Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای دیدار دوجانبه در فنلاند به سر می‌برد، با برخی مسئولان وزارت خارجه و پارلمان این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در دیدارهای عراقچی با آقای ماتی آنتونن قائم مقام وزارت امور خارجه، خانم آنه سیپی راینن معاون امور سیاسی وزارت امور خارجه و آقای پرتی سالولاینن معاون کمیته امور خارجی پارلمان و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران که امروز سه شنبه صورت گرفت، درخصوص آخرین تحولات برجام، منطقه و همکاریهای دوجانبه بحث و تبادل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

­

مقامات فنلاندی در این دیدارها با تاکید بر حمایت کامل کشور متبوع خود از برجام به عنوان یک دستاورد بزرگ سیاسی، دیپلماتیک، چندجانبه و امنیتی اعلام داشتند دولت فنلاند مصمم به توسعه همکاری ها با ایران است و شرکت های فنلاندی کماکان علاقمند به حضور در بازارهای ایران و توسعه همکاری های خود در ایران هستند ولی در انتظار ایجاد شرایط مناسب از سوی اتحادیه اروپائی هستند. بعلاوه دولت فنلاند در تلاش است تسهیلاتی را برای شرکت های کوچک و متوسط فراهم سازد.

سید عباس عراقچی نیز در این ملاقاتها با اشاره به اهمیت برجام در رهگذر توسعه و گسترش همکاری ها و مبادلات با کشورها از جمله فنلاند، گفت: سرنوشت برجام که یک دستاورد بزرگ دیپلماسی و امنیتی است در نتیجه خروج دولت آمریکا با چالش و خطر جدی روبرو شده است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: دولت آمریکا با این اقدام نه تنها برجام بلکه استقلال و حاکمیت کشورها و تلاش های جهانی ناظر بر عدم اشاعه را تضعیف می نماید.

وی ضمن قابل تقدیر خواندن حمایت های سیاسی اتحادیه اروپا، اعلام داشت: حمایت سیاسی اروپا ارزشمند است ولی کافی نیست. کشورهای اروپایی باید برای صیانت از برجام گام های عملیاتی بردارند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه افزود: سیاست تحریم سیاستی شکست خورده است. ایران سالها با تحریم زندگی کرده و حتی در شرایط تحریم به پیشرفت های قابل توجهی دست یافته است. زبان احترام باید جانشین زبان تحریم و تهدید شود.

عراقچی در ادامه با استقبال از اراده سیاسی دولت فنلاند برای تداوم و توسعه همکاری های همه جانبه با کشورمان، ابراز امیدواری کرد که در چارچوب دستیابی به سازوکارها و راه حل های مناسب برای حضور و فعالیت شرکت های فنلاندی مخصوصا شرکت های متوسط و کوچک در ایران تلاش های بیشتری صورت گیرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: برجام تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه روسیه از بیانیه دبیر کل اینترپل برای همکاری اطلاعاتی با روسیه درباره حادثه تروریستی کراکوس حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از اسپوتنیک، سخنگوی وزارت خارجه روسیه از تلاش غرب برای تأثیرگذاری بر نهاد‌های بین المللی نظیر اینترپل انتقاد کرد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که سازمان بین المللی پلیس جنایی «اینترپل» در حال کشیده شدن به بازی سیاسی غرب است. هدف این بازی قطع ارتباط روسیه با منابع اطلاعاتی سازمان اینترپل است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، درباره بیانیه اخیر دبیر کل اینترپل، گفت که دبیرکل اینترپل به عنوان رئیس این نهاد، به نمایندگی از کل جامعه پلیس جهانی، نقض ناپذیری اصول بنیادین این سازمان را تایید کرد.

زاخارووا در یک نشست خبری گفت که مسکو از بیانیه اخیر «یورگن استاک» دبیر کل اینترپل حمایت می‌کند، اما اینترپل باید در مورد بیانیه خود در سال ۲۰۲۲، برای قطع همکاری اطلاعاتی با روسیه، کاری انجام دهد.

یورگن استاک، دبیر کل اینترپل روز شنبه اعلام کرد که این سازمان بین المللی آماده است تا به مقامات روسی در تحقیقات مربوط به حمله تروریستی به سالن کنسرت کراکوس مسکو کمک کند.

دیگر خبرها

  • قدردانی سخنگوی وزات خارجه از نیروی دریایی پاکستان
  • تجارب موفق مردمی سازی برای تسریع در تحقق شعار استفاده شود
  • بررسی خدمات پایگاه‌های هلال احمر اردکان
  • احضار معاون سفیر آمریکا به وزارت خارجه هند
  • برخی وزرا مانند وزیر کشور و اطلاعات و امور خارجه با هماهنگی رهبری معرفی می‌شوند؛ در دولت دوازدهم به دلایلی رئیس سازمان برنامه و بودجه هم با ایشان هماهنگ شد
  • غرب «اینترپل» را وارد بازی سیاسی ضد روسی خود می‌کند
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • یادداشت هنیه در دفتر یابود وزارت خارجه ایران
  • فیلم تازه ظریف از زمانیکه معاون وزارت خارجه بود: منو می‌پاییدن!