی به کارگردانی روی آورد.

مارشال در سال ۱۹۸۸ تام هنکس را در فیلم «بزرگ» هدایت کرد، این فیلم برای تام هنکس نخستین نامزدی جایزه اسکار بازیگری را به ارمغان آورد. از فیلم «بزرگ» به عنوان اولین فیلم ساخته شده توسط یک زن در تاریخ سینما که توانسته است به رقم فروش بیش از ۱۰۰ میلیون دلار دست پیدا کند، یاد می‌شود. مارشال در سال ۱۹۹۲  بار دیگر با فیلم «لیگ خودشان» توانست فیلمی موفق در گیشه را کارگردانی کند، «لیگ خودشان» نیز در گیشه بیش از ۱۰۰ میلیون دلار فروش داشت.

نمایی مشهور از فیلم «بزرگ» (۱۹۸۸) ساخته پنی مارشال با بازی تام هنکس

مارشال در سال ۱۹۹۰ فیلم «بیداری‌ها» را با بازی رابرت دنیرو و رابین ویلیامز کارگردانی کرد، این فیلم نیز برای رابرت دنیرو بازیگر نقش اصلی فیلم، نامزدی جایزه اسکار را به همراه آورد.

در طول دوران فیلمسازی، مارشال ستارگان پرشماری مانند جینا دیویس، رابرت دنیرو، تام هنکس، ووپی گلدبرگ، رابین ویلیامز، مدونا، دنزل واشینگتن، رزی اودانل و ویتنی هیوستن فقید را کارگردانی کرد.

پنی مارشال خواهر کوچک‌تر گری مارشال کارگردان مشهور آمریکایی و همسر سابق راب راینر کارگردان و بازیگر شناخته شده سینما بود.

رابین ویلیامز و رابرت دنیرو در فیلم «بیداری‌ها» (۱۹۹۰)

در ادامه به نقل از ورایتی واکنش برخی از شخصیت‌های شناخته شده سینما و تلویزیون آمریکا را به خبر درگذشت پنی مارشال با هم می‌خوانیم:

رابرت دنیرو در بیانیه‌ای نوشت: «پنی دلم برایت تنگ می‌شود.  خداوند او را مورد آمرزش قرار دهد.»

 مارک والبرگ نوشت: «در آرامش بخواب پنی، بانوی بامزه و با استعداد فوق‌العاده. بدون حمایت و تشویق او به جایی که اکنون هستم نمی رسیدم،  دلم برایش تنگ می شود.»

دنی دویتو درباره مارشال گفت: «پنی مارشال یک زن دوست داشتنی بود، من بسیار خوش شانش بودم که زمانی را با او گذراندم، چقدر می خندیدیم او قلبی از طلا داشت.»

بیلی کریستال در واکنش به این خبر نوشت: «از شنیدن خبر درگذشت پنی ناراحت شدم، یک کمدین بزرگ، یک کارگردان محشر و یک دوست نازنین»

 

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بازیگر تلویزیون بازیگر سینما درگذشت چهره ها هالیوود کارگردان سینما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ پوریا حسین خانزاده ستاره بیست و یک ساله والیبال ایران که در دو سال گذشته از بهترین‌های لیگ برتر بود با عقد قراردادی راهی تیم لوبه یکی از بهترین تیم‌های حاضر در سوپر لیگای ایتالیا خواهد شد.

به نقل از ورزش سه پوریا حسین خانزاده که در پست دریافت کننده قدرتی توپ می‌زند حالا باید برای قرارگیری در ترکیب اصلی تیم لوبه با ستاره هایی همچون الکساندر نیکولوف و ماتیا بوتولو رقابت کند.

لوبه در فصل آینده با تغییرات بسیار زیادی روبه‌رو خواهد شد که مهم‌ترین آن رفتن لوسیانو دچکو پاسور آرژانتینی از این تیم است. همچنین جیامپائولو مدی جایگزین لورنزو بلنجینی به‌عنوان سرمربی این تیم شده است. ایوان زایتسف سرشناس که فصل قبل در پست دریافت کننده قدرتی در لوبه بازی می‌کرد از این تیم جدا شد تا یکی از رقبای پوریا حسین خانزاده در این تیم کم شود.

پوریا حسین خانزاده دومین بازیکن ایرانی تاریخ این تیم است، پیش از او امیر غفور در سال 2020 در این تیم حضور داشت که کرونا حضور او را در این تیم نیمه تمام گذاشت. حالا می‌توان گفت که خانزاده به همراه غفور صاحب تاریخی‌ترین انتقال والیبال ایران خواهند بود.

حسین خانزاده هم‌اکنون در اردوی تیم ملی والیبال است و خود را برای لیگ ملت‌های والیبال آماده می‌کند تا با درخشش خود ایران را به المپیک برساند. تیم لوبه در این فصل در جایگاه نه‌چندان خوب پنجم قرار گرفت و این‌بار امیدوار است با ستاره ایرانی خود دوباره به مقام قهرمانی سوپر لیگای ایتالیا برسد. لوبه در فصل آینده باید در کاپ اروپا دومین سطح از مسابقات باشگاهی اروپا بازی کند و در لیگ قهرمانان اروپا غایب بزرگ این تورنمنت است.

از افتخارات لوبه می‌توان به دو قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا، هفت قهرمانی لیگ، هفت قهرمانی جام حذفی، چهار قهرمانی سوپرکاپ، یک قهرمانی جام باشگاه های جهان و چهار قهرمانی چلنج کاپ اروپا اشاره کرد که نشان می‌دهد پوریا حسین خانزاده راهی تیمی بزرگ شده است و باید از این فرصت به خوبی استفاده کند.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902041

دیگر خبرها

  • پاسخ مرتضی‌علیزاده به منتقد «هفت»: سینما بر همه‌چیز مقدم است
  • اولین موزیک‌ ویدئوی رسمی با هوش مصنوعی ساخته شد
  • تماشای یک منظومه عاشقانه و انسانی در تهران/ چرا کارگردان شدم؟
  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • (ویدئو) مسعود فروتن؛ اولین کار رنگیِ تلویزیون را من کارگردانی کردم
  • حیوانی که دایناسور‌ها در کنار آن کوچک به نظر می‌رسند!
  • نخستین آزمون رانندگی و اولین تهرانی که تصدیق رانندگی گرفت
  • مارک‌های  پرفروش‌ چرخ خیاطی خانگی در ایران را بشناسید
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • دین سینما به امام صادق‌(ع) چه زمانی ادا می‌شود؟