Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از قزوین، به مناسبت روز وحدت حوزه و دانشگاه همایش «نهج‌البلاغه زبان مشترک» به‌منظور تبیین نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به همت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) دیروز ۲۷ آذرماه در سالن شهدای گمنام (آمفی‌تئاتر مرکزی) برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی خضری کارشناس مسائل فرهنگی و از اساتید حوزه و دانشگاه در این همایش اظهار کرد: تصویرسازی امام علی (ع) از معارف و جبهه حق و باطل بسیار گویا و رساست و حضرت در عبارات کوتاه مضمون و تصویر لازم را برای مخاطب ارائه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مدرس کارگاه‌های نهج‌البلاغه پژوهی ضمن اشاره به اینکه امیرالمؤمنین (ع) ایستاده‌اند تا همه عالم را از سرگردانی نجات دهند عنوان کرد: بسیاری در این دنیا زحمت می‌کشند و خود را به درودیوار می‌زنند اما زیان می‌بینند چراکه راه را از ابتدا اشتباه می‌روند که نمونه بارز آن تفکر کمونیسم و یا پناه بردن به تفکر لیبرال غرب بود که امروز به بن‌بست رسیده است.
وی تصریح کرد: در سخنرانی‌های مختلف مقام معظم رهبری حرکت در مسیر ساخت «تمدن نوین اسلامی» وظیفه‌ای بر دوش همه عنوان‌شده که باید همه در این مسیر ایستادگی کرده و باید احساس مسئولیت کنند.
حجت‌الاسلام خضری بابیان اینکه ایجاد تمدن نوین اسلامی مقدمه‌ای برای ظهور است، یادآور شد: در کنار شبکه‌سازی جبهه انقلاب باید مراقب بود از اردوگاه شرق به اردوگاه غرب که با خدعه و نیرنگ سر پا مانده، پناه نبریم.
وی ارتباط بین مسئولیت یکایک ما در نظام سازی با نهج‌البلاغه را چنین دانست: مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر انس با نهج‌البلاغه تأکیددارند که هر آنچه برای تمدن سازی نیاز است در نهج‌البلاغه نهفته است.
این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: بی‌شک با تکیه‌بر نهج‌البلاغه از تمام مکاتب دیگر بی‌نیاز می‌شویم لذا با بهره از سخت‌افزار تمدن غرب باید اصول ثابت و همه زمانه نهج‌البلاغه را برای ساخت تمدن اسلامی بکار ببریم.
وی ادامه داد: دنیای امروز نیازمند مدل جدیدی از تفکر است که نهج‌البلاغه می‌تواند تعاریف جدیدی را برای عالم به ارمغان بیاورد، در حقیقت با نهج‌البلاغه می‌توان دنیا را فتح کرد.
حجت‌الاسلام خضری در پایان خاطرنشان کرد: نهضت نهج‌البلاغه خوانی می‌تواند طرحی جامع برای پیشبرد انقلاب اسلامی باشد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قرآن قزوین نهج البلاغه تمدن نوین اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهوری اسلامی ایران دوشنبه ۳ فروردین با همراه تعدادی از وزرا از جمله محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عازم پاکستان شد.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سفر درباره مناسبات فرهنگی دو ملت ایران و پاکستان، گفت: شاید برای اثبات تقدم ارتباط و دیپلماسی فرهنگی با برخی کشورها نیاز به استدلال، بحث و گفت‌وگو داشته باشیم اما در مورد برخی از حوزه‌های فرهنگی و کشورهای حوزه تمدنی به هیچ استدلالی نیاز نداریم.

وی افزود: با پاکستان به دلیل همگرایی‌های تاریخی، فرهنگی و تمدنی گسترده‌ای که داریم چاره‌ای جز تقدم به تعامل فرهنگی نداریم؛ ما با تعامل فرهنگی با دوستان، برداران و خواهران پاکستانی در صف امت واحده قرار می‌گیریم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه توفیق داریم در شهر اقبال لاهوری قرار داریم و روح فرهنگ ایرانی حاکم است، گفت: به واسطه وجود بزرگانی مثل اقبال لاهوری با پاکستان و مردم این کشور احساس همدلی، همگرایی و وحدت می‌کنیم. اقبال لاهوری از غرب و دل مشغولی‌های تمدن مغرب زمین به ما هشدار و بیدار باش می‌دهد و ما را به بیداری از خواب و رخوت دعوت می‌کند؛ در همین راستا در شعری می‌گوید: از هند و سمرقند و عراق و همدان خیز / از خواب گران خواب گران خواب گران خیز، از خواب گران خیز

اسماعیلی در پایان گفت: با وجود بزرگان، شعرا و حکمایمان امروز بیشترین بستر همدلی و همگرایی را با مردم پاکستان داریم و انشاالله این سفر آغازی دوباره برای ارتباطات فرهنگی، هنری و رسانه‌ای میان دو کشور بزرگ و مهم در جهان اسلام خواهد بود.

کد خبر 6086562 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • کارشناس مسکن: هیچ جای دنیا مستأجران مثل ایران به حال خود رها ‌نشدند / معضل مستأجران می‌تواند مشکل امنیتی شود
  • معایب دستگاه جوش لیزر
  • هشدار اقبال لاهوری از تمدن مغرب زمین به ما
  • راز ظهور قدرت ایران در نظم نوین جهانی
  • گفت‌وگو با مسعود نجابتی، چهره سال هنر انقلاب اسلامی/ پیش‌درآمد هنر انقلاب برای طرح تمدن نوین اسلامی
  • جنگ نرم در غرب مخرب‌تر از نبرد سخت فلسطین و اسرائیل است
  • رکن اصلی سبک زندگی ایرانی-اسلامی، معماری تمدن‌پایه است
  • سپاه خود را وقف مردم کرده است
  • بازی‌گوشی‌های اسرائیل خللی در وضعیت اقتصادی کشور ایجاد نمی‌کند
  • جوانان نقش بسزایی در شکل‌گیری تمدن اسلامی دارند