Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-08@23:30:17 GMT

سلاح شیمیایی برای مهار جلیقه‌زردها

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۰۱۹۸۰۲

سلاح شیمیایی برای مهار جلیقه‌زردها

به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان ، «جلیقه زردها» دولت فرانسه را مستاصل و سایر کشورهای اروپایی را نگران کرده‌اند. ۸ کشته ، ۷ هزار دستگیری و زخمی طی ۵ تظاهرات در ۵ هفته، احتمال کسری بودجه ۱۰ میلیارد یورویی، غارت فروشگاه‌ها و خسارت ۲ میلیارد یورویی به اقتصاد این کشور تنها بخشی از خسارات طوفانی است که به پا شده است و هر روز نیز خواسته‌های معترضان بیشتر و جدی‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 آنها حدود یک ماه پیش با شعار «کاهش قیمت سوخت» اعتراضات خود را شروع کردند، امروز خواسته‌های خود را به استعفای ماکرون، خروج فرانسه از اتحادیه اروپا و ناتو، تغییر قانون اساسی، افزایش دستمزدها و... رسانده‌اند. بسیاری از اتحادیه‌ها و سندیکاهای کارگری فرانسه نیز به این اعتراضات ملحق شده‌اند. دیروز اتحادیه پلیس فرانسه نیز در اعتراض به قانونی که بودجه نهادهای اجراکننده قانون را کاهش می‌دهد، خواستار اعتصاب سراسری نیروهای پلیس در روز چهارشنبه(امروز) شده است.
سلاح شیمیایی!
دولت ماکرون اما در جدیدترین تصمیم خود برای مقابله با جلیقه زردها تصمیم گرفته در برخی اماکن حساس پاریس، از سلاح شیمیایی برای مهار معترضان استفاده کند. آنطور که «دیلی میل» نوشته پلیس فرانسه در حال آماده‌سازی مقدماتی است که بتواند به‌طور محدود از سلاح‌های شیمیایی به‌عنوان آخرین راه مقابله با جلیقه‌زردها استفاده کند.

بر اساس این گزارش قرار است تجهیزات مربوط به این تسلیحات در اطراف ساختمان‌های مهم فرانسه مثل کاخ ریاست جمهوری مستقر شوند. به گفته افسران ارشد پلیس فرانسه، این تجهیزات وسایلی هستند که می‌توانند تنها در ظرف ۱۰ ثانیه منطقه‌ای به وسعت ۶ زمین فوتبال را پر از گازهای شیمیایی کنند. بر اساس این گزارش در اعتراضات روز شنبه هفته جاری در دست کم ۱۴ خودروی زرهی حاضر در خیابان‌های پاریس، این تجهیزات وجود داشته است. به نوشته دیلی میل، توسل به تسلیحات شیمیایی آخرین راهکار پلیس فرانسه برای دور نگه داشتن معترضین از ساختمان‌های کلیدی پاریس است.

افشای خبر آمادگی نیروهای امنیتی فرانسه برای استفاده از «پودرهای شیمیایی تضعیف‌کننده » برای مقابله با جلیقه زردها نشان دهنده ناامیدی فزاینده دولت ماکرون برای مقابله با این اعتراضات است.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در مریوان

فرمانده انتظامی کردستان از دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در عملیات ضربتی پلیس در مریوان خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار علی آزادی اظهار داشت : در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر قتل ۳ نفر از اعضای یک خانواده با سلاح گرم، پدر ۴۳ ساله، مادر ۳۸ ساله و دختر ۱۲ ساله در مریوان، بلافاصله بررسی موضوع و دستگیری عامل یا عاملان احتمالی قتل به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی مریوان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کردستان افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی مریوان با اشراف اطلاعاتی قاتل را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی در عملیاتی ضربتی دستگیر کردند.

وی گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم که فرزند خانواده مقتول بوده، به جرم خود اعتراف و از وی ۲ قبضه سلاح جنگی کشف شد.

سردار آزادی با بیان اینکه قاتل علت و انگیزه خود را از ارتکاب جرم اختلافات خانوادگی اعلام کرد، افزود: متهم به همراه پرونده در اختیار مراجع قضائی قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • دستگیری قاتلی که ۳ عضو خانواده‌اش را در مریوان کُشت!
  • ویدئو| حمله پلیس فرانسه با گاز اشک‌آور به دانشجویان
  • دستگیری ‌قاتل‌ ۳ عضو یک خانواده در مریوان
  • دستگیری قاتل ۳ عضو یک خانواده در مریوان
  • حمله خشونت‌آمیز پلیس هلند به دانشجویان حامی فلسطین
  • انحلال اعتراضات دانشجویی حامی فلسطین در چندین شهر اروپایی
  • کشف ۱۹ قبضه انواع سلاح غیرمجاز در مشهد
  • سرکوب اعتراضات حمایت از فلسطین در دانشگاه آمستردام
  • تفاوت بوته با درخت
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد