Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی حسن قیصری غروب سه‌شنبه در جلسه شورای مدیریت ترافیک استان قم که در استانداری قم برگزار شد، بیان کرد: طی هشت ماهه نخست سال جاری شاهد کاهش پنج درصدی تصادفات موتورسیکلت در قم بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه پلیس با همکاری شهرداری در صدد است تا نقاط حادثه خیز را برطرف کند، افزود: اکثر فوتی تصادفات یعنی چهار تصادف فوتی در بلوار آیت الله بروجردی بوده است که برای جلوگیری از آن نصب دوربین در این بلوار در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست پلیس راهور استان قم بیان کرد: متأسفانه ایستگاه‌های پلیس در سطح شهر قم برای قبل از انقلاب و اکثراً به صورت کانکس هستند در حالی که در استان‌های دیگر به ویژه کلانشهرها با وجود اینکه مسافران زیادی ندارند اما دارای ایستگاه‌های مجهزی هستند، همچنین استان از نظر نیروی موتوری نیز ضعیف است.

وی با اشاره به کاهش چهار درصدی تصادفات در قم افزود: سال گذشته پنج هزار هزار و ۴۵۲ تصادف داشتیم اما امسال پنج هزار و ۲۵۹ فقره تصادف رخ داده است.

سرهنگ قیصری بیان کرد: متأسفانه مناسبت‌های زیادی که در شهر قم است توان نیروی انتظامی را برای پوشش خلأهای ترافیکی گرفته است.

وی گفت: شب گذشته نزدیک به چهار هزار نفر از سمت مصلی مسیرهایی را برای عزاداری انتخاب کردند که مناسب نیست و کسی نمی‌تواند مانع آن‌ها شود.

سرپرست پلیس راهور استان قم اظهار کرد: کاهش تصادفات در برخی از کشورهای دنیا به دلیل توجه به حمل و نقل عمومی و همچنین نصب دوربین بوده است که امیدواریم با همکاری شهرداری دوربین‌های نصب شده در سطح شهر فعال شود و بتوانیم از آن‌ها در جهت مثبت استفاده کنیم.

افزایش ۱۸ درصدی تصادفات جاده‌ای

در ادامه رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم نیز بیان کرد: مجموع تصادفات جاده‌ای در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشته است که از این تصادفات هزار و ۶۶۲ فقره خسارتی بوده است.

سرهنگ مختار پناهی گفت: آمار فوتی‌ها در این مدت ۱۳۱ نفر بوده که ۹۴ نفر مرد و بقیه زن بوده‌اند و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰ نفر افزایش داشتیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۶۴ نفر تلفات جاده‌ای نسبت به سال قبل کاهش داشته‌ایم و رتبه اول کشوری را بدست آوردیم، افزود: با وجود کاهش فاحشی که در تصادفات جاده‌ای در سال گذشته داشتیم اکنون افزایش تصادفات داریم اما باز هم جایگاه بدی در سطح کشور نداریم و ۱۸ استان تعداد تصادفاتشان بیشتر است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم بیان کرد: ۳۷ درصد در تصادفات در آزادراه‌های این استان به وقوع پیوسته است.

وی گفت: از مجموع کل تصادفات بوقوع پیوسته اتوبان قم - تهران ۲۲ درصد تصادفات، سلفچگان ۱۳ درصد تصادفات و کمربندی اراک ۱۲ درصد تصادفات را شامل می‌شود.

سرهنگ پناهی عنوان کرد: در سه ماهه سوم سال خوشبختانه وضعیت تصادفات کنترل شده و در حال حاضر هشت نفر کاهش تصادفات داریم.

وی ابراز کرد: ۴۵ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو از جمله خوردن و آشامیدن، صحبت با تلفن همراه و غیره بوده است که باید از طریق افزایش فرهنگ ترافیک از آن جلوگیری شود.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم گفت: بیش از ۵۰ درصد از تصادفات رانندگی در جاده‌های این استان مربوط به سواری پراید، پژو، سمند و درصد کمی پیکان بوده است.

وی ابراز کرد: از سال ۹۵ تعداد ۶۶ نقطه حادثه خیز شناسایی شد که ۲۵ نقطه آشکار سازی شده و پنج نقطه نیز در سالجاری آشکار سازی و رفع می‌شود.

سرهنگ پناهی گفت: کمربندی‌ها به دلیل عبور وسائل حمل و نقل سنگین کشش و توانایی کافی را ندارد و توانایی ما را در زمان‌های شلوغ گرفته است.

وی ابراز کرد: اتوبان قم - کاشان ۱۱ فوتی در هشت ماهه داشته که باید روشنایی و نیوجرسی‌های آن مورد توجه قرار گیرد، همچنین ۱۸ درصد از تصادفات مربوط به جاده‌های روستایی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به کمبود دوربین در جاده‌های قم افزود: در حال حاضر ۶۶ دستگاه دوربین ثابت داریم که ۱۴ دستگاه خراب است.

وی بیان کرد: حضور عوامل اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در محورها باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در صورت نبود آن‌ها خدمت رسانی با مشکل مواجه می‌شود.

سرهنگ پناهی گفت: در منطقه راهجرد که منطقه‌ای برفی است باید روشنایی مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد: حضور موتورسیکلت‌ها در جاده گرمسار یکی دیگر از مشکلات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کمربندی قم داخل شهر قرار گرفته است

مدیر کل راه و شهرسازی استان قم نیز در این جلسه بیان کرد: طی سال‌های گذشته بحث کمربندی مورد توجه قرار داشته زیرا داخل شهر قم قرار گرفته و راهداری از ابتدا در حال بحث بوده تا برای نصب نیوجرسی در وسط این کمربندی اعتبار لازم را کسب کند.

حسن صبوری، گفت: یکی از دلایلی که گاردریل‌ها شکسته شده این است که پایه‌های سستی دارد و روی فضای سبز قرار گرفته که شهرداری پیگیر حفظ فضای سبز بود بنابراین در نظر گرفته شد که در صورت حفظ فضای سبز نصف نیوجرسی با راهداری باشد که راهداری ۶ کیلومتر مورد نظر را نیوجرسی گذاشته‌اند و شهرداری نیز باید اقدامات لازم را انجام دهد.

عبدالله جلالی، رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز بیان کرد: شهرداری در حال پیگیری است که نیوجرسی‌ها را نصب کند و در بودجه سال آینده نیز مبلغی برای آن در نظر گرفته شده است.

در ادامه امرالهی عضو اسلامی شهر قم بیان کرد: در کمربندی امام علی(ع) ترافیک درون شهری با برون شهری با یکدیگر ترکیب می‌شود و حادثه خیز است، ضمن اینکه این کمربندی پرترددترین محور بعد از جاده کرج است.

صابری مشاور عمرانی استاندار نیز بیان کرد: در دوره‌ای که حجم ترافیک افزایش می‌یابد کمربندی امام علی(ع) جوابگوی حجم خودروها نیست.

وی گفت: آزاد راه قم - تهران از نظر حجم ترددی اشباع شده است زیرا سالیانه ۲۵ میلیون رفت و آمد خودرو از این مسیر ثبت می‌شود.

مشاور عمرانی استاندار قم عنوان کرد: ترافیک سبک و سنگین در این کمربندی با یکدیگر ترکیب می‌شوند که خود عامل تصادف است.

وی گفت: تردد مینی بوس در جاده قم - سلفچگان و قم - اراک مشکلاتی ایجاد می‌کند که باید در مسیرهایی که شبکه‌های ریلی داریم با قرار دادن قطار، ترافیک جاده‌ای را کاهش دهیم.

از امکانات خود استفاده بهینه نمی‌کنیم

در ادامه امیر عباس صفوی مدیر کل حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم بیان کرد: دبیرخانه شورای ترافیک استان به صورت روزانه پیگیر مسائل مختلف از جمله نصب تابلو، علائم و نیوجرسی است تا موجب کاهش تصادفات شود.

وی با بیان اینکه از امکانات خود استفاده بهینه نمی‌کنیم، افزود: استفاده از آمار تصادفات می‌تواند در کاهش آن کارساز باشد که این آمار در اختیار حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک قرار نمی‌گیرد.

صفوی با بیان اینکه جزییات آمار تصادفات مهم است، افزود: نوع تصادف، نوع برخورد، سن مجروحین و غیره می‌تواند ما را به بهره وری از منابع مالی محدود کمک می‌کند.

کد خبر 4489232

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری قم ترافیک فرماندهی انتظامی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

محسن یمینی رئیس اداره ایمنی راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ضریب ایمنی راه‌ها، و کاهش تصادفات جاده‌ای در مسیر‌های پُر تردد در یک ماه گذشته یکصد کیلومتر از جاده‌های مختلف ارتباطی استان خط‌کشی شده است.

او افزود:خط کشی راه‌ها که از مقرون به صرفه‌ترین نوع علائم ایمنی محسوب می‌شود، بطور مستقیم در دید راننده قرار گرفته و با وی یک حس نزدیک و متقابل برقرار می‌کند.

یمینی گفت: یکی از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفر‌های برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، درمقاطعی از محور‌های استان اجرا می‌شود.

او افزود: این اداره کل در این راستا به منظور افزایش ایمنی راهها، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بویژه در شب با دید محدود، تفکیک باند‌های رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات خط کشی راه‌های ارتباطی زیرپوشش را به طور ویژه انجام می‌دهند.

مازندران دارای ۱۰۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • افزایش ۳۸ درصدی آمار فوتی های تصادفات آذربایجان شرقی
  • ◄ پیدا کنید خروجی جلسات کمیسیون ایمنی راه ها را !
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان تصادفات ترافیکی در کرمانشاه
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • افزایش دوربین‌های ترافیکی سطح شهر در زنجان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای