Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@00:57:11 GMT

اسنک با طعم ذرت دام/ نقش مسئول فنی کارخانجات غذایی

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۹۷۶۳

اسنک با طعم ذرت دام/ نقش مسئول فنی کارخانجات غذایی

به گزارش خبرنگار مهر، موضوع استفاده از ذرت دامی در تولید اسنک های پف شده، در دو کارخانه مشهور غذایی، باعث سر و صدای زیادی شده است. بطوریکه انتشار این خبر، منجر به بی اعتمادی مردم به محصولات غذایی تولید داخل می شود. 

وحید مفید مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو از بازرسی فوق العاده تمامی واحدهایی که در تولید فرآورده‌های خود از ذرت استفاده می‌کنند خبر داد و گفت: در صورت اثبات هرگونه عدم انطباق با مفاد قانونی با متخلفان وفق مقررات برخورد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر احتمال استفاده از ذرت دامی در فرآورده‌های غذایی، افزود: ظرف مدت حداکثر ۱۵ روز نسبت به بازرسی فوق العاده از تمامی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی تحت نظارت که از ذرت در تولید فراورده‌های خود استفاده می‌کنند، بازرسی خواهد شد.

مفید گفت: بر این مبنا گزارشی از وضعیت انطباق ذرت مصرفی توسط کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی با استانداردهای ملی ۱۰۶۹۰ و ۵۹۲۵ طی یک سال گذشته به همراه هرگونه مکاتبات و اقدامات قانونی صورت گرفته در این زمینه حداکثر تا ۱۵ دی‌ به این اداره کل ارسال خواهد شد و پس از بررسی، در صورت مشاهده هرگونه موارد عدم انطباق در واحدهای تولیدی و صنعتی به استناد مفاد قانونی و مطابق ضوابط مربوطه اقدامات قانونی انجام خواهد گرفت.

این در حالی است که کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو، در گفتگو با خبرنگار مهر، تخلف دو شرکت غذایی در استفاده از ذرت دامی را محرز دانست و گفت: مسئول فنی و مدیرعامل این شرکت ها متخلف شناخته شده و پرونده آنها مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه خط تولید این دو شرکت فعلا متوقف شده است، افزود: پرونده تخلف این شرکت در کمیسیون مربوطه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و اگر نیاز باشد، به مراجع قضائی ارسال می شود.

جهانپور در پاسخ به این سئوال که مسئول فنی شرکت های غذایی مورد تایید سازمان غذا و دارو هستند، گفت: مسئول فنی بر اساس مدارکی که دارد تایید می شود، اما حقوق و دستمزد او را شرکت مربوطه پرداخت می کند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو، در پاسخ به این سئوال که آیا مصرف این محصولات با طعم ذرت دامی می تواند به سلامت مصرف کنندگان آسیب بزند، افزود: چنین موضوعی مطرح نیست، اما شرکت هایی غذایی که تعهد داده اند از ذرت انسانی استفاده کنند، چرا چنین کاری کرده اند. 

وی در پاسخ به این سئوال که ادعای این شرکت ها برای استفاده از ذرت دامی چه بوده است، گفت: آنها مدعی شده اند که این ذرت ها را بوجاری کرده اند که قابل قبول نیست.

عرضه مواد خوراکی با طعم ذرت دامی، در سطح فروشگاه ها و سوپرمارکت ها، حالا با واکنش هایی از سوی مردم مواجه شده و اینکه با این شرایط چگونه می توانند به مواد خوراکی تولید داخل اعتماد کنند.

کد خبر 4489275 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: پفک سازمان غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، اسدالله عباسی صبح شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها اظهار کرد: دولت بر اساس راهبردی که تعیین شده و در راستای نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» جلسه‌ای با چایکاران و هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای در سازمان چای برگزار کردیم.

وی با بیان اینکه در این جلسه حمایت و پشتیبانی خود را از چایکاران اعلام کردیم، افزود: همانطور که ۳۰ درصد افزایش تولید در سال گذشته افزایش قیمت نیز در خرید تضمینی برگ سبز چای نیز داشته‌ایم.

استاندار گیلان با تاکید با تاکید بر اینکه تاکنون یک گرم از چای سنواتی در چرخه مصرف قرار نگرفته است، اضافه کرد: ان شاالله به زودی در جهت تعیین تکلیف چای سنواتی تصمیم گیری خواهد شد و به این دغدغه جامه عمل پوشانده می‌شود.

عباسی با اشاره به واردات چای طی هماهنگی با آقای مخبر انجام شده تلاش می‌شود پس از تولید چای و ارزیابی‌های صورت گرفته به اندازه نیاز کشور وارد شود، گفت: چایکاران در تولید تلاش کنند ما نیز پای کار هستیم.

وی با بیان اینکه تسهیلاتی نیز برای کارخانجاتی که سرمایه گذاری کرده و چایکاران برای بهسازی باغات چای پیش بینی شده است، ادامه داد: کارخانجات مطالبات باقیمانده چایکاران را پرداخت کنند لذا در سال آینده اجازه نخواهیم داد به طول بیانجامد.

کد خبر 6089681

دیگر خبرها

  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • یک گرم چای سنواتی هم تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • چای سنواتی تاکنون در چرخه مصرف قرار نگرفته است
  • دامپزشکان و پیرادامپزشکان سرمایه ارزشمند علمی و اجرایی کشور هستند
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ماهانه ۶ هزارتن شیرخشک در کشور مصرف می‌شود
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • تولید نان کامل در خراسان رضوی امنیت غذایی را تامین می‌کند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی