Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران حمایت سیاسی اروپا از برجام را ارزشمند خواند ولی کافی ندانست و گفت: کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام‌های عملیاتی بردارند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران که برای دیدار دوجانبه در فنلاند به سر می برد، امروز (سه شنبه) با «ماتی آنتونن» قائم مقام وزارت امور خارجه، خانم «آنه سیپی راینن» معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و «پرتی سالولاینن» معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران دیدار و گفتگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دیدارها درخصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل نظر به عمل آمد. 

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام کردند: دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاریها با ایران است و شرکت های فنلاندی کماکان علاقمند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری های خود در ایران هستند، ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپایی می باشند.

آنها عنوان کردند که دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکتهای کوچک و متوسط فراهم کند.

عراقچی نیز در این ملاقاتها با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند، اظهار داشت: سرنوشت برجام که یک دستآورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی می باشد در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است. دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می کند.

وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت های سیاسی اتحادیه اروپا، اعلام کرد: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است، ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گامهای عملیاتی بردارند.

عراقچی افزود: سیاست تحریم سیاستی شکست خورده است. ایران سالها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفتهای قابل توجهی دست یافته است. زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

وی در ادامه ضمن استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاریهای همه جانبه با کشورمان، اظهار امیدواری کرد در راستای دستیابی به سازوکارها و راه حل های مناسب برای حضور و فعالیت شرکتهای فنلاندی مخصوصا شرکتهای متوسط و کوچک در ایران تلاش های بیشتری صورت گیرد.

منبع:فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا برجام روابط ایران و اروپا سیدعباس عراقچی عراقچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، در اولین نشست فصلی روساء و دادستان‌های حوزه‌های قضایی با دکتر عتباتی رئیس کل دادگستری استان و معاونین قضایی  برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ دادگستری استان تبیین گردید.
دکتر عتباتی در این نشست با اشاره به اینکه برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ تلفیقی از سند تحول قوه قضائیه، دادستانی کل کشور و معاونت راهبردی و مقتضیات استان است بر حرکت به سمت ترقی، ارتقاء و تحول و تعالی عملکرد دستگاه قضایی استان تاکید کرد.
مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه موضوعاتی را درخصوص مواردی که در شعب تحقیق و اجرای احکام می‌بایست در راستای اجرای برنامه عملیاتی سال جدید مورد توجه قرار دهند را بیان داشت.
در این نشست پس از ارائه گزارش زارع معاون فناوری و اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان محمد پور معاون منابع انسانی و امور فرهنگی، اسدی معاون قضایی شورای حل اختلاف، حاتمی رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری استان، بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، محمد و ابراهیم علی‌نژاد، رضایی معاونین قضایی و محمدرضا معاون مالی، پشتیبانی و عمرانی دادگستری استان مطابی را در راستای اجرایی نمودن برنامه عملیاتی ۱۴۰۳ بیان داشتند.
در ادامه حمیدی رئیس دادگستری سلماس، گل حسینی رئیس دادگستری میاندوآب، پوراکبر دادستان مهاباد، جعفری دادستان ماکو درخصوص مشکلات و موارد مبتلابه به نمایندگی از سوی سایر حوزه‌های قضایی استان مطالبی را طرح و در پایان با جمع بندی دکتر عتباتی و تصویب مصوباتی این نشست به کار خود خاتمه داد.
لازم به ذکر است روح الامین مدیر کل امور اراضی استان نیز در بخشی از این جلسه حاضر و گزارشی از عملکرد و میزان پیشرفت حوزه‌های قضایی در خصوص تثبیت اراضی کشاورزی ارائه که رئیس کل دادگستری استان با آسیب شناسی بر تثبیت ۸۰ درصدی اراضی کشاورزی تا هفته قوه قضاییه سال جاری تاکید نمود.

دیگر خبرها

  • رئیس‌جمهور با یک خط می‌تواند فیلتر را بردارد
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست راهبرد برد- برد است
  • تعاملات اقتصادی و سیاسی ایران با کشورهای دوست، راهبرد برد- برد است
  • نمایش توانمندی صادراتی اردبیل در نمایشگاه اکسپوی ایران
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • همه اقدامات باید حرکت به سمت رشد و ارتقای عملکردها باشد
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • حسینی: گرایش سیاسی اکثر نمایندگان منتخب مجلس دوازدهم مشخص است / امیدواریم در مجلس دوازدهم تعامل سازنده بین نمایندگان و دولت بیشتر باشد + فیلم
  • تعریف دولتمردان برجام از خود به خاطر نابودی یک دهه فرصت رشد اقتصادی!
  • باکو: اروپا در امور داخلی جمهوری آذربایجان دخالت نکند