Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه نخستین مرکز ملی و استراتژیک اصلاح نژاد ماهی قزل‌آلا در نهاوند فعال است اظهار کرد: بیش از 60 واحد پرورش ماهیان سردآبی از نوع قزل‌آلا در این شهرستان مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه نهاوند قطب مهم شیلات استان همدان است، افزود: این مراکز پرورش ماهی پس از یکسال با مساعدت دولت دوباره به چرخه تولید بازگشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند با بیان اینکه این مرکز مجوز تولید 200 میلیون تخم و 200 تن ماهی را داراست که می‌تواند به تمام نقاط کشور بچه‌ماهی صادر کند، ادامه داد: در شهرستان نهاوند سالانه 300  میلیون قطعه بچه ماهی چشم زده و حد واسط تولید می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان نهاوند تولید 2 هزار و 200 تن ماهی قزل‌آلا و 200 تن ماهیان گرم آبی را به خود اختصاص داده است.

خردمند با اشاره به اینکه مرکز اصلاح نژاد ماهی قزل‌‌دانش نخستین مرکز اصلاح‌نژاد ماهی‌قزل‌آلا در غرب کشور است خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال‌های 93 و 94 تلفات و خسارات زیادی به واحدهای پرورش ماهی شهرستان نهاوند به دلیل بیماری VHS وارد شده است.

وی در خصوص میزان خسارت وارده به مراکز پرورش ماهی شهرستان نهاوند تصریح کرد: خسارت وارده بیش از 10 میلیارد تومان بوده که منبع شیوع این بیماری از طریق آلودگی آب از قسمت سرچشمه سراب گاماسیاب تشخیص داده شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی آب استان همدان پرورش ماهی دولت برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۱۹۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ معاون اوقاف و امور خیریه استان به خبرگزاری صدا و سیما گفت: با سرمایه گذاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان طرح مزرعه پرورش ماهی در قفس در سواحل بندر چارک خلیج فارس اجرایی شده و در مرحله اول این طرح سال گذشته ۱۰ قفس با ظرفیت هزار تن افتتاح شد.

حمزه‌ای با اشاره به اینکه امسال هم ۱۰ قفس دیگر با ظرفیت هزار تن افتتاح خواهد شد افزود: پرورش سالانه پنج هزار تن ماهی هدف گذاری شده و در افق چشم انداز ۱۰ ساله تمام زنجیره تولید، پرورش، فرآوری، توزیع و خوراک آبزیان در کنار ایجاد فرصت‌های گردشگری دریایی در دستور کار است.

او ادامه داد: در این طرح ماهی دریایی سی بس پرورش داده می‌شود که در دوره رشد یک ساله این ماهی‌ها به وزن حدود یک کیلوگرم می‌رسند.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • بزرگترین مزرعه پرورش ماهی در مشگین شهر احداث می شود
  • کلنگ احداث طرح زنجیره تولید و پرورش ماهیان سردابی
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • استقبال تعاونی ها از مجموعه پرورش ماهی در قفس خلیج گرگان
  • طرح‌های پرورش ماهی در استان بوشهر حمایت می‌شود
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • اجرای طرح سرشاخه کاری در باغ‌های گردوی نهاوند