Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه اظهارداشت: تسهیلات بسیار خوبی در زمینه طرح‌های اشتغالزایی در بخش‌های ماهیدشت و کوزران که جز مناطق زلزله‌زده این شهرستان هستند داریم و از همه متقاضیان می‌خواهیم نسبت به تشکیل پرونده و پیگیری طرح همت کنند.

او به برگزاری نشستی در زمینه بررسی طرح‌های کشاورزی و عشایری با حضور بخشداران ماهیدشت و کوزران و همچنین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و کارشناسان مربوطه اشاره کرد و افزود: از طرح‌های اشتغالزایی به صورت مستمر حمایت می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کرمانشاه گفت: بخش‌های ماهیدشت و کوزران جز مناطق زلزله‌زده شهرستان کرمانشاه محسوب می‌شوند و از سهمیه اشتغال روستایی مناطق زلزله‌زده برخوردار هستند.

رنجبر ادامه داد: به منظور سرعت بخشیدن به جذب تسهیلات اشتغالزایی در این مناطق، اطلاع‌رسانی به متقاضیان و ارسال پرونده طرح‌های اشتغالزایی به بانک‌های کشاورزی، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید و بانک توسعه تعاون در این نشست تصمیماتی مبنی بر تشکیل نشست‌هایی با کشاورزان، دهیاران و شوراهای اسلامی به منظور اطلاع‌رسانی گرفته شد.

او درباره مزایای این تسهیلات افزود: این تسهیلات به هر سرمایه‌گذار و فرد بومی دارای طرح و ایده تنها با داشتن 10 درصد سهم آورده و بدون هیچ گونه محدودیت رسته شغلی تعلق می‌گیرد که اولویت با طرح‌های راکد و رها شده است.

فرماندار کرمانشاه گفت: یعنی چنانچه طرح‌هایی همانند زیربخش کشاورزی و حتی صنعتی در این مناطق وجود داشته باشد، داوطلبان می‌توانند برای راه‌اندازی مجدد آنها از تسهیلات اشتغالزایی مناطق زلزله‌زده که تنها 6 درصد سود دارد برخوردار شوند.

رنجبر ادامه داد: از آنجا که این موضوع یک فرصت مهم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد طرح‌های اشتغالزا مطرح است، نشست فوق دایر شد و از سوی دیگر جهاد کشاورزی طرح‌هایی در مناطق ماهیدشت و کوزران آماده کرده که قرار شد در کوتاه‌ترین زمان با هماهنگی اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به بانک عامل یعنی بانک کشاورزی ارسال شود.

او افزود: براساس مباحث مطرح شده در این نشست، 181 طرح در بخش کشاورزی و زیربخش‌های آن در جلسه مصوب و به کارتابل بانک از طریق اداره کار ارسال شد.

فرماندار کرمانشاه گفت: امید است با توجه به ظرفیت و فرصت فراهم شده از سوی دولت برای ایجاد طرح‌های اشتغالزایی در این مناطق جامعه مطبوعات و رسانه‌ها اطلاع‌رسانی کنند تا متقاضیان با مراجعه به میراث فرهنگی در زمینه طرح‌های گردشگری، جهاد کشاورزی در زمینه طرح‌های کشاورزی و زیربخش‌های آن، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در زمینه مجتمع‌های خدماتی و رفاهی و همچنین ادارات صنعت، معدن و تجارت در زمینه طرح‌های صنعتی و اشتغالزایی مراجعه کرده و نسبت به تکمیل پرونده اقدام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با هماهنگی اداره کار به کارتابل بانک‌ها ارسال شود.

رنجبر ادامه داد: در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 تلفات جانی نداشتیم ولی 771 نفر دچار جراحت سطحی شدند.

او افزود: بر اثر این زمین لرزه 600 واحد مسکونی در مناطق غربی استان کرمانشاه تخریب و سه‌هزار و 500 واحد هم نیاز به تعمیر پیدا کردند.

فرماندار کرمانشاه گفت: زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان پارسال هم در 11کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل‌ذهاب رخ داد که  620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

رنجبر افزود: این زلزله به 10 شهرستان و یک‌هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رسانه شهری و روستایی صنعت معدن و تجارت فرماندار مطبوعات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۰۲۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار شد و گفت: امیدواریم با فعالیت جهادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، به زودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام سیدمهدی قریشی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با «غلامرضا صالحی» رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور اظهار کرد: کار جهادی و خدمت به مستضعفان چراغ راه عملکردی در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی باشد و لازم است.

وی با بیان اینکه در این راه نباید از مشارکت مردم نیز غافل شد، افزود: تشویق مردم جهت مشارکت در حساب ۱۰۰ امام راحل یکی از مهمترین نکاتی است که باید با اطلاع رسانی صحیح و بهبود بسترهای لازم، فرهنگ‌سازی کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم اشاعه دین در مسیر خدمت به جامعه گفت: در دین اسلام، خداوند همه انسان‌ها را به انتخاب مسیر درست تشویق می‌کند و شاه کلید موفقیت در امور را تقوا معرفی کرده است.

قریشی ادامه داد: تقوا را سرلوحه زندگی خویش قرار دهید تا در مجموعه مدیریتی نیز این نگرش با بعد معنوی پایدار باشد بنابراین ضروری است افرادی برای مدیریت‌های داخلی ادارات انتخاب شوند که خدا ترس باشند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن مزین به نام حضرت امام خمینی (ره) است بنابراین از شما عزیزان انتظار می‌رود تا حساسیت بیشتری در امورات داشته و در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشید.

قریشی عنوان کرد: بنیاد مسکن در راستای اهداف انقلابی حرکت می‌کند و باید همگان به این نهاد کمک کنند.

وی ضمن تشکر از عملکرد بنیاد در زلزله خوی، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اولین ساعات زلزله در مناطق زلزله زده حضور فعال داشته و تا به امروز بسیاری از منازلی را که تخریب شده بودند، بازسازی کرده است ولی متأسفانه نتوانسته فعالیت‌های خود را بیان کند.

امام جمعه ارومیه در پایان، حل مشکلات باقی مانده در مناطق زلزله زده خوی را خواستار و تصریح کرد: امیدواریم با فعالیت جهادی شما عزیزان، بزودی شاهد جشن اتمام بازسازی مناطق زلزله زده خوی باشیم.

کد خبر 747628

دیگر خبرها

  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • چتر حمایتی بانک کشاورزی بر سر کشاورزان کردستانی + فیلم
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محور‌های مواصلاتی
  • ۷۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی در کرمانشاه پرداخت شد
  • فعالیت مستمر ۶۵ تیم نظارتی پلیس راه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی
  • ایجاد ۴۰ هزار فرصت شغلی در استان کرمانشاه
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • آغاز طرح واکسیناسیون فلج اطفال در مناطق پرخطر استان کرمانشاه
  • آغازبرداشت نوبرانه گوجه سبز از باغات سرپل ذهاب